F1: Katasztrófa a Williamsnél

Forma-1 Brit Nagydíj, 1. szabadedzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 13.05

A Brit Nagydíj első szabadedzésén a női tesztpilóta autója elromlott, Felipe Massa pedig a falnak küldte a Williamst. A leggyorsabbak szokás szerint a Mercedesek voltak.

Napos, száraz időben zajlott az 50. Brit Nagydíj első szabadedzése Silverstone-ban. A Williams több szempontól is fontos délelőttje azonban gyorsan kész katasztrófába fordult: a 22 év után első nőként versenyhétvégén vezető Susie Wolff autójában négy kör után megadta magát a motor, míg a 200. nagydíjára készülő Felipe Massa vezetői hiba miatt az első fél óra végén ripityára törte a járgányt.
A brazil tavaly is ugyanezt csinálta
Massa esete miatt negyed órára megszakított edzésen a Mercedesek voltak a leggyorsabbak, de a kezdeményezés továbbra is Nico Rosberg kezében maradt, a hazai sztár, Lewis Hamilton komoly lemaradással, bő héttizedes hátránnyal zárt mögötte a 2. helyen.


Fernando Alonso hozta a szokásost: a legközelebbi üldözőként a 3. helyig rángatta a Ferrarit, míg negyedikként a Red Bull-os Daniel Ricciardo zárt, igaz, az edzés vége előtt nem sokkal volt egy kis ijedelem, amikor a sebességváltó rakoncátlankodott. Az autó rendszereinek újraindítása után az ausztrál képes volt kimenni.
Az idén küszködő Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen az 5-6. időt érte el, a top10 végében a két McLaren fogta közre a két Toro Rossót.
A Williams mellett a Saubernél, a Force Indiánál és a héten gazdát cserélt Caterhamnél is tesztpilóta vezetett, az utóbbiaknál a holland Robin Frijns egészen az edzés végéig kénytelen volt a garázsban ücsörögni az autó műszaki hibája miatt.
Műszaki probléma akadt a Lotusnál is: Pastor Maldonado csak installációs körökig jutott, majd az érdemi munka megkezdése előtt a bokszutca kijáratánál leállt, visszatolták a garázsba, többet nem járt kint.
Brit Nagydíj, 1. szabadedzés, Silverstone, 2014.07.04.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.