A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa múlt csütörtökön elfogadta azt az újítást, miszerint a futamok első két, valamint utolsó öt köre közötti biztonsági autós szakaszok után a mezőny állórajt után folytatja a versenyt. Az új szabály ugyan látnivalót, izgalmat hoz a nézőknek, ugyanakkor sportszerűtlen és veszélyes is lehet, a pilóták egyáltalán nem örülnek.
Csütörtökön az FIA biztonsági és műszaki főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting is beszélt a szabálymódosításról:


“Ha valaki a második helyen van, akkor örülhet is annak, hogy esetleg megszerezheti a vezetést, ami repülőrajtoknál nem valószínű” – mondta, hozzátéve, hogy balesetektől sem tart. “Egyik versenyző sem szeretne balesetet, szóval nem fognak balesetet okozni.”
Whiting azt is leszögezte, hogy a pilóták kritikái ellenére a csapatok teljes mértékben támogatták az újítást: “Először is: ne feledjük, hogy az ötlet az egyik csapattól származott. Én aztán továbbítottam a többieknek, és mindenki egyetértett, abban, hogy jó az elképzelés. A 100 százalékosan támogatták.”
A 2015-ös módosításnál is komolyabb elutasításban részesült az idei újítás, miszerint a szezonzáró futamon – idén az Abu-Dzabi Nagydíj – kétszeres pontokat osztanak majd. Whiting szerint nem merült fel a visszavonás, a közönség panaszai pedig nem feltétlenül megalapozottak.


“Nem, semmi újság ezt illetően. Ami minket illett, a szabály az szabály, idén így lesz, és marad is, amíg nem változtatnak rajta. Ahogy minden szabály, ez is addig marad, amíg úgy nem döntenek, hogy meg kell változtatni.”
“Természetesen törődünk a szurkolók véleményével is. Nem dolgoznánk a motorhang javításán, ha nem érdekelne a véleményük, azonban azt is figyelembe kell vennünk, hogy mit mondanak a résztvevők, akik egy kicsit azért jobban átlátják, mi van a szabályok mögött.”
 
“Volt egy kis felhördülés a dupla pontok miatt, de bevezették, és szerintem indokoltan.”