F1: A szurkolók nem tudják, mi a jó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 12.10

A Forma-1 versenyigazgatója, Charlie Wihiting szerint mind a duplapontos szezonzáró és a biztonsági autós szabályváltozás is jó ötlet.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa múlt csütörtökön elfogadta azt az újítást, miszerint a futamok első két, valamint utolsó öt köre közötti biztonsági autós szakaszok után a mezőny állórajt után folytatja a versenyt. Az új szabály ugyan látnivalót, izgalmat hoz a nézőknek, ugyanakkor sportszerűtlen és veszélyes is lehet, a pilóták egyáltalán nem örülnek.
Csütörtökön az FIA biztonsági és műszaki főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting is beszélt a szabálymódosításról:


“Ha valaki a második helyen van, akkor örülhet is annak, hogy esetleg megszerezheti a vezetést, ami repülőrajtoknál nem valószínű” – mondta, hozzátéve, hogy balesetektől sem tart. “Egyik versenyző sem szeretne balesetet, szóval nem fognak balesetet okozni.”
Whiting azt is leszögezte, hogy a pilóták kritikái ellenére a csapatok teljes mértékben támogatták az újítást: “Először is: ne feledjük, hogy az ötlet az egyik csapattól származott. Én aztán továbbítottam a többieknek, és mindenki egyetértett, abban, hogy jó az elképzelés. A 100 százalékosan támogatták.”
A 2015-ös módosításnál is komolyabb elutasításban részesült az idei újítás, miszerint a szezonzáró futamon – idén az Abu-Dzabi Nagydíj – kétszeres pontokat osztanak majd. Whiting szerint nem merült fel a visszavonás, a közönség panaszai pedig nem feltétlenül megalapozottak.


“Nem, semmi újság ezt illetően. Ami minket illett, a szabály az szabály, idén így lesz, és marad is, amíg nem változtatnak rajta. Ahogy minden szabály, ez is addig marad, amíg úgy nem döntenek, hogy meg kell változtatni.”
“Természetesen törődünk a szurkolók véleményével is. Nem dolgoznánk a motorhang javításán, ha nem érdekelne a véleményük, azonban azt is figyelembe kell vennünk, hogy mit mondanak a résztvevők, akik egy kicsit azért jobban átlátják, mi van a szabályok mögött.”
 
“Volt egy kis felhördülés a dupla pontok miatt, de bevezették, és szerintem indokoltan.”

Kommentek

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.