F1: A szurkolók nem tudják, mi a jó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 12.10

A Forma-1 versenyigazgatója, Charlie Wihiting szerint mind a duplapontos szezonzáró és a biztonsági autós szabályváltozás is jó ötlet.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa múlt csütörtökön elfogadta azt az újítást, miszerint a futamok első két, valamint utolsó öt köre közötti biztonsági autós szakaszok után a mezőny állórajt után folytatja a versenyt. Az új szabály ugyan látnivalót, izgalmat hoz a nézőknek, ugyanakkor sportszerűtlen és veszélyes is lehet, a pilóták egyáltalán nem örülnek.
Csütörtökön az FIA biztonsági és műszaki főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting is beszélt a szabálymódosításról:


“Ha valaki a második helyen van, akkor örülhet is annak, hogy esetleg megszerezheti a vezetést, ami repülőrajtoknál nem valószínű” – mondta, hozzátéve, hogy balesetektől sem tart. “Egyik versenyző sem szeretne balesetet, szóval nem fognak balesetet okozni.”
Whiting azt is leszögezte, hogy a pilóták kritikái ellenére a csapatok teljes mértékben támogatták az újítást: “Először is: ne feledjük, hogy az ötlet az egyik csapattól származott. Én aztán továbbítottam a többieknek, és mindenki egyetértett, abban, hogy jó az elképzelés. A 100 százalékosan támogatták.”
A 2015-ös módosításnál is komolyabb elutasításban részesült az idei újítás, miszerint a szezonzáró futamon – idén az Abu-Dzabi Nagydíj – kétszeres pontokat osztanak majd. Whiting szerint nem merült fel a visszavonás, a közönség panaszai pedig nem feltétlenül megalapozottak.


“Nem, semmi újság ezt illetően. Ami minket illett, a szabály az szabály, idén így lesz, és marad is, amíg nem változtatnak rajta. Ahogy minden szabály, ez is addig marad, amíg úgy nem döntenek, hogy meg kell változtatni.”
“Természetesen törődünk a szurkolók véleményével is. Nem dolgoznánk a motorhang javításán, ha nem érdekelne a véleményük, azonban azt is figyelembe kell vennünk, hogy mit mondanak a résztvevők, akik egy kicsit azért jobban átlátják, mi van a szabályok mögött.”
 
“Volt egy kis felhördülés a dupla pontok miatt, de bevezették, és szerintem indokoltan.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.