Amíg a Williams nem stabilizálja a helyét a konstruktőri versenyben, a csapat óvatos felfogásban vág neki minden egyes futamnak. Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója szerint erre a stratégiára jó példa volt az Osztrák Nagydíj, ahol a csapat szándékosan nem versenyzett a Mercedesszel, hogy ne veszítse el a biztosnak tűnő harmadik és negyedik helyet.


A Williams korábban többször is megszerezhető pontokat bukott, ezt a hibát többet nem szeretné elkövetni a csapat. “Amíg nem szilárdítjuk meg a pozíciónkat, amelynek tényét jól mutatja a negyedik és hatodik hely közötti liftezés, addig konzervatív felfogásban versenyzünk” – mondta Symonds.

“Ausztria klasszikus példa volt erre: nem meccseltünk a Mercedesszel, mert tartottunk attól, hogy helyeket veszíthetünk a Ferrarival szemben. A tény, hogy Fernando Alonso egy másodpercre megközelített minket, igazolja, hogy jól döntöttünk. Ha kicsit agresszívebbek vagyunk, és emiatt két másodpercet veszítünk, máris rosszabb eredményt értünk volna el.”

A Williams jelenleg ötödik a konstruktőri versenyben, de Symonds szerint a harmadik hely megszerezhető. “Ha ez megvan és stabilnak is látszik, elkezdhetünk kalandosabban versenyezni.”

A soron következő, Brit Nagydíjon szép jubileum lesz a Williamsnél, Felipe Massa a kétszázadik futamán indul Silverstone-ban. Massa 2002-es bemutatkozása óta ez már a 202. versenyhétvégéje lesz, de a 2005-ös Amerikai Nagydíjon a michelines csapatok visszalépése, a 2009-es Magyar Nagydíjon pedig az időmérős balesete miatt nem indult el.

“A silverstone-i különleges futam lesz, nemcsak a Williams hazai versenye, hanem az én 200. nagydíjam miatt is” – fogalmazott az Ausztriában pole-ig jutó Massa. “Kíváncsian várom, hogy képesek leszünk-e megismételni az ausztriai tempót, de elsősorban arra koncentrálunk, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük meg.”

Rob Smedley, a Williams főmérnöke úgy látja, hogy Massa évek óta a legjobb formáját mutatja, amelyet a Williamsnél uralkodó hangulattal magyaráz. “Kevesebbet hibázik, mint az elmúlt években, mert nem érez akkora nyomást” – magyarázta Smedley. “Jobban ki van békülve magával, a környezetével, és így nyugodtabban versenyez. Pont erre volt szüksége.”