F1: 22 év után újra nő a pályán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.03. 12.30

A Brit Nagydíj pénteki első szabadedzésén történelmet ír a Williams tesztpilótája: Susie Wolff 22 év után az első nő lesz, aki Forma-1-es versenyhétvégén vezet.

A Mercedes-főnök Toto Wolff felesége,  Susie Wolff immár harmadik évét tölti a Williamsnél, a május elején a barcelonai teszten is vezetett, pénteken pedig – 22 év szünet után első nőként – versenyhétvégén is pályára lép majd a Brit Nagydíj első szabadedzésén. 


“A mostani edzésen a csapat lesz a lényeg. Persze azért vannak ambícióim, most bizonyíthatom, hogy mire vagyok képes. Nem sokan kapnak ilyen lehetőséget, nőként pedig még jobban meg kell dolgoznom az elismerésért” – mondja a 31 éves versenyzőnő, aki korábban a Német Túraautó-bajnokságban húzott le hét idényt.
“Izgulok, de kell is az adrenalin. Őszintén úgy gondolom, hogy készen állok, a barcelonai teszten tökéletesen felkészültem. Mindenki úgy gondolja, hogy most majd kell mutatnom, mennyire vagyok gyors, de nem fogok időmérős köröket futni. A csapatnak dolgozom, pont úgy végzem majd a programot, ahogy Valtteri tenné. Fontos, hogy egyben vigyem vissza az autót, és ne darabokban.”
Wolff azért nem titkolja, hogy a végső cél az F1-es versenyzői állás megszerzése.


“Így van, de realista vagyok, ez nem könnyű. Nagy a harc, mert sok tehetséges versenyező küzd ugyanazokért a helyekért. De a csapatok például könnyebb pilótákat keresnek, ami például kedvez a nőknek.” 
“Meg kell lennie minden képességnek, és még megfelelő szponzori háttér is szükséges. Viszont a női versenyző marketingszempontból is nagyon hasznos lehet. Ki tudja? A Forma-1 kultúrája változik, egyre több a női mérnök, vezető a csapatoknál. Jó korszak ez a nők számára.”
A Forma-1 történetében eddig öt nő szerepelt futamon, legutóbb az olasz Giovanna Amati kapott lehetőséget a Brabhamnél 1992-ben.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.