Szegény csapatnak nincs helye az F1-ben

Nyolc csapat elég lenne

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 10.30

Bernie Ecclestone folytatja a kiscsapatok “kiutálását”, ő azt akarja, hogy a nagyok indítsanak kettő helyett három autót.

A Forma-1 közép- és kiscsapatai az elmúlt egy két évben minden korábbinál nehezebb helyzetbe kerültek pénzügyileg, az általános költségcsökkentési program, az esetleges költségplafon bevezetése azonban idén is elmaradt. A Caterham, a Marussia, a Sauber, a Force India és a Lotus is tulajdonképpen bármikor összeomolhat, de Bernie Ecclestone-t ez nem izgatja.


Az F1 ura nemrég már elmondta, hogy felőle a kispénzűeknek kívül tágasabb, az olasz Gazzetta dello Sportnak nyilatkozva pedig kedden azt is előadta, hogyan töltené fel a mezőnyt.
“Egyszerűen adják fel. Ha nincs meg a pénz, ki kell szállni” – mondta a küszködőkről, majd előhozta a pár évente újra és újra meglebegtetett harmadik autós elképzelést.
“Én készen állok egy nyolccsapatos, háromautós Forma-1-re. Mi a jobb, egy Caterham vagy egy harmadik Ferrari? A Ferrari esetleg képes lenne új, amerikai szponzorokat és pilótát keríteni. Ez nagyszerű lenne. És igaz ez a többiekre is.” 
“Nézzük viszont a Caterhamet: hatalmas összegeket költöttek, de még ugyanennyi kellene, úgyhogy fizetős pilótákat keresnek. De azokat is minek, hiszen sosem volt versenyképes a csapat.”


Ecclestone szerint az esetleg kidőlő csapatoknak annyi haszna lehet, hogy a felvásárlásukkal új szereplők léphetnek be a sportágba: 
“Nem könnyű a nulláról kezdeni, a Forma-1 sokba kerül. Egy szélcsatornával, szimulátorral stb. rendelkező csapat megvásárlása körülbelül 150 millió eurós befektetést kíván. És ez csak a kezdet, kellenek még pilóták, a megfelelő műszaki szakemberek, a jók pedig sokba kerülnek. A Ferrari is ezért akarta megszerezni Newey-t.”

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.