F1: Rossz vége lesz a szabálymódosításnak?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 14.30

A versenyzőket és a Pirellit aggasztja a 2015-re bevezetett újítás, miszerint a biztonsági autós szakaszok után új állórajt következik.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa múlt csütörtökön elfogadta azt az újítást, miszerint a futamok első két, valamint utolsó öt köre közötti biztonsági autós szakaszok után a mezőny állórajt után folytatja a versenyt.
Az új szabály ugyan látnivalót, izgalmat hoz a nézőknek, ugyanakkor sportszerűtlen és veszélyes is lehet.
A Red Bull-os Daniel Ricciardo kedden arról beszélt, hogy a módosítást gyakorlatilag egyöntetűen utasították el a pilóták.


“Amennyire emlékszem, mindannyian elleneztük. Szerintem nem a legjobb dolog, de majd meglátjuk, mint mondanak mások” – kezdte az ausztrál, aki szerint nagyon torz, igazságtalan eredményeket hozhat a szabálymódosítás.
“Valaki 20 másodperces előnnyel vezet, bejön a biztonsági autó, és oda az egész. A kényelmes győzelem rögtön teljesen kétségessé válik. Szóval nagy hátrány ez a vezető versenyzőnek, aki kemény munkával építette ki az előnyt” – magyarázta a jelenlegi helyzetet, amikor csak a safety car mögött körözve áll össze a mezőny.
“Erre jön most az állórajt – a startnál pedig bármi megtörténhet, baleset, vagy ha az nem is, egy rossz rajttal az első helyről már a negyediken találhatja magát az ember az első kanyarban. Szerintem ez nagyon igazságtalan a vezetővel szemben.”
A gumiszállító Pirellit a részletek hiánya nyugtalanítja, hiszen az abroncsok, valamint a fékek és a motor hőmérséklete kulcstényezők mind a biztonság, mind a versenyképesség szempontjából.


“Jó lenne ismerni a részleteket is. Állórajt lesz, de mennyi kivárással? Amikor az autók beállnak a bokszutcában, azonnal előkerülnek a hűtők, sok dologra kell figyelni. Nem is csak a gumik lehűléséről van szó, az autók is túlmelegedhetnek, szóval ezt még le kell tisztázni” – mondta az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Ami minket illet, a gumik már a biztonsági autó mögött haladva is lehűlnek és csökken a nyomásuk. Jó lenne szimulációkat végezni, hogy láthassuk, mennyit fognak várni a rajtrácson, ezt meg kell vizsgálni.”

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

Forma-1: Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.