F1: Rossz vége lesz a szabálymódosításnak?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 14.30

A versenyzőket és a Pirellit aggasztja a 2015-re bevezetett újítás, miszerint a biztonsági autós szakaszok után új állórajt következik.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa múlt csütörtökön elfogadta azt az újítást, miszerint a futamok első két, valamint utolsó öt köre közötti biztonsági autós szakaszok után a mezőny állórajt után folytatja a versenyt.
Az új szabály ugyan látnivalót, izgalmat hoz a nézőknek, ugyanakkor sportszerűtlen és veszélyes is lehet.
A Red Bull-os Daniel Ricciardo kedden arról beszélt, hogy a módosítást gyakorlatilag egyöntetűen utasították el a pilóták.


“Amennyire emlékszem, mindannyian elleneztük. Szerintem nem a legjobb dolog, de majd meglátjuk, mint mondanak mások” – kezdte az ausztrál, aki szerint nagyon torz, igazságtalan eredményeket hozhat a szabálymódosítás.
“Valaki 20 másodperces előnnyel vezet, bejön a biztonsági autó, és oda az egész. A kényelmes győzelem rögtön teljesen kétségessé válik. Szóval nagy hátrány ez a vezető versenyzőnek, aki kemény munkával építette ki az előnyt” – magyarázta a jelenlegi helyzetet, amikor csak a safety car mögött körözve áll össze a mezőny.
“Erre jön most az állórajt – a startnál pedig bármi megtörténhet, baleset, vagy ha az nem is, egy rossz rajttal az első helyről már a negyediken találhatja magát az ember az első kanyarban. Szerintem ez nagyon igazságtalan a vezetővel szemben.”
A gumiszállító Pirellit a részletek hiánya nyugtalanítja, hiszen az abroncsok, valamint a fékek és a motor hőmérséklete kulcstényezők mind a biztonság, mind a versenyképesség szempontjából.


“Jó lenne ismerni a részleteket is. Állórajt lesz, de mennyi kivárással? Amikor az autók beállnak a bokszutcában, azonnal előkerülnek a hűtők, sok dologra kell figyelni. Nem is csak a gumik lehűléséről van szó, az autók is túlmelegedhetnek, szóval ezt még le kell tisztázni” – mondta az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Ami minket illet, a gumik már a biztonsági autó mögött haladva is lehűlnek és csökken a nyomásuk. Jó lenne szimulációkat végezni, hogy láthassuk, mennyit fognak várni a rajtrácson, ezt meg kell vizsgálni.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.