F1: A Red Bull válogathat a motorszállítók között

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 09.30

A Red Bull csapatfőnöke szerint a Renault rossz fejlesztési stratégiát követett, de az esetleges válás után nem lesz nehéz megtalálni a francia gyártó utódját.

A Red Bull csapatfőnöke azt mondja, hogy már két évvel ezelőtt aggasztónak találták az idén az új V6-os turbómotorokkal csúnyán felsült Renault fejlesztési stratégiáját. Christian Horner szerint a francia gyártónak csak rájuk kellett volna koncentrálnia.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Ez szerepet játszhat (a mostani helyzetben), hiszen nem lehet egyszerre mindenkinek a kedvére tenni. Ha megnézzük a Ferrari motorját, a partnereiknek ellett hozzáigazítaniuk az autóikat. A Mercedesnél ugyanez a helyzet, míg a Renault az összes partnerének meg akart felelni, ami szép dolog, de nem a legjobb út a versenyképességhez” – mondta Horner a Brit Nagydíj felvezetéseként.
“Mi már 2012 végén megfogalmaztuk a projekt irányvonalát illető kétségeinket. Azonban a motorgyártás nem a mi asztalunk – nem is kell, hogy az legyen -, mi az autót építjük, és nyilván senki nem gondolta volna, hogy a Renault ennyire le lesz maradva.”
A Renault az idei “cserbenhagyás”, valamint a Lotus esetleges szállítócseréje miatt minden bizonnyal elsősorban a Red Bullra koncentrál 2015-re, a Milton Keynes-iek pedig igyekeznek is segíteni addig is.


“Elbeszélgettünk a Renault-val és teljes mértékben elismerik, hogy nem itt kellene tartaniuk. Mi annyit tehetünk, hogy a saját erőforrásainkkal is besegítünk a helyzet javításába. Nyilván a szabályok miatt nehéz a helyzet, jelenleg nem lehet jelentős módosításokat végezni.”
“Azt hiszem, most az üzemanyag lehet a kulcsterület, a Total készül is valami ígéretes dologgal, azonban a Renault még csak most kezd eljutni arra a szintre, ahol a Mercedes hat hónapja járt. Valahogy ki kell másznunk ebből, ezt pedig alapvetően a Renault-t támogatva tehetjük meg.”
Ha viszont a Renault 2015-re nem tesz csodát, szinte biztos, hogy a Red Bull új szállítót keres, az viszont kérdés, ki is lesz az. A Mercedes és a Ferrari kizártnak tűnik, a Honda is a McLarenre koncentrál majd.
“Az a helyzet, hogy egy Red Bull-szintű csapatnak mindig is lesznek lehetőségei, persze azt nem fogom elárulni mik azok. Az élen akarunk küzdeni, versenyképesek akarunk lenni, ehhez pedig normális motor kell” – szögezte le Horner.


A múlt héten felröppent, hogy a Red Bull meg- és átveheti a Renault viry-chatilloni motorgyárát is, de ezt most cáfolta a Renault Sport F1 második számú vezetője, Rob White.
“Pillanatnyilag nem áll szándékunkban eladni a motorrészleget, nagyon is a Renault-hoz tartozik” – szögezte le a német Auto Motor und Sportnak, hozzátéve, hogy a Red Bull az erőforrás átcímkézésével sem jutna sokra idén, a fejlesztési tilalom alól ez nem adna felmentést.
“Az nem működik, hogy új név kerül a blokkra és aztán a nulláról lehet kezdeni. Még (a jelenleg csak 2015-re készülő) Honda sem csinálhat akármit a fejlesztés terén.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.