F1: A Red Bull válogathat a motorszállítók között

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 09.30

A Red Bull csapatfőnöke szerint a Renault rossz fejlesztési stratégiát követett, de az esetleges válás után nem lesz nehéz megtalálni a francia gyártó utódját.

A Red Bull csapatfőnöke azt mondja, hogy már két évvel ezelőtt aggasztónak találták az idén az új V6-os turbómotorokkal csúnyán felsült Renault fejlesztési stratégiáját. Christian Horner szerint a francia gyártónak csak rájuk kellett volna koncentrálnia.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Ez szerepet játszhat (a mostani helyzetben), hiszen nem lehet egyszerre mindenkinek a kedvére tenni. Ha megnézzük a Ferrari motorját, a partnereiknek ellett hozzáigazítaniuk az autóikat. A Mercedesnél ugyanez a helyzet, míg a Renault az összes partnerének meg akart felelni, ami szép dolog, de nem a legjobb út a versenyképességhez” – mondta Horner a Brit Nagydíj felvezetéseként.
“Mi már 2012 végén megfogalmaztuk a projekt irányvonalát illető kétségeinket. Azonban a motorgyártás nem a mi asztalunk – nem is kell, hogy az legyen -, mi az autót építjük, és nyilván senki nem gondolta volna, hogy a Renault ennyire le lesz maradva.”
A Renault az idei “cserbenhagyás”, valamint a Lotus esetleges szállítócseréje miatt minden bizonnyal elsősorban a Red Bullra koncentrál 2015-re, a Milton Keynes-iek pedig igyekeznek is segíteni addig is.


“Elbeszélgettünk a Renault-val és teljes mértékben elismerik, hogy nem itt kellene tartaniuk. Mi annyit tehetünk, hogy a saját erőforrásainkkal is besegítünk a helyzet javításába. Nyilván a szabályok miatt nehéz a helyzet, jelenleg nem lehet jelentős módosításokat végezni.”
“Azt hiszem, most az üzemanyag lehet a kulcsterület, a Total készül is valami ígéretes dologgal, azonban a Renault még csak most kezd eljutni arra a szintre, ahol a Mercedes hat hónapja járt. Valahogy ki kell másznunk ebből, ezt pedig alapvetően a Renault-t támogatva tehetjük meg.”
Ha viszont a Renault 2015-re nem tesz csodát, szinte biztos, hogy a Red Bull új szállítót keres, az viszont kérdés, ki is lesz az. A Mercedes és a Ferrari kizártnak tűnik, a Honda is a McLarenre koncentrál majd.
“Az a helyzet, hogy egy Red Bull-szintű csapatnak mindig is lesznek lehetőségei, persze azt nem fogom elárulni mik azok. Az élen akarunk küzdeni, versenyképesek akarunk lenni, ehhez pedig normális motor kell” – szögezte le Horner.


A múlt héten felröppent, hogy a Red Bull meg- és átveheti a Renault viry-chatilloni motorgyárát is, de ezt most cáfolta a Renault Sport F1 második számú vezetője, Rob White.
“Pillanatnyilag nem áll szándékunkban eladni a motorrészleget, nagyon is a Renault-hoz tartozik” – szögezte le a német Auto Motor und Sportnak, hozzátéve, hogy a Red Bull az erőforrás átcímkézésével sem jutna sokra idén, a fejlesztési tilalom alól ez nem adna felmentést.
“Az nem működik, hogy új név kerül a blokkra és aztán a nulláról lehet kezdeni. Még (a jelenleg csak 2015-re készülő) Honda sem csinálhat akármit a fejlesztés terén.”

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.