F1: A Red Bull válogathat a motorszállítók között

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 09.30

A Red Bull csapatfőnöke szerint a Renault rossz fejlesztési stratégiát követett, de az esetleges válás után nem lesz nehéz megtalálni a francia gyártó utódját.

A Red Bull csapatfőnöke azt mondja, hogy már két évvel ezelőtt aggasztónak találták az idén az új V6-os turbómotorokkal csúnyán felsült Renault fejlesztési stratégiáját. Christian Horner szerint a francia gyártónak csak rájuk kellett volna koncentrálnia.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Ez szerepet játszhat (a mostani helyzetben), hiszen nem lehet egyszerre mindenkinek a kedvére tenni. Ha megnézzük a Ferrari motorját, a partnereiknek ellett hozzáigazítaniuk az autóikat. A Mercedesnél ugyanez a helyzet, míg a Renault az összes partnerének meg akart felelni, ami szép dolog, de nem a legjobb út a versenyképességhez” – mondta Horner a Brit Nagydíj felvezetéseként.
“Mi már 2012 végén megfogalmaztuk a projekt irányvonalát illető kétségeinket. Azonban a motorgyártás nem a mi asztalunk – nem is kell, hogy az legyen -, mi az autót építjük, és nyilván senki nem gondolta volna, hogy a Renault ennyire le lesz maradva.”
A Renault az idei “cserbenhagyás”, valamint a Lotus esetleges szállítócseréje miatt minden bizonnyal elsősorban a Red Bullra koncentrál 2015-re, a Milton Keynes-iek pedig igyekeznek is segíteni addig is.


“Elbeszélgettünk a Renault-val és teljes mértékben elismerik, hogy nem itt kellene tartaniuk. Mi annyit tehetünk, hogy a saját erőforrásainkkal is besegítünk a helyzet javításába. Nyilván a szabályok miatt nehéz a helyzet, jelenleg nem lehet jelentős módosításokat végezni.”
“Azt hiszem, most az üzemanyag lehet a kulcsterület, a Total készül is valami ígéretes dologgal, azonban a Renault még csak most kezd eljutni arra a szintre, ahol a Mercedes hat hónapja járt. Valahogy ki kell másznunk ebből, ezt pedig alapvetően a Renault-t támogatva tehetjük meg.”
Ha viszont a Renault 2015-re nem tesz csodát, szinte biztos, hogy a Red Bull új szállítót keres, az viszont kérdés, ki is lesz az. A Mercedes és a Ferrari kizártnak tűnik, a Honda is a McLarenre koncentrál majd.
“Az a helyzet, hogy egy Red Bull-szintű csapatnak mindig is lesznek lehetőségei, persze azt nem fogom elárulni mik azok. Az élen akarunk küzdeni, versenyképesek akarunk lenni, ehhez pedig normális motor kell” – szögezte le Horner.


A múlt héten felröppent, hogy a Red Bull meg- és átveheti a Renault viry-chatilloni motorgyárát is, de ezt most cáfolta a Renault Sport F1 második számú vezetője, Rob White.
“Pillanatnyilag nem áll szándékunkban eladni a motorrészleget, nagyon is a Renault-hoz tartozik” – szögezte le a német Auto Motor und Sportnak, hozzátéve, hogy a Red Bull az erőforrás átcímkézésével sem jutna sokra idén, a fejlesztési tilalom alól ez nem adna felmentést.
“Az nem működik, hogy új név kerül a blokkra és aztán a nulláról lehet kezdeni. Még (a jelenleg csak 2015-re készülő) Honda sem csinálhat akármit a fejlesztés terén.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.