F1: Riadó a Mercedesnél

Fogyóban az előny?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.01. 12.35

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint a riválisok egyre közelebb vannak, nem dőlhetnek hátra.

A Kanadai Nagydíjon – idén első ízben – nem a Mercedes győzött, a Red Bull-os Daniel Ricciardo megtörte a szériát, Ausztriában pedig a Williams tarolt az időmérőn, a versenyen pedig a 3-4. helyen értek be az ezüst nyilak mögött. A dominancia már nem 100 százalékos, és ez természetesen a Mercedes figyelmét sem kerülte el.
“Megszólalt a vészcsengő, mert a riválisok kezdenek felzárkózni” – mondta a csapat elnöke, Niki Lauda. “De ha időben szól a riasztó, akkor lehet is tenni valamit. Ha valaki csak ül a babérjain – mi nem ezt tesszük -, akkor lemarad, szóval folyamatosan fejlesztenünk kell az autót.”


A Red Bullnál az idény eleje óta azt mondogatják, hogy a Mercedes messze nem ad ki mindent magából, az Osztrák Nagydíj után pedig a ferraris Fernando Alonso is hasonlóról beszélt: 
“Úgy tűnik, hogy a versenyen néhány körig mennek maximális teljesítménnyel, akkora az előnyük, hogy játszhatnak ezzel. A vége felé beértem (a Mercedes-motoros Williamsben ülő) Massát, de amikor közel kerültem, egyszerűen elhúzott. Ugyanez történt az első körön Hamiltonnal is. Elképesztő a különbség. Ha a teljes versenyen használnák ezeket a beállításokat, mindenkinek kört adnának, de az egész futamon nem használhatják.” 
Lauda szerint a fentieknek nincs alapja, igenis nagyon keményen kell hajtaniuk, hogy az élen legyenek:
“Ausztriában meg kellett küzdenünk a Williamsszel, és a végén csak hat másodpercre vagy mennyire voltak. Mindent beleadtunk, nem játszottunk. Vagy nézzük Nicót és Lewist. Ha valamelyikük gyorsult, akkor a másik reagált, az elejétől a végéig csatáztak. A rajttól a célig teljes erőből nyomták, ugyanúgy, mint a többi versenyen. De máskor 49 másodperccel nyertünk, Ausztriában már csak hattal.”

Kommentek

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.