F1: A Williams nem tudja, hogyan kell győzni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 15.35

A Forma-1 történetének egyik legsikeresebb csapatánál újra kell tanulni a győzelmeket. A háttér jó, csak a rutin kopott meg.

9 konstruktőri és 7 egyéni bajnoki címével, 114 futamgyőzelemmel és 128 pole-lal a Willams a Forma-1 történetének harmadik legsikeresebb csapata a Ferrari és a McLaren mögött, azonban az elmúlt évtizedben lejtőre került a grove-i csapat, a gödörből talán idén kezdenek kimászni.
A patinás angol alakulat a téli teszteken a Mercedes egyetlen komoly kihívójának látszott, de a versenyek végül nem hozták a remélt eredményt – egészen a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjig, amelyen viszont Felipe Massa megszerezte a pole-t, csapattársa pedig a 2. rajtkockát, a versenyen pedig az ezüst nyilak mögött a 3-4. helyen zártak.


Bár a 2012-es Spanyol Nagydíjon Pastor Maldonado nyerni tudott, a Williamsnél elismerik, hogy újra kell tanulniuk a “győzést”.
“Igen, azt hiszem, ez fair helyzetértékelés. Úgy gondolom, hogy önvizsgálatra van szükség, képet kell alkotnunk arról, hogyan lehet javítani minden egyes részleten – ugyanis nincs csodaszer, a részleteken múlik minden” – mondta az Autosportnak a Ferraritól érkezett vezető versenymérnök, Rob Smedley.
“Nagyon jólszervezett, gyorsabb autóval rendelkező csapat ellen küzdünk. És hogy mitől olyan jólszervezettek? Attól, hogy jelentős időt töltöttek már a mezőny első felében. Tavaly a Williams a 13-14-15. helyen küzdött, az első-második helyért való harc teljesen más. Nekem elhihetik, mindkét dolgot megtapasztaltam már.”
“Tanulnunk kell, de pont ezért vagyok itt. A bizonyítvány most azt mondja, hogy jobban kell teljesítenünk.”
Smedley ezzel együtt leszögezte, hogy a Williamsnél nincsenek alapvető gondok, a rutin és az élen való küzdelemhez szükséges találékonyság, rögtönzési képesség hiányzik. 


“Nincsen semmi komoly problémánk. Egyszerűen csak újra kell tanulnunk az élmezőnyben való versenyzést, mind a csapatmunka, mind a teljesítmény tekintetében. Egyszerűen csak apránként javítanunk kell az autón, a munkamódszereken, hibázunk, tanulunk belőlük, és legközelebb már elkerüljük őket.”
“A mezőny végén, a legrosszabb autó birtokában mindig zavaros a kép. A mostani helyzetünkben az a fő, hogy képesek legyünk összpontosítani, minden területre oda tudjunk figyelni. Annyi biztos, hogy csapatként fejlődünk, erősödünk, és képesek leszünk arra, amit a Red Bull és a Mercedes már megtett. Ez a cél: legalább olyan jók, ha nem még jobbak akarunk lenni.”
A Williams 2013-ban 19 futam alatt 5 pontot gyűjtött, a konstruktőri verseny 9. helyén zárt, idén nyolc futam után 87 ponttal a bajnokság 5. helyén állnak, alig pár egységnyire a Force India (4.) és a Ferrari (3.) mögött.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.