F1: A Williams nem tudja, hogyan kell győzni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 15.35

A Forma-1 történetének egyik legsikeresebb csapatánál újra kell tanulni a győzelmeket. A háttér jó, csak a rutin kopott meg.

9 konstruktőri és 7 egyéni bajnoki címével, 114 futamgyőzelemmel és 128 pole-lal a Willams a Forma-1 történetének harmadik legsikeresebb csapata a Ferrari és a McLaren mögött, azonban az elmúlt évtizedben lejtőre került a grove-i csapat, a gödörből talán idén kezdenek kimászni.
A patinás angol alakulat a téli teszteken a Mercedes egyetlen komoly kihívójának látszott, de a versenyek végül nem hozták a remélt eredményt – egészen a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjig, amelyen viszont Felipe Massa megszerezte a pole-t, csapattársa pedig a 2. rajtkockát, a versenyen pedig az ezüst nyilak mögött a 3-4. helyen zártak.


Bár a 2012-es Spanyol Nagydíjon Pastor Maldonado nyerni tudott, a Williamsnél elismerik, hogy újra kell tanulniuk a “győzést”.
“Igen, azt hiszem, ez fair helyzetértékelés. Úgy gondolom, hogy önvizsgálatra van szükség, képet kell alkotnunk arról, hogyan lehet javítani minden egyes részleten – ugyanis nincs csodaszer, a részleteken múlik minden” – mondta az Autosportnak a Ferraritól érkezett vezető versenymérnök, Rob Smedley.
“Nagyon jólszervezett, gyorsabb autóval rendelkező csapat ellen küzdünk. És hogy mitől olyan jólszervezettek? Attól, hogy jelentős időt töltöttek már a mezőny első felében. Tavaly a Williams a 13-14-15. helyen küzdött, az első-második helyért való harc teljesen más. Nekem elhihetik, mindkét dolgot megtapasztaltam már.”
“Tanulnunk kell, de pont ezért vagyok itt. A bizonyítvány most azt mondja, hogy jobban kell teljesítenünk.”
Smedley ezzel együtt leszögezte, hogy a Williamsnél nincsenek alapvető gondok, a rutin és az élen való küzdelemhez szükséges találékonyság, rögtönzési képesség hiányzik. 


“Nincsen semmi komoly problémánk. Egyszerűen csak újra kell tanulnunk az élmezőnyben való versenyzést, mind a csapatmunka, mind a teljesítmény tekintetében. Egyszerűen csak apránként javítanunk kell az autón, a munkamódszereken, hibázunk, tanulunk belőlük, és legközelebb már elkerüljük őket.”
“A mezőny végén, a legrosszabb autó birtokában mindig zavaros a kép. A mostani helyzetünkben az a fő, hogy képesek legyünk összpontosítani, minden területre oda tudjunk figyelni. Annyi biztos, hogy csapatként fejlődünk, erősödünk, és képesek leszünk arra, amit a Red Bull és a Mercedes már megtett. Ez a cél: legalább olyan jók, ha nem még jobbak akarunk lenni.”
A Williams 2013-ban 19 futam alatt 5 pontot gyűjtött, a konstruktőri verseny 9. helyén zárt, idén nyolc futam után 87 ponttal a bajnokság 5. helyén állnak, alig pár egységnyire a Force India (4.) és a Ferrari (3.) mögött.

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.