F1: A Williams nem tudja, hogyan kell győzni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 15.35

A Forma-1 történetének egyik legsikeresebb csapatánál újra kell tanulni a győzelmeket. A háttér jó, csak a rutin kopott meg.

9 konstruktőri és 7 egyéni bajnoki címével, 114 futamgyőzelemmel és 128 pole-lal a Willams a Forma-1 történetének harmadik legsikeresebb csapata a Ferrari és a McLaren mögött, azonban az elmúlt évtizedben lejtőre került a grove-i csapat, a gödörből talán idén kezdenek kimászni.
A patinás angol alakulat a téli teszteken a Mercedes egyetlen komoly kihívójának látszott, de a versenyek végül nem hozták a remélt eredményt – egészen a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjig, amelyen viszont Felipe Massa megszerezte a pole-t, csapattársa pedig a 2. rajtkockát, a versenyen pedig az ezüst nyilak mögött a 3-4. helyen zártak.


Bár a 2012-es Spanyol Nagydíjon Pastor Maldonado nyerni tudott, a Williamsnél elismerik, hogy újra kell tanulniuk a “győzést”.
“Igen, azt hiszem, ez fair helyzetértékelés. Úgy gondolom, hogy önvizsgálatra van szükség, képet kell alkotnunk arról, hogyan lehet javítani minden egyes részleten – ugyanis nincs csodaszer, a részleteken múlik minden” – mondta az Autosportnak a Ferraritól érkezett vezető versenymérnök, Rob Smedley.
“Nagyon jólszervezett, gyorsabb autóval rendelkező csapat ellen küzdünk. És hogy mitől olyan jólszervezettek? Attól, hogy jelentős időt töltöttek már a mezőny első felében. Tavaly a Williams a 13-14-15. helyen küzdött, az első-második helyért való harc teljesen más. Nekem elhihetik, mindkét dolgot megtapasztaltam már.”
“Tanulnunk kell, de pont ezért vagyok itt. A bizonyítvány most azt mondja, hogy jobban kell teljesítenünk.”
Smedley ezzel együtt leszögezte, hogy a Williamsnél nincsenek alapvető gondok, a rutin és az élen való küzdelemhez szükséges találékonyság, rögtönzési képesség hiányzik. 


“Nincsen semmi komoly problémánk. Egyszerűen csak újra kell tanulnunk az élmezőnyben való versenyzést, mind a csapatmunka, mind a teljesítmény tekintetében. Egyszerűen csak apránként javítanunk kell az autón, a munkamódszereken, hibázunk, tanulunk belőlük, és legközelebb már elkerüljük őket.”
“A mezőny végén, a legrosszabb autó birtokában mindig zavaros a kép. A mostani helyzetünkben az a fő, hogy képesek legyünk összpontosítani, minden területre oda tudjunk figyelni. Annyi biztos, hogy csapatként fejlődünk, erősödünk, és képesek leszünk arra, amit a Red Bull és a Mercedes már megtett. Ez a cél: legalább olyan jók, ha nem még jobbak akarunk lenni.”
A Williams 2013-ban 19 futam alatt 5 pontot gyűjtött, a konstruktőri verseny 9. helyén zárt, idén nyolc futam után 87 ponttal a bajnokság 5. helyén állnak, alig pár egységnyire a Force India (4.) és a Ferrari (3.) mögött.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.