F1: Le a kalappal a Mercedes előtt!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 11.30

Az 1992-es világbajnok Nigel Mansell szerint a Mercedesnél nem fog elmérgesedni a pilóták bajnoki csatája, Hamilton pedig még nem dőlt ki a versenyből.

Nyolc forduló után egyértelműnek látszik, hogy a 2014-es Forma-1-es idényben a Mercedes viszi majd a konstruktőri és az egyéni bajnoki címet is, az utóbbiért csak Nico Rosberg és Lewis Hamilton van versenyben. A küzdelem persze feszültséget szül, a csapat társfőnöke, Toto Wolff pedig nemrég már arra panaszkodott, hogy a két versenyzőjük rivalizálása, az intrika és titkolózás árthat a csapatnak.


1992 világbajnoka, Nigel Mansell a Williamsnél 1985-87-ben igen hasonló helyzetet élt meg Nelson Piquet-vel, de úgy hiszi, a Mercedesnél nem fognak elfajulni a dolgok: 
“Az a jó, hogy egy ilyen nagyszerű gyártónál, mint a Mercedes, amelynél ott van a legjobb motor, és amelyet kiválóan irányítanak Niki Lauda segítségével, szerintem nem nagyon lesz gond, már ha lesz egyáltalán. Ha valami akad is, az csak a pilóták vagy a hozzájuk tartozó mérnökök között alakulhat ki, de az ilyesmi viszonylag könnyen kezelhető” – mondta a Sky Sportsnak, majd a szabad versenyt méltatta. 
“És le a kalappal a Mercedes-csapat és az anyacég előtt, amiért egyenlő esélyeket, ugyanolyan autót biztosítanak a versenyzőiknek, és ezzel azt adják a Forma-1-rajongóknak, amit szeretnének: színtiszta versenyt! Nico és Lewis is mindent belead, őrülten küzdenek. Nagyszerű ez számukra és nagyszerű a sportág számára is. A Mercedesnek nem lenne kötelessége ezt tenni, szóval minden elismerést megérdemelnek, amiért így kezelik a helyzetet. Csak így tovább!”


“Világos, hogy a két Mercedes-pilóta végez majd az első két helyen a világbajnokságban. Hogy melyikük lesz a bajnok és ki lesz a második? Pillanatnyilag Nico a favorit, de Lewis bármikor az élre állhat. Sok futam lesz még, és a megbízhatóság és a szerencse is szerepet játszik majd.” 
Hamilton elmúlt hétvégéken látott hibái ellenére Mansell nem hiszi, hogy az angol pánikol Rosberg miatt és ezért túlerőlteti a vezetést, de azt az 1992-es bajnok is elismeri, hogy a Mercedes előnye mellett teljesen felesleges a versenyzőknek kockáztatni.


“Először is: Lewis egy nagyszerű versenyző. Amikor a dolgok jól mennek, mindenki dicséri a pilótát, amikor viszont rosszul alakulnak, az emberek nyomást gerjesztenek, amikor nem is kellene. A sajtó, a tévé, a kamerák – manapság már szinte mindent tudunk arról, hogy mit csinál egy pilóta, és egy apró hibát is óriásivá nagyítanak. Pedig csak kis hiba” – védte meg Hamiltont.
“Egyszerűen csak higgadtan és profin kell tenni a dolgukat. Övék a legjobb autó, a legjobb motor, mögöttük a legjobb konstruktőr. Nem kell túlbonyolítani, csak el kell végezni a feladatot, aztán amelyikük előrébb van, az lesz első, a másik meg a második.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.