A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa mai, müncheni ülésén elfogadta a Forma-1 2015-ös szabálymódosításait.


A versenyzők fenntartásai ellenére a jövő évtől a biztonsági autós szakaszok után a mezőny az eddigi repülőrajt helyett a rajtrácsra felsorakozva újabb állórajttal indul újra, kivéve ha a safety car a futam első két, vagy a leintés előtti öt kör alatt lép pályára, ezekben az esetekben marad a repülőrajt.
Az idei “tökorrokra” adott reakcióként módosították az erre vonatkozó műszaki paramétereket, hogy “még biztonságosabb és esztétikailag tetszetősebb formák” jelenjenek meg 2015-ben.
Szintén az esztétikai élmény, a show kedvéért az autók fenék-kopólemezét fáról titánlapra cserélik, így az aszfaltot érintve szikraesőt szórnak majd a Forma-1-esek, mint a régi szép időkben.


Biztonsági jellegű műszaki szigorítás a kettős rögzítésű kerékanyák bevezetése, valamint a felnik és a féktárcsák szinkronizált forgásának előírása.
Bár a kiscsapatok elkeseredetten, a túlélésük érdekében követelték a költségplafon, vagy legalábbis valamilyen radikális költségcsökkentési csomag bevezetését, végül csak kisebb – és bizonyos esetekben megkérdőjelezhető ésszerűségű – szabálymódosítások történek ezen a téren.
Az idénre bevezetett idény közbeni tesztelést megkurtították: az idei négy helyett csak kétszer két nap lesz, és ezek felén csak ifjoncok vezethetnek. A téli tesztidőszak tesztjeit csak Európában lehet majd tartani (idén kétszer négy nap Bahreinben zajlott), 2015-ben háromszor négy nap, 2016-ban már csak kétszer négy nap áll majd rendelkezésre a felkészülésre.


Ugyan egyesek – köztük Sebastian Vettel – már a következő egy-két versenyhétvégén kifutnak a keretből, 2015-re az idényben büntetés nélkül használható új erőforrások száma négyre csökken a mostani ötről. A négyes korlát csak akkor él, ha a versenynaptár legfeljebb 20 futamot tartalmaz.
Szigorodik a versenyhétvégéken végezhető munka: az autókon dolgozó csapattagok péntek éjszakai kötelező takarodóját 6-ról hét órára növelik, majd 2016-ban már nyolc órán keresztül lesz kényszerpihenő. 
Az autó érdemi módosításait tiltó parc fermé időszakot is kiterjesztik: 2015-től már nem csak az időmérő végétől, hanem már a szombati, utolsó szabadedzés kezdetétől tilos lesz a Forma-1-esek beállításainak módosítása. 
Hogy így ki fog vezetni a harmadik edzésen, mi értelme lesz megtartani, az egyelőre nem világos.
Adminisztrációs jellegű, de komoly változtatás, hogy az eddigi június 30-i dátum helyett 2015-től már csak március 1-jéig lehet az összes csapat egyetértése nélkül, egyszerű többséggel szabályokat módosítani a következő szezonra.