F1: A pilótáknak nem jön be a rajtújítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.25. 12.30

Jenson Button és Nico Rosberg szerint nem jó ötlet a biztonsági autós szakaszokat követő újabb állórajt bevezetése.

A Forma-1-ben a biztonsági autós szakaszok alatt a versenyzők mérsékelt tempóban a safety car mögött köröznek, majd miután a veszély elhárult, a körhátárnyban lévő autók pedig besorolnak a mezőny végére, repülőrajttal folytatódik a verseny.
A csapatok, a gyártók, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a szervező FOM képviselőiből álló Forma-1-es Bizottság a múlt héten új ötlettel állt elő: a show javítása érdekében a a biztonsági autó beküldése után az autók az aktuális sorrendnek megfelelően a rajtrácsra sorakoznának fel, és a safety car behívását követően újra hagyományos állórajttal folytatódna a futam.


A nézők, a szakértők és a pilóták egy része sem fogadta kitörő örömmel az ötletet, a mezőny legtapasztaltabb versenyzője, Jenson Button szerint veszélyes is lehet a dolog:
“Az állórajtos újraindulás nagyszerű ötlet a nézők szempontjából, show-t jelent, hiszen a rajt mindig nagyon izgalmas része a versenynek. Viszont az a bökkenő, hogy a rajtnál új gumikat használunk, így viszont lehet, hogy öt-hat kör van már csak az etapból, amikor jön az újrarajtolás, gyakorlatilag simára kopott abroncsokkal, amiken az életben tartásához már padlógázas körök kellenek. Így viszont nagyon nehéz lenne elrajtolni, nagyon nehéz lenne irányban tartani az autókat, tömegbaleset is lehet” – magyarázta a 2009-es bajnok.
“A tévé szempontjából jó dolog, elhiszem, de akkor hozzanak szabályt a gumikat illetően is, mondjuk legyen kötelező a kerékcsere vagy ilyesmi. Bizonyos értelemben tetszik az ötlet, de a használt, hideg gumik mindenkit nagyon nehéz helyzetbe hoznának.”


A bajnoki éllovas Nico Rosberg szerint “nagyon extrém” az állórajtos ötlet.
“Tudom, hogy a rajt a legizgalmasabb dolog a nézők számára, de nagyon remélem, hogy ezt nem valósítják meg. Ezzel már túl messzire mennénk. Hogy miért? Én a tiszta versenyt szeretem, ahogy az jó volt az elmúlt 50 évben. Én nagyon nem szeretnék ilyen léptékű változást, azt, hogy megint rajtolni kelljen. Ez nagyon furcsa. Az én véleményem az, hogy maradjanak a dolgok, ahogy voltak.”
A szabálymódosítás már ezen a héten véglegesítheti a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa.

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.