F1: A pilótáknak nem jön be a rajtújítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.25. 12.30

Jenson Button és Nico Rosberg szerint nem jó ötlet a biztonsági autós szakaszokat követő újabb állórajt bevezetése.

A Forma-1-ben a biztonsági autós szakaszok alatt a versenyzők mérsékelt tempóban a safety car mögött köröznek, majd miután a veszély elhárult, a körhátárnyban lévő autók pedig besorolnak a mezőny végére, repülőrajttal folytatódik a verseny.
A csapatok, a gyártók, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a szervező FOM képviselőiből álló Forma-1-es Bizottság a múlt héten új ötlettel állt elő: a show javítása érdekében a a biztonsági autó beküldése után az autók az aktuális sorrendnek megfelelően a rajtrácsra sorakoznának fel, és a safety car behívását követően újra hagyományos állórajttal folytatódna a futam.


A nézők, a szakértők és a pilóták egy része sem fogadta kitörő örömmel az ötletet, a mezőny legtapasztaltabb versenyzője, Jenson Button szerint veszélyes is lehet a dolog:
“Az állórajtos újraindulás nagyszerű ötlet a nézők szempontjából, show-t jelent, hiszen a rajt mindig nagyon izgalmas része a versenynek. Viszont az a bökkenő, hogy a rajtnál új gumikat használunk, így viszont lehet, hogy öt-hat kör van már csak az etapból, amikor jön az újrarajtolás, gyakorlatilag simára kopott abroncsokkal, amiken az életben tartásához már padlógázas körök kellenek. Így viszont nagyon nehéz lenne elrajtolni, nagyon nehéz lenne irányban tartani az autókat, tömegbaleset is lehet” – magyarázta a 2009-es bajnok.
“A tévé szempontjából jó dolog, elhiszem, de akkor hozzanak szabályt a gumikat illetően is, mondjuk legyen kötelező a kerékcsere vagy ilyesmi. Bizonyos értelemben tetszik az ötlet, de a használt, hideg gumik mindenkit nagyon nehéz helyzetbe hoznának.”


A bajnoki éllovas Nico Rosberg szerint “nagyon extrém” az állórajtos ötlet.
“Tudom, hogy a rajt a legizgalmasabb dolog a nézők számára, de nagyon remélem, hogy ezt nem valósítják meg. Ezzel már túl messzire mennénk. Hogy miért? Én a tiszta versenyt szeretem, ahogy az jó volt az elmúlt 50 évben. Én nagyon nem szeretnék ilyen léptékű változást, azt, hogy megint rajtolni kelljen. Ez nagyon furcsa. Az én véleményem az, hogy maradjanak a dolgok, ahogy voltak.”
A szabálymódosítás már ezen a héten véglegesítheti a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.