A Renault kiszáll a Forma-1-ből?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.25. 10.50

Pletykák szerint a Renault az idei motorblamázs és a nagy költségek miatt a Forma-1-es motorgyárának eladására készül.

Míg az elmúlt évtizedben előbb a gyári csapattal (2005-2006), majd a Red Bull-lal óriási sikereket ért el a Renault a Forma-1-ben, 2014-ben csúnyán elhasalt a francia gyártó az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrással.


A katasztrofális téli tesztidőszak után rohammunkában javították a motort, azonban az érdemi fejlesztések befagyasztása, a február végi homologációs határidő miatt radikális előrelépés nem történhet, a Mercedeshez viszonyított 40 vagy akár 70 lóerős hátrány, valamint a továbbra is csapnivaló megbízhatóság miatt mélyponton van a Renault.
A Red Bull egyre élesebben kritizálja a francia partnert, már nyíltan beszélnek arról, hogy 2015 után már szállítót kereshetnek.
Úgy tűnik, a Renault-nál be is telt a pohár: a német Auto Motor und Sport szerint a fentiek, valamint az évi 50 millió eurós költségek, plusz a csapatoktól késve érkező befizetések miatt az F1-es projekt lezárására készülhetnek. A lap szerint vevőt keresnek a viry-chatilloni motorgyárra.
Vevőt persze nem lesz könnyű találni, hiszen másik nagy autógyártó valószínűleg saját létesítményt építene, nem mellesleg a francia munkaügyi előírások is elriaszthatják az érdeklődőt, ugyanis ott csak heti 36 órás a munkahét. Ki tudja, esetleg a Renault-testvér Nissan költözhetne be, vagy épp a Red Bull, ha mégis úgy döntenek, hogy saját motort gyártanak.
Igaz, a lebegtetés után ezt hétfőn határozottan cáfolta a tulajdonos, Dietrich Mateschitz: “Ezt a felvetést még kommentálni sem érdemes” – szögezte le az osztrák milliárdos.
Mire a fentieket megírtuk, már meg is jelentek a Red Bullt illető pletykák: mások is úgy tudják, hogy az energiaital-gyártó venné át Viry-Chatillont, a motorprojekt vezetésére pedig a korábban a Renault Sport f1-nél dolgozó, az elmúlt szűk két szezonban a Caterham csapatfőnökeként tevékenykedő Cyril Abiteboult szemelték ki. 

Kommentek

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.