F1: Alonso a McLarenhez, Vettel a Ferrarihoz?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.24. 14.30

Jenson Button pedig nyugdíjba – már ha hinni lehet a legfrissebb spekulációknak. Akár komoly átrendeződés is jöhet a 2015-ös idényre.

A McLaren jövőre a Honda motorszállítóként való beszállásával új fejezetet nyit, és könnyen lehet, hogy nem csak az erőforrás, de a húzónév is változik majd.
A Japán-rajongó, ott közkedvelt, és egykori Honda-pilóta Jenson Button ugyan szívesen maradna a wokingi csapatnál 2015-ben is, de brit lapok arról írnak, hogy a cég élére idén év elején visszatért Ron Dennis mást szeretne helyette. A listán Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Sebastian Vettel szerepel.


Dennis korábban is beszélt már arról, hogy visszafogadná Hamilton vagy akár Alonsót is. A ferraris spanyolnak már tavaly udvarolni kezdett az angol csapat, míg a 2008-as bajnokuknál most kezdtek érdeklődni, arra számítva, hogy ha a Mercedesen belüli párharcban ő veszít idén, esetleg hazavágyik majd. Alonso Ferrarival kapcsolatos frusztrációja egyértelmű, 2010 óta nem tudott bajnoki címet szerezni velük, sőt, egyre távolabb kerül az annyira áhított harmadik diadaltól. 
A McLaren-vezér az Osztrák Nagydíj hétvégéjén azt mondta, “egyelőre nem tervezik a 2015-ös pilótafelállás véglegesítését”.
A spanyol Marca arról ír, hogy a Ferrari igyekszik minél előbb újabb szerződést kötni Alonsóval, ugyanis reális veszélynek látják a távozását, azonban Maranellóból cáfoltak: “Nem sürgős a hosszabbítás Fernandóval. 2016-ig van szerződése, most csak és kizárólag az autó fejlesztésére koncentrálunk” – mondta egy szóvivő.


Ha a spanyol mégis a McLarenhez való átszerződése mellett döntene, az olaszoknál kialakuló űrt Sebastian Vettel tölthetné be. A németet gyakorlatilag F1-es karrierjének kezdete óta kötik a Ferrarihoz, az idei gyenge eredmények, a lassan Daniel Ricciardo mögé felsorakozó csapat, valamint Adrian Newey “visszavonulása” távozásra is bírhatja a négyszeres bajnokot.
Természetesen köztudott, hogy Alonsónak 2016 végéig, Vettelnek pedig legalább 2015 végéig élő szerződése van a jelenlegi munkaadókkal, de az is biztos, hogy vannak eredményekre vonatkozó záradékok, az idei teljesítmény alapján pedig valószínűleg mind a spanyol, mind a német élhetne velük.  

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.