F1: Nem baj, ha összeomlik pár csapat!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.23. 15.30

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone egyenesen örülne, ha pár csapat kibukna a sportágból. Hamarosan meg is lehet az öröme.

A Forma-1-es csapatok továbbra sem tudnak megegyezni a költségcsökkentési intézkedések módjáról, a nagyok csak a műszaki és sportszabályokat barkácsolnák, az ezzel elért százezres, legfeljebb pármilliós spórolás azonban nem nem elég a kiscsapatoknak, radikális lépés, komoly korlátok és/vagy költségplafon híján hamarosan becsődölnek.


A 2015-re bevezetendő esetleges költségcsökkentési lépéseket pár napon belül foglalja szabályba a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa, minden további, még a jövő évet célzó módosításhoz a csapatok teljes egyetértése kellene, ami gyakorlatilag elképzelhetetlen. A kis- és középcsapatok végórái jöhetnek.
Sokak szerint az ok az jelenlegi FIA-elnök, Jean Todt gyengekezű vezetése, mert míg elődje, Max Mosley általában keresztülverte az akaratát a csapatokon – igaz, pont a költségplafon bevezetése nem sikerült -, addig a francia csak “tárgyalgat”.
“Elismerem, hogy a költségcsökkentési követelések komolyabbak, mint amire számítottam. De azzal is tisztában vagyok, hogy sosem lesz teljes egyetértés, szóval igyekszem a lehető legjobb kompromisszumot elérni” – mondta a múlt hét végén, beismerve, hogy ez néhány csapat végét is jelentheti.
“Előfordulhat, hogy pár csapat nem él túl. De láttunk már ilyet. Azonban ennek ellenére is meg vagyok győződve róla, hogy a mostani formula az évek óta látott legstabilabb megoldás”  – védte meg korábbiaknál 5-10-szer drágább új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat. “És igen, új csapatokat is várunk” – utalt az amerikai Haas és a román Forza Rossa-projektre.


Ugyan a kisebb csapatokon sokat segíthetne, ha a Forma-1-es bevételeket arányosabban osztanák el, de az ezért felelős Bernie Ecclestone-t ez nem izgatja. Felőle kidőlhet pár csapat:
“Ami azt illeti, én még örülnék is. Olyan ez, mint a póker. Ha nem ismerjük a játékostársat, akkor inkább ne is legyen itt. Ha valaki nem engedheti meg magának a Forma-1-et, akkor nincs keresnivalója benne.” 
A csőd, a pénzügyi összeomlás ilyen-olyan valószínűséggel a Lotust, a Force Indiát, a Saubert, a Marussiát és a Caterhamet is fenyegeti, bármelyik alakulatnál tárt karokkal fogadnának új befektetőt vagy új (rész)tulajdonost. 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.