F1: Saját motort is gyárthat magának a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.22. 09.30

A Red Bull és a Renault kapcsolata egyre feszültebb, a francia gyártót a jövő év végén ejthetik. Akár a saját motor gyártása sem kizárt a Red Bullnál.

A Red Bull és a Renault az időnkénti megbízhatatlansági problémák ellenére 2009 és 2013 között öt igen sikeres évet teljesített együtt, zsinórban négyszer két bajnoki címet szereztek. A francia gyártó a 2014-re bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrását eléggé elszúrta, a téli tesztek óta csak a javítgatáson, a felzárkózáson dolgoznak.


A Renault a legutóbbi, kanadai versenyhétvégére bejelentette a kármentési periódus lezárását, a Red Bull pedig már jó ideje közölte, hogy a hazai versenyüket az Osztrák Nagydíjat tekintik majd mércének az erőforrás tekintetében. A tulajdonos Dietrich Mateschitz is erről beszélt pénteken a spielbergi pályán:
“Igen, készül egy végső jelentés, és utána eldöntjük, hogy látunk-e még fejlesztési lehetőséget a jelenlegi motorban vagy meg kell fontolnunk valami új irányt, hogy elérhessünk a Mercedes szintjére” – szögezte le az osztrák milliárdos, hozzátéve, hogy a látszat ellenére azért a Renault-n túl is van élet.
“Természetesen vannak alternatívák. Persze azt nem tudom elképzelni, hogy a Red Bull Mercedes-motorokat használjon, hiszen a Mercedes világbajnok akar lenni, és nem csak idén, hanem a további években is.”
És hogy milyen alternatívái lehetnek az osztrák-brit csapatnak? A Volkswagennel hírbe hozták már őket néhányszor, sőt, most, hogy Adrian Newey a háttérbe vonul, hogy a számára felépítendő Red Bull Advanced Technology Centerben “új projekteken dolgozzon”, talán a saját erőforrás kifejlesztése sem kizárt.


“A mostani hétvége után megnézzük, hol tart a motor, meglátjuk, mit lehet elérni vele” – visszhangozta a tulajdonos szavait a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko. 
 
“Ha nem látunk esélyt arra, hogy elérjük a Mercedes szintjét, akkor megvizsgáljuk az alternatívákat. A Mercedesnél nem fogunk kopogtatni, de bőven vannak még a motorokhoz nagyon jól értő cégek, itt van például mindössze 70 kilométerre az AVL” – utalt a grazi autóipari cégre. “Soha ne mondd, hogy soha, megvizsgálunk minden lehetőséget” – szögezte le, amikor konkrétan a Red Bull-motor lehetőségét firtatták.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Red Bull Ringen újra elmondta, hogy 2015-ben még biztosan Renault-motor dolgozik majd az autójukban, de a helyzet lassan eljut a “töréspontig”. A pénteki és szombati eredmények egyébként nem jósolnak sok jót a már emlegetett jelentés tekintetében, a címvédő alakulat az egyik legrosszabb hétvégéjét teljesíti a hazai pályán. Sebastian Vettel a Q2-ben a 13. idővel búcsúzott a kvalifikáción. 

Kommentek

F1: Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.