F1: A Mercedes tarolt a Red Bull pályáján

Forma-1 Osztrák Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.22. 15.39

Az Osztrák Nagydíjon csúnyán megkapta a Red Bull: a Mercedes kettős győzelmet aratott, a Williams a 3-4. helyet hozta, az egyetlen Red Bull-autó a 8. lett.

Katasztrófa a Red Bullnál: a hazai, sőt saját pályán a négy autóból csak egy ért be, Daniel Ricciardo egy 8. helyet kapart össze a Red Bull Rinngen, míg a Mercedes a 3. és 9. rajtpozícióból kettős győzelmet aratott az Osztrák Nagydíjon. A Red Bullnál azt mondták, hogy a hazai futam után vizsgálják meg, maradnak-e a Renault-val 2015 után is – a választ immár borítékolni lehet.


Nico Rosberg megszerezte idei 3. győzelmét, míg a 9. helyről rajtoló Lewis Hamilton elképesztő start és első kör után csapattársa mögé került, és miután a stratégiában megvert Williams elé kerültek, be is húzták az 1-2. helyet. Rosberg ezzel 7 egységgel, 29 pontra növelte előnyét a bajnokságban.
A Mercedes 301 ponttal vezeti a konstruktőrit, a Red Bull 158 egység lemaradással, 143 ponttal a második.
A Williams az első rajtsorból a 3-4. helyet hozta ki, ami azért nem rossz számukra, Valtteri Bottas pedig megszerezte Forma-1-es karrierje első dobogós helyezését. Massa a rosszabb bokszkiállások miatt végül a 4. lett.
A Ferrarinál érvényesült a szokásos forgatókönyv: Fernado Alonso hozta a maximumot (5.), míg Kimi Räikkönen a szokásosan küszködős verseny végén a 10. helyen futott be.
Hamilton mellett a futam másik kiemelkedő teljesítménye Sergio Perez nevéhez fűződött: a 15. helyről kezdő mexikói az élmezőny stratégiának ellentettjével ment végig, a 6. helyen ért be. Csapattársa, Nico Hülkenberg a 9. lett, Rosberg és Alonso mellett eddig minden futamon pontot szerzett.
A világbajnokság két hét múlva a Brit Nagydíjjal folytatódik.
Így zajlott a futam
Napos, száraz időben, a korábbiaknál melegebb időben indult a 2014-es Forma-1-es világbajnokság 8. fordulója, az évtizedes kihagyás után visszatérő Osztrák Nagydíj a spielbergi Red Bull Ringen.
Az első sorból – 2003 után első ízben – a két Williams, Felipe Massa és Valtteri Bottas várta a rajtot, mögülük a bajnoki éllovas Nico Rosberg és Fernando Alonso indult.


A harmadik sorban Daniel Ricciardo és Kavin Magnussen, a negyedikben a Toro Rosso ígérete, Danyiil Kvjat és Kimi Räikkönen, végül az időmérőn csúnyán bakizó Lewis Hamilton és a Force Indiá-s Nico Hülkenberg állt.
Jenson Button csak a 12., a Red Bull szupersztárja, Sebastian Vettel csak a 13. helyről indult a Red Bull Ringen. Sergio Perez a kanadai büntetését megtartva a 15. helyre sorolt, míg a parc fermé megtörése, javítások miatt Romain Grosjean a bokszutcából indult a Lotusszal.
A versenyigazgató a futam előtt újra figyelmeztette a pilótákat a 8-as kanyar kiszélesítésére, büntetések vártak azokra, akik előnyszerzésre használták a bukóteret.
A startnál Massa simán elhúzott, de Rosberg megelőzte Bottast, aki viszont a 2. kanyarban visszavette a pozíciót. Hamilton óriásit lépett előre, a rajtnál az 5. helyre ugrott, majd az első kör végén már Fernado Alonsót is elkapta, egészen csapatársa mögé, a 4. helyre kapaszkodott.
A 2. kör megadta a “kegyelemdöfést” Vettelnek, elszállt a hajtás, félre kellett húzódnia, majd mégis visszaállt – talán újraindította az autó elektronikáját -, amivel viszont megzavarta az élmezőnyt.


A 4. körre a sorrend Massa, Bottas, Rosberg, Hamilton, Alonso, Magnussen, Räikkönen, Hülkenberg, Kvjat és Ricciardo volt a top10-ben. Vettel körhátrányban, az utolsóként haladt. Az elektronikai problémára utalt, hogy Ricciardót is arra utasította a csapat, hogy ne használja az “előzési gombot”, azaz az ERS-t.
A 10. körben megindultak a kerékcserék, a szuperlágyakat lágyakra cserélték a versenyzők. A Red Bull-családon belül akadt egy kis incidens, Kvjatot rizikósan engedték Ricciardo elé. A Mercedesek viszonylag gyorsan letudták a maguk kiállását, a Williamsnél kivártak.
A vezető Massa a 15. körre cserélt, elszúrták, a brazil Rosberg és Hamilton mögé került, két helyet veszített. Bottas egy kicsit jobban járt, miután a 16. körre felvette az új abroncsokat, a két Mercedes közé ért vissza. A lágy gumikon rajtoló Perez hosszú első etapot vitt, az élre került.
A 71 körös verseny harmadánál, a 23. körben továbbra is Perez vezetett, mögötte Rosberg, Bottas, Hamilton, Massa, Button (kiállás nélkül), Alonso, Maldonado (szintén az első etapon), Magnussen és Hülkenberg haladt a top10-ben.


Kvjatnál a 25. körben megadták magukat a fékek, a jobb hátsóját falhoz vágta, kiesett. Vettelt az ág is húzta, összeakadt az amúgy már egy elrontott kerékcserén és stop&go büntetésen túl lévő Esteban Gutierrezel, megsérült az első szárnya, cserélni kellett.
A 27. körben Perez tempója és gumijai elfogytak, Rosberg, majd Bottas is megelőzte, a következő körben Hamilton is a mexikói elé lépett. A kanadai ütközőpartner, Massa következett, de a Force Indiánál a 30. körben kihívták Perezt az első kiállására. Megint lágyakat kapott, azaz három kiállást terveztek.
Az élmezőny egy-egy hellyel előrébb lépett, Bottas keményen üldözte az immár vezető Rosbrget.
Féltávnál továbbra is Robserg vezetett, utána Bottas, Hamilton, Massa, Alonso, Magnussen, Hülkenberg, Perez, Ricciardo és Räikkönen haladt a pontszerző helyeken.
Vettelt versenye végül a 36. körben ért véget, a hátul kullogó világbajnokot a csapat végleges kiállásra utasította.


Hamilton a 40., Rosberg a 41. körben ment ki a második cseréjére, a Williamsek vezettek, a német és az angol mögéjük ért vissza. A grove-i csapat reagált, a 42. körben Bottast is kihívták, de a Williams megint rosszul járt, a finn a Mercik mögé került. Közben Massa az élmezőny leglassabb köreit futotta, ő is lassan, de biztosan lépéshátrányba került. A 44. körre kapta meg a harmadik szettet, a 6. helyre, az eltérő stratégián lévő Perez mögé tért vissza.
Alonso ideiglenesen átvette a vezetést, miközben Hamilton közelített Rosbergre.
A spanyol kerékcseréje után (48. kör) Rosberg az élre állt, utána Hamilton, Bottas, Perez, Massa, a visszatérő Alonso, Button, Magnussen, Hülkenberg és Ricciardo volt a top10-ben. Perezre és Buttonra még várt egy-egy bokszutcai látogatás.
20 körrel a vége előtt mindkét Mercedesnél vigyázni kellett az autóra, főképp a fékekre, de Hamilton a mérnöke szerint jobban állt a gumikkal, így még megvolt az esélye, hogy valamikor elkapja csapattársát.


A fordított ütemű stratégiát vivő Perez az 56. körben vette fel utolsó, szuperlágy szettjét, a 8. pozícióból kellett megkezdenie a végső rohamot.
Tíz körrel a leintés előtt Rosberg továbbra is vezetett, Hamilton, Bottas, Massa, Alonso, Magnussen, Perez, Hülkenberg, Ricciardo és Räikkönen haladt a pontszerző helyeken, miközben a négyből harmadik Red Bull-os autó is kiesett: Jean-Eric Vergne Toro Rossójában elfogytak a fékek. Csak Ricciardo maradt talpon a hazai pályán – a 9. helyen.
A 66. körben Sergio Merez megelőzte Magnussent, elvette a 6. pozíciót, hátrébb (8-9.) Ricciardo próbálta elkapni a másik Force Indiát vezető Hülkenberget. Az élen Hamilton még mindig nem került támadási közelségbe.


Az angol csak az utolsó körben került DRS-távolságba, előzni nem tudott, így Rosberg megnyerte az Osztrák Nagydíjat, Hamiltonnak be kellett érnie a 2. hellyel – ami a 9. rajtkockából nem volt rossz eredmény. A Mercedes idei ötödik kettős győzelmét aratta.
Mögöttük Bottas megszerezte Forma-1-es karrierje első dobogós helyezését, a pole-ból induló Massa a 4. helyet hozta a Williamsnek.
Alonso lett az 5., a 15. helyről indult Perez kilenc pozíciót javítva lett a a 6., Kevin Magnussen a 7. helyen ért be. Hülkenberg az utolsó körön pozíciót veszített, Ricciardo így a 8. hellyel két 4 pontot szerzett a Red Bullnak, az utolsó pontszerző Kimi Räikkönen lett a másik Ferrarival.  
Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring, 2014.06.22.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.