F1: Rejtély, hogy mi történt Hamiltonnal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.21. 16.30

Lewis Hamilton nem tudja, miért pördült ki az Osztrák Nagydíj időmérőjének végén. Vasárnap a 9. helyről próbál majd előrébb jutni.

Lewis Hamilton rossz szériája Ausztriában is folytatódik, az Osztrák Nagydíj időmérőjén az angol versenyző csak a 9. helyet érte el.
Hamilton a Q3-ban először a saját hibájából nem futott mért időt – elhagyta a pályát a 8-as kanyarban, a kört automatikusan törölték volna, így be sem fejezte -, majd a második próbálkozásán a 2. kanyarban kipördült a bukótérbe, a leintés előtt pedig nem tudott felérni egy újabb próbálkozásra. 9. rajthelyét is csak annak köszönheti, hogy Nico Hülkenberg körét is elvették a stewardok.


A 2008-as bajnok nem tudott magyarázatot adni a kipördülésre: “Nem, nem igazán tudom, egyszerűen megpördültem. Fékeztem, a hátsók pedig blokkoltak” – mondta. “Az első Q3-as köröm nem volt rossz, de az utolsó előtti kanyarban kiszaladtam, pedig szerintem az a kör elég lett volna.”
A rossz rajthely ellenére Hamilton igyekezett nem elkeseredni: “Megvagyok, holnap meg hosszú lesz a verseny. Azt nem tudom, milyen is a pálya ebből a szempontból, soha nem versenyeztem még rajta – nincs sok kanyar, de vannak hosszú egyenesek, a miénk a legjobb motor, szóval remélhetőleg előrébb tudok majd jutni.”
Az előretörésre szükség is lesz, hiszen a kanadai kiesése miatt csapattársa, Nico Rosberg már 22 pontos előnyben van a bajnokságban, és a német – bár Hamilton megpördülése őt is akadályozta egy kicsit – vasárnap a 3. helyről indul majd.
Hamiltonhoz hasonlóan a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff sem tudott magyarázatot adni a történtekre közvetlenül a kvalifikáció után.
“Még vizsgáljuk az adatokat, úgy tűnik, hogy a hátsó fékek pont akkor blokkoltak, amikor Hamilton leváltott. Hogy vezetői vagy műszaki hiba volt, egyelőre nem tudjuk, meg kell vizsgálnunk. De ezt elég rendesen elszúrtuk.”


Később Hamilton magára vállalta a hibát: “Egyszerűen túl keményen fékeztem” – mondta, de hangsúlyozta, hogy nem a lemaradása miatt kétségbeesés van a háttérben.
“Nem hiszem, hogy túlerőltetem a dolgokat. Egész hétvégén jó köreim voltak, tudtam, hogy van még egy kis idő bennem, az első körön elő is húztam, de aztán azt a kört nem vittem végig. A másodikon pedig már a határon túlra vittem az autót. Jó tempónk volt, szóval bánt egy kicsit, de igyekszem holnap javítani. Messze még a vége, ne írjanak le!”

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.