F1: Jövőre újabb orrplasztika

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.21. 10.30

Ugyan lassan megszokjuk őket, a Forma-1-ben 2015-re megpróbálják eltüntetni az idén megjelent, cseppet sem esztétikus orrokat.

2014-re nem csak a Forma-1-es autók “szíve”, a motor változott nagyon, az 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetése mellett az aerodinamikai és törésbiztonsági szabályokat is átírták, így az F1-es járgányokon igen furcsa, mondhatni csúnya orrok jelentek meg.


Ugyan mostanra már szinte megszoktuk őket, az F1 fejesei 2015-re igyekeznek eltüntetni a finoman szólva sem esztétikus, leginkább csak illetlen hasonlatokkal leírható megoldásokat: megszülettek az új szabályok, írja az Autosport.
2015-től az orroknak egyenletesen kell majd szűkülniük a kasztnitól az orrcsúcsig. A technikai szabályok az ideinél több ponton adják meg az orrcsúcs és az orrkúp paramétereit (keresztmetszeti terület, maximális szélesség, magasság), kiiktatva ezzel a hirtelen különbségeket, átmenetes megoldásokat kikényszerítve.
A szabályok alapján továbbra is lehet majd magasabb, vékonyabb és mélyre nyúló, lapos darabokat kialakítani, de az “uborkák”, “ormányok” biztosan eltűnnek. A Mercedes-féle rövid orr sem marad, az orrcsúcsnak legalább az első szárny közepéig kell tartania, ahogy a Lotus kettős agyarai sem férnek majd bele az új keretekbe.


A töréstesztekre vonatkozó új előírások is arra kényszerítik majd a tervezőket, hogy ne csak a szabályok betűjének – és számainak – feleljenek meg az orrok, hanem vaskosabb, erősebb elemként érdemben járuljanak hozzá a törésbiztonsághoz.
A legvalószínűbb, hogy a 2015-ös megoldások az idén a Ferrarinál és a Red Bullnál alkalmazott formák közé esnek majd.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.