F1: Hamilton levadászná Rosberget

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.21. 09.00

A Red Bull Ring gyors pálya, ennek megfelelően nem meglepetés, hogy a Mercedes áll a legjobban. A Red Bullnak még van tartaléka.

Lewis Hamilton egészséges előnnyel zárt az első helyen, nyugodtan, bizakodva beszélt, örült, hogy a Kanadai Nagydíjon lépéselőnybe került csapattársával szemben. “Éllovasként az ember sebezhető, célpontnak érzi magát, ha bármilyen hibát követ el, elkapják. Szóval remélem, hogy nyomás alatt is tudom tartani Nicót” – mondta, majd elégedetten értékelte a napot.

“Nem rossz, tekintetbe véve, hogy sosem vezettem még itt. Már az első edzésen is elég magabiztos voltam, folyamatosan tudtam gyorsulni, új íveket találtam, kísérleteztem. Nagyon jó érzés az élen végezni, ha azt nézzük, hogy mások már versenyeztek itt (Button, Räikkönen, Alonso, Massa – a szerző), mégis ilyen gyors tudtam lenni.”


Hamilton szerint azonban nem a puszta tempó a lényeg. “Szerintem itt a pole nem annyira fontos, a második kanyar után ott egy nagyon hosszú egyenes (ahol lehet előzni). Persze, így is a pole-ból szeretnék rajtolni, az lesz a cél.”

A bajnoki éllovas Nico Rosberg délután nem tudta tartani a lépést, sokadik próbálkozása után is négy tizeddel maradt le Hamilton mögött. “Nyugis voltam, nem izgultam. Egyszerűen végignéztünk mindent, igyekeztünk optimalizálni a dolgokat szombatra, mert pár dolog nem volt épp ideális. Nagy munka vár még rám este, az biztos. Mindent át kell nézni, gyorsulnom kell.”

“A pole mindig fontos, hiszen nagyon kicsi a különbség kettőnk között – feltéve, hogy megint előnyben leszünk a többiekhez képest. A mai nap alapján ez a helyzet, mi ketten küzdünk majd a pole-ért, ami fontos lesz, hiszen a versenytempónk nagyjából egyezik, ezért nagyon számít majd, hogy ki lesz az első az első kanyarban.”

Fernando Alonso ismét jól ment, hozta a harmadik helyet a két Mercedes mögött. A spanyol szerint bármi lehetséges. “Mindkét edzésen külön programot futottunk Kimivel, hogy megtaláljuk a legjobb elemeket” – fogalmazott Alonso. “Végig felhős volt az ég, volt néhány esőcsepp is, a következő napok viszont naposnak ígérkeznek, ami azt jelenti, hogy változhat a gumik viselkedése.”


“A jó előrejelzés azt jelenti, hogy bármi lehetséges, ami a rajongók szempontjából remélhetőleg magával hozza, hogy jó kis show-t csapunk nekik.” Kimi Räikkönen mindkét edzésen kicsúszott a top10-ből, de emiatt nem aggódik a finn. “A változó időjárási viszonyok ellenére végig tudtuk csinálni a tervezett programot, amely főleg az új aerodinamikai elemek teszteléséről szólt.”

“Különböző beállításokkal mentünk, az én autómon a front részt, Fernandóén a hátsó elemeket vizsgáltuk. Délután jobban éreztem magam az autóban, de különböző okok miatt nem tudtam összerakni egy jó kört.”

A gyári Mercedesek és Alonso mögött a két Williams zárt a 4-5. helyen péntek délután, a grove-i járgányban is jól dolgozik a Mercedes-motor. “Nagyon jó pálya ez, szerintem az egyik kedvencem lesz” – nyilatkozta a nap végén Valtteri Bottas. “Igazi régimódi pálya, gyors szakaszokkal, hibalehetőségek nélkül. A hosszú egyenesek a versenyt is feldobhatják majd. Az autót nem könnyű beállítani, minden kanyar mást kíván, kielemezzük az adatokat, meglátjuk, mivel járhatunk a legjobban. Az időmérő szoros lesz, azon múlik majd, ki tudja összerakni a legjobban a körét.”

Az anno az A1 Ringen is megfordult kevesek közé tartozó Felipe Massa is pozitívan beszélt. “Jó péntekünk volt. Biztató a formánk is. Az autó balansza jó volt, jól viselkedett, szóval versenyben leszünk. A pálya nem könnyű, sok minden történhet, ahogy ma is láttuk, szóval kiszámíthatóan kell vezetni. Jó dolog, hogy ott vagyunk az élen a Ferrari mellett, de a többi csapatról sem szabad megfeledkeznünk, mindenre készen kell állnunk.”


A címvédő Sebastian Vettel délelőtt elég kínosan szerepelt a hazai pályán, kis híján összetörte az autót, és csak a 15. időt hozta. Délután már jobban ment, a hatodikként zárt, bízik benne, hogy szombaton folytatódik a javulás. “Délelőtt a kelleténél jobban küszködtünk, de a délután már jobb volt. Azt hiszem, mindenkinek gondja van a lágy keverékkel, azaz a keményebb gumikkal, de holnap, amikor melegebb lesz, már más lehet a helyzet.”

“Délután előrébb léptünk. Nem mi vagyunk a favoritok, hiába szeretnénk, még nem tartunk ott. De a hazai verseny egyértelműen még plusz motivációt ad a csapatnak. A Forma-1 nagyon rég nem járt itt, szóval előre nem vártunk semmit. Azt tudtuk, hogy nehéz lesz, és még a várakozásoknál is jobban küszködtünk, de délután azért már sikerült beszállnunk a versenybe.”

“A kipördülést nyilván nem terveztem, de amikor megindult az autó, igyekeztem mindent megtenni, hogy ne vágódjak a falnak, és sikerült is.”

Daniel Ricciardo ezúttal elmaradt Vetteltől, délután a nyolcadik lett. “Igazából rengeteget tanultunk” – mondta az ausztrál. “Több ötletünk is volt, ezek közül néhány működött, néhány nem, ahogy általában lenni szokott. Úgy érzem, hogy a második edzésre rengeteget fejlődtünk, és szerintem van még bennünk tartalék. Elég információt gyűjtöttünk ahhoz, hogy szombaton még jobbak legyünk, de nem hiszem, hogy vagyunk olyan gyorsak, mint a Mercedesek.”


Jenson Button élvezte a napot, de a mclarenes szerint a nyolcas kanyar téma lesz az esti eligazításon. “A bokszutca bejárata trükkös, próbáltam kívülről elmenni valaki mellett, aki éppen befele ment, de a gumitörmelékre futva nem tudtam elfordulni” – így Button. “A nyolcas kijárata is érdekes, könnyű négy kerékkel lefutni a pályáról, ami a fű miatt veszélyes.”

“Jó móka volt a mai nap, mindig jó olyan gyors pályán versenyezni, mint amilyen ez is. Már nem sok van belőlük. Eredményes napunk volt, bár még mindig küszködünk a szuperlágyak szemcsésedésével, ahogy Kanadában is. A lággyal a rövidebb és hosszabb etapok is jónak tűntek. Jó lenne versenyben lenni azokkal, akik előttünk állnak a konstuktőri versenyben.”

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.