F1: A Mercedes a leggyorsabb a Red Bull pályáján

Forma-1 Osztrák Nagydíj 1. szabadedzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.20. 12.08

Az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes pilótái végeztek az élen, Sebastian Vettel hajszál híján összetörte az autót a hazai pályán.

A Red Bull Ringen péntek délelőtt megkezdődött az évtizedes kihagyás után visszatért Osztrák Nagydíj első szabadedzése.


Az előrejelzések az edzés második felére esőt valószínűsítettek, így ezúttal nem nagyon volt üresjárat az elején, a Mercedesek pedig rögtön az élre is ugrottak. 
Nico Rosbergnél a fenéktrombita után most a padlóra szerelt, szikrákat generáló titánlemezt próbált ki a Mercedes, de a német autójában – ettől teljesen függetlenül – valamilyen műszaki probléma is adódott, de később vissza tudott térni és meg is futotta a legjobb időt.
Mögötte csapattársa, Lewis Hamilton zárt, de még Fernado Alonsónak is lett volna esélye “megnyerni” az edzést, azonban utolsó gyors körén hibázott, így a 3. lett.


Rajtuk kívül Felipe Massa és a mclarenes Jenson Button is 1:12 alatti kört tudott futni – a top10-ben Alonsón kívül csak egy nem Mercedes-motoros autó volt, a Renault-t a 10. idővel záró Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne képviselte.
 
Ez azt is jelenti, hogy a hazai pályán nem kezdett valami fényesen a Red Bull. Daniel Ricciardo a 13., Sebastian Vettel csak a 15. pozícióban végzett, ráadásul a címvédő kis híján összetörte az autót, amikor a trükkös utolsó kanyarban ráfutott a műfűre, majd 720 fokos piruettet csinált pár arasznyira a szalagkorláttól. Kevesebb szerencsével ripityára mehetett volna az RB10-es. 
Osztrák Nagydíj, 1. szabadedzés, Red Bull Ring, 2014.06.20.

Kommentek

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.