F1: 12 milliárdot bukott a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.19. 10.30

A McLaren elveszítette a pert, amelyben adójóváírásként szerette volna elkönyveltetni a még 2007-es kémügy miatt kiszabott pénzbírságot.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2007-ben a szövevényes ipari kémkedési ügy végén megfosztotta konstruktőri pontjaitól a McLarent, emellett példátlanul magad, 100 millió dolláros pénzbírságra ítélte a csapatot.
A bírság egy részét már akkor leírták az év végi pénzosztásból való kimaradás miatt, de a maradékot – jó 50 millió dollárt – be kellett fizetniük. Természetesen a McLaren jogászai és könyvelői sem a semmittevésért kapják a pénzüket, így a csapat a pénzbírságot üzleti kiadásként könyvelte el, levonatta az adóból.


A brit adóhatóságnak (HMRC) ez nem tetszett, így bírósági ügy lett a dologból, amelyet azonban a McLaren nyert meg 2012-ben. Az ügy nem ért véget, az HMRC fellebbezett, az újabb eljárás most szerdán zárult le, immár a McLaren verségével, ki kell fizetni a 12 milliárd Ft-nak megfelelő összeget.
“Nagyon örülünk, hogy az Adóügyi Fellebbviteli Bíróság egyetértett azzal, hogy a pénzbírság nem írható le az adóból, ami egybevág a nézetünkkel, miszerint a bírságok nem leírhatók a bevételekből.” – nyilatkozta az HMRC adóügyi főigazgatója, Jim Harra.
 
Wokingban természetesen nem voltak elégedettek: 
“A McLaren Group egy folyamatosan növekvő brit cég, amely magas szintű munkalehetőségeket biztosít és komoly összegeket fizet be adóként. Csalódottan értesültünk az ítéletről, megfontoljuk, milyen lehetőségeink vannak még. Brit székhelyű cégként természetesen ezután is tartjuk magunkat minden érvényes törvényhez és előíráshoz” – mondta a McLaren egyik szóvivője.

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.