Idén tavasszal felröppent, hogy a korábban a Williamsszel, majd a McLarennel bajnoki címekig jutó, 2006-tól pedig a Red Bull sikereit megalapozó Adrian Newey esetleg elhagyja a címvédőket. A Ferrari is képben volt, de a Kanadai Nagydíj előtt végül bejelentették, hogy a Red Bull szerződést hosszabbított a mérnökkel, aki azonban hamarosan hátat fordít a Forma-1-nek és más területeken próbálja ki magát. 


“Adrian nyíltan elismerte, hogy ez kicsit belefáradt az F1-be, ugyanis kisebb tér nyílik az innovációra” – mondta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko az osztrák Servus TV adásában. “Nem akarjuk elveszíteni őt, szóval építünk egy új technológiai központot, ahol – a Forma-1-es dolgai mellett – több más projekttel foglalkozhat”
Marko leszögezte, hogy a mérnök tovább dolgozik a jövő évi autón, az RB11-esen, csak annak befejezése után húzódik a háttérbe, hogy aztán csak tanácsadóként segítse az F1-es projektet.
Persze a Red Bull még így is jól járt, mert a sztártervező biztosan nem erősíti valamelyik F1-es riválist – a Mercedes és a Ferrari is szívesen vitte volna. A Ferrari több tízmillió eurós ajánlata nyílt titok volt, azonban az újjáépítés alatt álló olasz csapatnál többször is tagadták a dolgot.
“Ahogy már Monte-Carlóban is mondtam, sosem kerestük meg Adriant” – állította a Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci a múlt héten.
Marko szerint ez egyszerűen hazugság: “Hosszasan elbeszélgettünk Adriannel. A Ferrari egészen elképesztő ajánlatot tett neki, mind pénzügyi szempontból, mind a felelősségi köröket tekintve.”