F1: A kis újonc többet tud a nagyoknál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.17. 15.30

Kevin Magnussen ugyan újonc az idei F1-es mezőnyben, ennek ellenére előnyben lehet a hétvégi Osztrák Nagydíjon.

Kevin Magnussen ugyan újonc az idei F1-es mezőnyben, ennek ellenére előnyben lehet a hétvégi Osztrák Nagydíjon. A pálya 2003 után tér vissza a naptárba, azóta kissé átépítették, az új vonalvezetésről pedig csak a dánnak van tapasztalata az előző szezonból.


“Furcsa, hogy ilyet mondhatok, de az összes pilóta közül valószínűleg én ismerem legjobban a Red Bull Ringet” – mondta Magnussen. “Tavaly a World Series by Renault két fordulóját is itt tartották. Nagyszerű hely, egy olyan pálya, ahol egy pillanatra sem lehet lazítani, mert mindig megy valahova.”

Magnussen szerint hiába van csak kilenc kanyar a pályán, fizikailag elég megerőltető a kör. “Egy igazán ‘egyenes’ egyenes van, és egy rakás gyors kanyar, végig koncentrálni kell, nem lehet lazsálni. De ettől igazán élvezetes, minden kör egy valóságos adrenalinlöket, mert a kanyarok csak jönnek és jönnek.”

“Sokat kell dolgozni egy körben, ezért különösen fontos, hogy az autó jól legyen beállítva. Úgy gondololom, hogy Auszriának helye van a naptárban, hardcore versenypálya, ahol a nézők is szenvedélyesek.”

A jelenlegi mezőnyből Felipe Massának, Fernando Alonsónak, Kimi Räikkönennek és Jenson Buttonnak van valamilyen tapasztalata a pályáról, sorrendben egyszer, kétszer, háromszor és négyszer versenyeztek rajta.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.