A Red Bull él-hal a Forma-1-ért

Newey nélkül is kitartanak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.17. 13.35

A Red Bull Forma-1-es részvételét egyáltalán nem veszélyezteti, hogy háttérbe vonul a sztártervező Adrian Newey. Elkötelezettek a sportág mellett.

A Red Bull a Kanadai Nagydíj hétvégéjén jelentette be, hogy szerződést hosszabbítottak a sztármérnök Adrian Newey-val, azonban a tervezőzseni a jövőben már a Forma-1 helyett más, új projektekkel foglalkozik majd.


A 2005-ben a Jaguarból alakított Red Bull Racinget négyszer két bajnoki címig juttató Newey háttérbe vonulása nagy érvágás, de az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko hangsúlyozta, hogy ez nem veszélyezteti a Forma-1-es részvételüket.
“Mindent megteszünk, amit kell. A csapat Adrian köré épült, de nagyon jó szakembergárdánk van, készen állnak a kihívásra” – mondta a BBC-nek, hozzátéve, hogy “nem lesz könnyű” az átállás, de “ezért vagyunk a Forma-1-ben”.
Marko leszögezte, hogy a tulajdonos, Dietrich Mateschitz “szenvedélyesen” viszonyul az F1-hez, a Red Bull “hosszú távon” elkötelezett a részvétel mellett: “Ha nem hatná át a szenvedély a csapatot, akkor nem is lehetnénk sikeresek.”


Az elkötelezettséget az egykori A1 Ring felújítása és az Osztrák Nagydíj idei feltámasztása is bizonyítja. Marko szerint 2008-ban azért vették meg a pályát, mert amúgy lassan az enyészeté lett volna. A 70 millió eurós (mai áron 21,5 milliárd Ft) befektetéssel modernizált, Red Bull Ring névre keresztelt pályával kezdettől fogva nagy terveik voltak.
“Amikor a felújításról döntöttünk, eleve úgy álltunk hozzá, hogy ne csak klubversenyzésre legyen alkalmas. Politikusokkal is tárgyalnunk kellett, de lassan sikerült meggyőzni őket” – utalt arra, hogy eredetileg mindössze 25 ezer nézőt akartak engedélyezni.
“Hatalmas befektetés volt, de a saját pénzünket fordítjuk rá, közpénz ebbe nem került, azonban egész Ausztria profitál majd a Forma-1-es nagydíjból.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.