Hamarosan új üzemanyag-biztonsági rendszert vezethetnek be a Forma-1-ben, amely megakadályozza a benzin belobbanását a csapatok garázsaiban. Az utolsó ilyen emlékezetes eset 2012-ben történt a Williamsnél a győztes Spanyol Nagydíj után, a tűzben a csapat több munkatársa is megsérült.


Az FIA azóta dolgozik az amerikai Oscar Nelson Grouppal a MADMAT névre keresztelt rendszer F1-es bevezetésén. A MADMAT eredetileg katonai felhasználásra készült, megakadályozva tüzek keletkezését a repülőgép-hordozó anyahajókon. A lényege tulajdonképpen egyszerű: olyan pontok alá kell helyezni, ahova az üzemanyag ki tud löttyenni. Segít a lángok elfojtásában, csökkenti a hőmérsékletet és a füst mennyiségét, ha ez a kilöttyent üzemanyag valamilyen okból belobban.

A rendszert kerozinos működésre tervezték, a benzinhez módosítani kell rajta, de az idei Spanyol Nagydíjon a gyártó már tartott egy demonstrációt, amely a versenyigazgató Charlie Whitingot és a csapatokat is meggyőzte. A végső változat gyártása hamarosan elkezdődhet.