Óriásit zuhant az F1 tévés nézettsége

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.11. 16.30

Úgy tűnik, hogy a Forma-1 jelenleg nem elég vonzó a tévénézőknek, a nézettségi adatok jelentős visszaesést mutatnak.

Úgy tűnik, hogy a Forma-1 jelenleg nem elég vonzó a tévénézőknek, a nézettségi adatok jelentős visszaesést mutatnak. A Marca című lap összegezte a figyelmeztető adatokat, amelyek arról árulkodnak, hogy a nézőknek nem tetszik, ami jelenleg a sorozatban történik.


A legaggasztóbb számok Dél-Amerikából érkeztek, ahol a nézettség elképesztő mértékben, a felére esett vissza. Olaszországban is kritikus a helyzet, és ugyan ott eleve sok függ a Ferrari sikerességétől, az idei első öt versenyen mért húszszázalékos mínusz jelentősnek tekinthető. A Kanadai Nagydíjat 3,5 millióan kevesebben nézték, mint tavaly.

Spanyolországban, ahol Fernando Alonso nagy húzóerő és bármit el lehet adni vele, 15 százalékkal esett a futamok nézettsége, Németországban a Vettel-uralom ellenére is eltűnt a nézők 10 százaléka tavaly, idén további 3 százalék a csökkenés. A Marca szerint a trendeket nem lehet Vettel négy évig tartó uralmával magyarázni, bár a lap is elismeri, hogy a globális nézettségnek nem tett jót a kínai CCTV kiszállása, illetve az sem, hogy Franciaországban fizetős tévére költözött a sorozat. “Ami most van, az nem Forma-1. A Forma-1 az valami más” – magyarázta a nézők elfordulásának okát Flavio Briatore.

“A rajongók azt, ami most van, sokkal kevésbé élvezik: kisebb a zaj, unják az állandó benzinspórolást, és elegük van a nyitott hátsó szárnyas kamuelőzésekből is. A mostani pilóták nem gladiátorok, úgy versenyeznek, mintha egy programot csinálnának végig.” Bernie Ecclestone szerint a nézettség esésének oka, hogy sokan a Facebookon, Twitteren és egyéb csatornákon követik az eseményeket, de ez nem lesz mindig így. “Végül újra le fognak ülni a tévé elé” – jelentette ki Ecclestone magabiztosan – csak lehet, hogy téved.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.