F1: A Ferrarinak nem megy a fejvadászat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.11. 11.35

A megújulni próbáló Ferrari Adrian Newey mellett a Mercedes motorfőnökétől is visszautasításban részesült. Rossz helyen székel a legendás csapat?

A Ferrari számára elengedhetetlen a megújulás, és ehhez újabb szakembereket is szeretnének begyűjteni, azonban a Red Bull-os sztártervező, Adrian Newey sokadjára is nemet mondott nekik nemrég.


Most kiderült, hogy Maranellóban egy másik visszautasítást is le kellett nyelniük: az olasz Autosprint értesülése szerint ugyan megkörnyékezték a Mercedes motorfőnökét, Andy Cowellt is, de az angol mérnök Red Bull-os honfitársához hasonlóan nemet mondott. 
Az egykori Benetton- és Renault-főnök Flavio Briatore szerint világos a helyzet:
“Én úgy gondolom, hogy a Ferrarinak kellene egy angliai központ is, hiszen ott koncentrálódik a Forma-1-es ipar. Maranellóba nehéz brit mérnököket csábítani, ott nehéz hatékony csapatot felépíteni” – magyarázta az olasz.
“A Ferrari súlyos krízisben van idén, és már esélyük sincs a talpra állásra. A Ferrari az elhelyezkedésének levét issza, Maranello nem az F1-es világ központja, az ugyanis Angliában van. Komoly átalakításokra lenne szükség a csapatnál. A szakemberek jelentik az akadályt? Nem, a szervezés. Köztudott, hogy kik a legjobbak, de nehéz őket Olaszországba csalni.”

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.