F1: Perez szerint Massa volt a hibás

Az Instagramon megy tovább az adok-kapok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.10. 09.30

A Force Indiá-s Sergio Perez nem vállalja a felelősséget a Kanadai Nagydíj végén maga és Felipe Massa kiesésével végződött balesetért.


A Kanadai Nagydíj utolsó köre nagy balesetet hozott, a dobogó környéki helyekért küzdő Force Indiá-s Sergio Perez és a williamses Felipe Massa az első kanyarban ütközött, nagy sebességgel csapódtak a gumifalba.
Az eset a versenybírók véleménye szerint Perez hibája volt, öthelyes rajtbüntetést is adtak neki, Massa pedig még ennél is többet várt volna. A mexikói pilóta azonban nem érezte magát felelősnek:
“Elkeserítő volt, hogy ilyen erős eredmény úszott el a saját hibámon kívüli okból. A korábbi körökben is alkalmazott íveket és féktávot ismételtem, Massa meg hátulról nekem jött. Bőven lett volna hely tőlem balra a tiszta előzéshez, nem értem, minek kellett így nyomulnia” – magyarázta hétfőn. 
“Több felvételt is megnéztem, és én úgy látom, hogy Felipe jobbra húzott, mielőtt nekem jött. Csakis azt tudom feltételezni, hogy meggondolta magát és vissza akart térni a versenyívre, a hibás helyzetfelismerése miatt azonban mindketten sok pontot veszítettünk.”
A Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley szerint a fékekkel küszködő Pereznek az utolsó körre már semmi helye nem lett volna a pályán.
“Azt hiszem, a 67 körben már arról beszéltek a rádión, hogy elszálltak a fékek nála. Nincs hátsó fékem, ezt mondta Perez, erre azt mondták neki, hogy ha képes vagy folytatni, akkor menj, ha nem, akkor gyere be a bokszba. Hát, szerintem az ilyen hiba kurvára a végét jelenti. Fel nem foghatom, minek hagyták kint egy ilyen meghibásodással” – magyarázta bosszúsan Smedley, majd a szintén fékproblémákkal küszködő Valtteri Bottasszal és Lewis Hamiltonnal példálózott.  


“Két csapat – az egyik mi magunk voltunk – is bedobta a törölközőt. Nálunk Valtterinek megmondtuk, hogy vegyen vissza, óvja a motort és a fékeket, Lewis Hamiltont pedig kiállította a csapat. Pedig ő a bajnoki címért harcolt. Finoman szólva is meg vagyok lepve (a Force India hozzáállása miatt).”
Perez Smedley nyilatkozatára is reagált másnap:
“Nem tetszik az a nyilatkozat sem, hogy ki kellett volna állnom. Teljesen vezethető volt az autó, ezt a balesetig bizonyítottam is. Más autók is hasonló gondokkal küszködtek, még hosszabb ideig is, mégis célba tudtak érni. Ha valaki úgy gondolja, hogy úgynevezett végzetes meghibásodással képes lettem volna tartani a Red Bullokat, akkor eléggé el van tévedve!”  
A két versenyző az Instagramon is folytatta a vitát, előbb Massa posztolt egy képet, amelyen színes vonalakkal demonstrálta, hogy Perez nem a normális versenyíven járt, hanem behúzott balra, a mexikói alig egy órával később ripsztolt: az ő belső kamerás képein az látszik, hogy a baleset előtt ő maga egyenesen tartja a kormányt, miközben Massa jobbra húz.
Massa fotója

F1: Perez szerint Massa volt a hibás 1

Perez válasza

F1: Perez szerint Massa volt a hibás 2

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.