Új győztest avattak a Forma-1-ben

Daniel Ricciardo nyerte a Kanadai Nagydíjat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.08. 21.50

A Mercedes nehézségeit kihasználva a Kanadai Nagydíjon Daniel Ricciardo megszerezte pályafutása és a Red Bull idei első győzelmét. Óriási balesettel végződött a futam.


Vége a Mercedes győzelmi szériájának: a Kanadai Nagydíjon mindkét autóban elromlott a KERS, Lewis Hamilton kiesett, Nico Rosberg pedig hihetetlen teljesítménnyel a második helyet tudta menteni.
A győztes Daniel Ricciardo lett, az ausztrál pilóta Forma-1-es pályafutása, és egyben a red Bull idei első győzelmét aratta. A perth-i versenyző az F1 történetének negyedik ausztrál győztese Jack Brabham, Alan Jones és Mark Webber után.
Ricciardo és Rosberg mögött a címvédő, Sebstian Vettel ért be, a német a bokszkiálláson veszített.
Az utolsó körökig még a Force Indiá-s Sergio Pereznek és a williamses Felipe Massának is esélye volt a győzelemre, de a mexikói autóján haldoklottak a fékek, az utolsó kör kezdetén ütköztek, hatalmas lendülettel csapódtak a falnak. Úgy tudni, komoly sérülés nélkül megúszták.


A 2011-es győztes, Jenson Button hatalmas hajrát levágva lett a 4., mögötte Nico Hülkenberg folytatta a szezon kezdete óta tartó pontszerzési sorozatát. Fernando Alonso (6.) szintén. 
A Williamsnek végül csak Valtteri Bottas hozott pontot, a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne csendesen, de magabiztosan ért be a 8. helyen, míg top10 végében, Perezéknek köszönhetően Kevin Magnussen és Kimi Räikkönen ért be.
Összesen 11 autó érte el a célt, a sauberes Adrian Sutil volt az egyetlen nem pontszerző versenyző. 
Így zajlott a verseny
Meleg, napos időben, 49 Celsius fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött a 2014-es Forma-1-es idény hetedik versenye, a Kanadai Nagydíj.
A pole-ból a csapattársát Monaco után csapattársát újra megverő Nico Rosberg, mellőle a korábbi háromszoros győztes Lewis Hamilton várta a rajtot. Mögöttük a címvédő Sebastian Vettel, a williamses Valtteri Bottas, a harmadik sorban Felipe Massa a másik Williamsszel és Daniel Ricciardo a másik Red Bull-lal állt.
A negyedik sorban Fernando Alonso és a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne, az ötödikben pedig Jenson Button és Kimi Räikkönen foglalt helyet. Az első szabad gumiválasztást biztosító pozícióban a Force Indiá-s Nico Hülkenberg volt. Ő volt az első, aki a szuperlágy helyett a lágyat preferálta az első etaphoz. A mezőny második felében még heten tettek hasonlóan.
A Pirelli a meleg miatt legalább kettő, esetleg akár három kiállást jósolt. A pálya a fékek és a fogyasztás tekintetében is az idény egyik legnehezebbje, várható volt, hogy ezek a tényezők komoly szerepet játszanak majd.


Rosberg és Hamilton is jól kapta el a rajtot, de Hamilton a külső ívre szorult az első kanyarban, Vettel meg tudta előzni. Az első kör komoly balesetet hozott, a monacói pontszerzés után a Marussia katasztrófával szembesült: két autójuk a 4-es kanyarban összeért, Jules Bianchi a betonfalnak csapódott, majd Max Chilton is félreállt. Az angol 26 futamos célba érési sorozata szakadt meg.
Bianchi romjainak eltakarításának idejére beküldték a biztonsági autót, ami viszont könnyített a benzin- és a gumihelyzeten.
A sorrend a top10-ben Rosberg, Vettel, Hamilton, Bottas, Massa, Ricciardo, Vergne, Alonso, Räikkönen és Button volt az újrarajtolás előtt. Az időmérőt szerelés miatt kihagyó Esteban Gutierrez a bokszból rajtolt, és rögtön az első kör végén kiment kereket cserélni, letudta a kötelezőt.
A safety car a 8. körre engedte el a mezőnyt, pozíciócsere a 10-11. helyen történt csak, amikor a kör végén Sergio Perez megelőzte Buttont. Hamilton a 10. kör végén a hátsó hosszú egyenesen a DRS használatával megelőzte Vettelt, hogy Rosberg üldözésébe kezdjen.
Az élmezőnyből az első kerékcserét Ricciardo ejtette meg a 14. körben, a Red Bull inkább kivette a Williamsek mögül. Utána Bottas és Button, majd Vettel, Vergne, Massa, Magnussen, Sutil is kint járt. Alonso a 16. kör végén  ment ki, a kiállással sikerült megelőznie Vergne-t.


A vezető Rosberg a 19. körre tette fel a lágyakat, de felvezető körén majdnem falhoz is vágta az autót a kivezető körön. Hamilton egy körrel később cserélt. A Force Indiá-sok kivártak, egy kiállásra játszottak, Perez a 3., Hülkenberg a 4. helyen haladt. 
A kerékcserék első hulláma után Rosberg vezetett, de Hamilton komolyan közelített hozzá. Mögöttük Perez, Hülkenberg, Vettel, Bottas, Ricciardo, Alonso, Massa és Vergne volt a top10-ben. 
Hamilton a 25. kör végén benézett Rosberg mellé az utolsó egyenesen, a német csúnyán elfékezte magát és átvágta az utolsó sikánt. Az angol lemaradt, de a versenybírók úgy döntöttek, hogy megvizsgálják az esetet, büntetés nem lett belőle. Massa a 26. körben megelőzte volt csapattársát, Alonsót, fellépett a 8. helyre.


Perez féltávnál, a 34. kör végén ment ki egyetlen tervezett cseréjére. Bottas a 35., Vettel a 36., Ricciardo a 37. kör végén cserélt másodszorra – az ausztrál a címvédő elé került.
Ugyanekkor mindkét Mercedes-pilóta motorproblémákra panaszkodott, másodperceket lassultak hirtelen. 
Räikkönen a 41. körre vett fel új gumikat, és a friss abroncsokon ki is pördült a hátsó hajtűben, nagyon hasonlóan a pénteki edzésen bemutatott manőveréhez.
Hülkenberg 41 körig húzta az első szett gumiján.
A sorrend a 42. körben Rosberg, Hamilton, Massa, Alonso, Perez, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Bottas és Magnussen volt pontszerző helyeken. 
Massát arra kérték, hogy vigyázzon a gumikra, ugyanis a Mercedesek problémája esélyt adott az előrelépésre. Rosberg a 45. körre vette fel harmadik szett gumiját, a williamses brazil elé is került. Hamilton a következő körben ment ki, Massa az élre állt, de saját csapattársát sikerült megelőznie.
Massa vezetett, mögötte Hamilton, Rosberg, Perez, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Bottas, Alonso és Vergne volt az első tízben. 


A 46. körben Hamilton és Rosberg összecsapott, oda-vissza helyet cseréltek, miután az angol is levágta a sikánt. Hamilton a következő körben feladta a versenyt, a fékjei elszálltak – Ausztrália után másodszorra is kiesett.
Massa nem volt képes egy kiállással végigvinni a futamot, a 49. körre cserélni kényszerült. Rosberg az élre állt, Perez, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Massa, Bottas, Alonso és Vergne követte.
Szintén a 49. körben a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat is fékprobléma miatt állt félre a hajtűben.
Rosberg kitartott, és az is a kezére játszott, hogy Perez tempót veszített és feltartotta a Red Bullokat is. 
A jóval frissebb gumikon lévő az 58. körben Massa elengedést kért Bottastól, Hülkenberg pedig épp “jókor” hibázott a hajtűben, így a brazil két helyet nyert 300 méteren. A Perez-Vettel-Ricciardo vonat után eredt.
10 körrel a vége előtt Rosberg továbbra is vezetett, kis lemaradással Perez, Ricciardo, Vettel, a közelítő Massa, Hülkenberg, Alonso, Button, a visszaeső Bottas és Jean-Eric Vergne haladt a top10-ben. Az első hely sorsa teljesen nyitott volt, öt esélyes küzdött.
A 66. kör kezdetén Ricciardo megelőzte Perezt, de az ausztrál a fűre futott, a vonat kis híján egymásra futott. Ricciardo megőrizte a pozíciót, el is húzott, miközben Vettel és Massa “tolta” Perezt.


Ricciardo a 68. kör végén a DRS-zónában elkapta Rosberget is, az ausztrál pilóta pályafutása, a Red Bull pedig idei első győzelme felé haladt. Vettel az utolsó előtti körben megelőzte Perezt, fellépett a 3. helyre.
A manőver után Massa ráfutott Perez autójára, hatalmas balesetet szenvedtek, mindkét autó ripityára tört az 1. kanyarkombináció gumifalaiban. Kis híján Vettelt is kisodorták. Beküldték a biztonsági autót, Ricciardo így senkitől sem fenyegetve, lazán hajthatott a kockás zászlóig.
Nico Rosberg hihetetlen módon egyben tartotta az autót KERS nélkül, míg Vettel a 3. helyen behozta a Red Bullt. A bajnokcsapat nagyszerű eredményt könyvelhetett el.
Jenson Button hatalmas hajrá végén, Perez és Massa kiesése után a 4. lett, a további pontokon Hülkenberg, Alonso, Bottas, Vergne, Magnussen és Räikkönen osztozott. Rajtuk kívül csak a sauberes Adrian Sutil ért el a kockás zászlóig.
Kanadai Nagydíj, Montreal, 2014.06.08.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.