F1: Kirúgnák Räikkönent?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.08. 10.40

Montrealban felröppent a pletyka, hogy a gyengén teljesítő Kimi Räikkönent az év végén elküldheti a Ferrari. Nem valószínű, túl sokba kerülne.

Kimi Räikkönen ferraris visszatérése finoman szólva sem diadalmenet, a finn az eddigi versenyhétvégéken általában küszködött, nem tudta tartani a lépést Fernando Alonsóval, amikor pedig mégis jobban ment neki, a balszerencse akadályozta meg a jó eredményeket.
Míg Alonso 61 ponttal a bajnokság 3. helyén, közvetlenül a mercedesesek mögött áll, az amúgy nem túl versenyképes Ferrarival, addig Räikkönen 17 pontocskával csak a 12. A csapatnál nemrég már finoman jelezték az elégedetlenségüket, a technikai főnök James Allison leszögezte, hogy a 2007-es bajnok egyszerűen lassabb spanyol csapattársánál, majd új mérnököt is adtak Räikkönen mellé.


Montrealban azonban már az is felröppent, hogy ilyen teljesítmény mellett a Ferrari nem fogja sokáig babusgatni Räikkönent, már az év végén elküldhetik a finn pilótát.
A lépés azonban valószínűtlennek látszik, ugyanis a gyakorlatilag 2009 ismétlése lenne: egyrészt presztízsveszteség a Ferrari számára, hogy újra “mellényúltak” Räikkönennel, másrészt pedig igen komoly anyagi veszteséggel is járna, mert ahogy 2010-re, úgy most 2015-re is biztos szerződése van a pilótának, fizetni kellene, akár versenyez, akár nem.
2010-ben az előző idény végén elküldött Räikkönennek a Ferrari nagyjából 30 millió eurót (9 milliárd Ft) fizetett azért, hogy NE versenyezzen az F1-ben, és nagyjából ugyanez lenne a helyzet most is.
“A Ferrari nem fogja másodszor is kirúgni Kimit. Még egyszer nem akarnak ezen keresztülmenni” – mondta egy névtelenül nyilatkozó ferraris forrás a német Sport Bildnek.


Egy pilótamenedzser is ugyanígy vélekedett: “Akár 30 millióba is kerülhetne a dolog a Ferrarinak, ugyanis Räikkönennek erős szerződése van 2015-re és opciója van még egy évre.”
Mi azért hozzátesszük, hogy végső esetben akadna pénzügyileg lenyelhető megoldás: ha a Ferrari elküldené Räikkönent, a 30 millió mellett eltörpülő, aprópénznek számító 1-2 millióért beültethetné a helyére a Marussiánál sikerrel fejlődő Jules Bianchit – a francia a Ferrari utánpótlásprogramjának szerződtetett tagja.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.