Kimi Räikkönen ferraris visszatérése finoman szólva sem diadalmenet, a finn az eddigi versenyhétvégéken általában küszködött, nem tudta tartani a lépést Fernando Alonsóval, amikor pedig mégis jobban ment neki, a balszerencse akadályozta meg a jó eredményeket.
Míg Alonso 61 ponttal a bajnokság 3. helyén, közvetlenül a mercedesesek mögött áll, az amúgy nem túl versenyképes Ferrarival, addig Räikkönen 17 pontocskával csak a 12. A csapatnál nemrég már finoman jelezték az elégedetlenségüket, a technikai főnök James Allison leszögezte, hogy a 2007-es bajnok egyszerűen lassabb spanyol csapattársánál, majd új mérnököt is adtak Räikkönen mellé.


Montrealban azonban már az is felröppent, hogy ilyen teljesítmény mellett a Ferrari nem fogja sokáig babusgatni Räikkönent, már az év végén elküldhetik a finn pilótát.
A lépés azonban valószínűtlennek látszik, ugyanis a gyakorlatilag 2009 ismétlése lenne: egyrészt presztízsveszteség a Ferrari számára, hogy újra “mellényúltak” Räikkönennel, másrészt pedig igen komoly anyagi veszteséggel is járna, mert ahogy 2010-re, úgy most 2015-re is biztos szerződése van a pilótának, fizetni kellene, akár versenyez, akár nem.
2010-ben az előző idény végén elküldött Räikkönennek a Ferrari nagyjából 30 millió eurót (9 milliárd Ft) fizetett azért, hogy NE versenyezzen az F1-ben, és nagyjából ugyanez lenne a helyzet most is.
“A Ferrari nem fogja másodszor is kirúgni Kimit. Még egyszer nem akarnak ezen keresztülmenni” – mondta egy névtelenül nyilatkozó ferraris forrás a német Sport Bildnek.


Egy pilótamenedzser is ugyanígy vélekedett: “Akár 30 millióba is kerülhetne a dolog a Ferrarinak, ugyanis Räikkönennek erős szerződése van 2015-re és opciója van még egy évre.”
Mi azért hozzátesszük, hogy végső esetben akadna pénzügyileg lenyelhető megoldás: ha a Ferrari elküldené Räikkönent, a 30 millió mellett eltörpülő, aprópénznek számító 1-2 millióért beültethetné a helyére a Marussiánál sikerrel fejlődő Jules Bianchit – a francia a Ferrari utánpótlásprogramjának szerződtetett tagja.