A Mercedes Kanadában nem szállította a szokásos kettős győzelmet, mert mindkét autóban meghibásodott a kinetikus motor-generátor (MGU-K). A hiba miatt túlmelegedtek a hátsó fékek, ez Lewis Hamilton kiesését okozta, Nico Rosberg viszont elvergődött a célig, és a második hellyel nagyot mentett.


“Mindkét autóval ugyanabban a körben lett gondunk” – mondta Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója. “Amikor Lewis másodszor kiállt a bokszba, a fékek túlmelegedtek, és elveszítette, Nicónak viszont nagyszerű vezetéssel sikerült életben tartania őket.”

“Tudtuk, hogy a fékekkel probléma lehet, de ez a hiba abból fakadt, hogy mindkét autóban tönkrement az MGU-K, és ilyenkor pokolian nehéz kezelni a fékeket. Az igazi baj a bokszutcában való megállásból, és az emiatt elszabaduló hőmérsékletből következett.”

Lewis Hamilton érthetően nem volt boldog a kiesés miatt, Rosberg ismét 22 pontos előnyre tett szert összetettben. Az ausztráliai kiesés miatt összeszedett 25 pontos hátrányát négy győzelemmel tudta csak ledolgozni az angol. “Semmit nem tudtam tenni” – így Hamilton. “Mindent beladtam, ahogy a csapat is, így alakult.”

“Nagy kár, hogy nem sikerült hozni a kettős győzelmet, amiben reménykedtünk, de remélhetőleg a következő versenyt megnyerjük. A fékek akkor szálltak el, amikor a 10-es kanyarba mentem be, tudtuk, hogy ez benne lehet a pakliban, mégsem gondoltam, hogy tényleg megtörténik. Sokáig üldöztem keményen Nicót, részben ez okozta a túlmelegedést.”

“Az idén minden pont számít. Én már két kiesésnél tartok, Nicónak nincs egy sem, de ebből is tanulnunk kell. Csapatként is tanulunk, biztos vagyok benne, hogy még egyszer nem lesz olyan incidensünk, mint ma, mert mindketten veszélyben voltunk.” Hamilton a rajt utáni eseményekre utalt, amikor Rosberg a pozíciója védelmében leterelte kissé a pályáról.

Niki Lauda szerint “furcsa túlmelegedési” probléma jelentkezett Montrealban, de biztos benne, hogy ki fogja javítani a csapat. “Nem lehet minden versenyt megnyerni, megyünk tovább” – fogalmazott Lauda. “Nico káprázatos munkával maradt versenyben, nagyon jól kezelte a problémát.” A Mercedes szerint a műszaki hiba 160 lóerős veszteséget jelentett Rosbergnek – és így is alig tudták elkapni.