Hamilton: Ez a verseny sem lesz izgalmas

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.07. 11.00

A Kanadai Nagydíj első szabadedzését megnyerte ugyan Fernando Alonso, de a másodikon Lewis Hamilton állt az élre. Megint nem lesz izgalom?

A Kanadai Nagydíj első szabadedzését megnyerte ugyan Fernando Alonso, de a másodikon Lewis Hamilton állt az élre. Az edzés után az angol azt mondta, hogy a Mercedesben még van tartalék, amit az adatok elemzése után, további beállításokkal aknázhatnak majd ki szombaton. Szeretne izgalmas versenyt, de úgy érzi, megint házon belül dől el a csata.


“Még nincs meg a jó beállítás, de ez benne a szép, mindig keressük a tökéletességet. Minden egyes módosítás után alkalmazkodni kell, és hajtani a még jobb tempót” – mondta Hamilton. “De Nico is gyors volt ma, szóval bőven lesz adatunk, amikből dolgozhatunk. Én nem ködösítettem, nem rejtegettem a tempóm, igyekszem olyan gyorsan menni, ahogy csak tudok. Mások szoktak sumákoni, de ez nem az én stílusom.”

“A Ferrarik egész közel voltak, remélem, valós a kép, és bízom benne, hogy a Red Bull is közelebb került. De úgy gondolom, hogy valójában nem sok minden változott. Elég nagy előnyünk volt a többiekhez képest, két hét alatt nem érhettek be minket.”

A bajnokságban jelenleg vezető, csapattársa mögött másodikként zárt Nico Rosberg magabiztosan beszélt. “Nagyon elégedett vagyok. Elégedett voltam az autóval, nagyon jó napom volt. Jó a tempónk, számítottunk rá, hogy erősek leszünk itt, és úgy néz ki, így is van. De keményen dolgozok majd, hogy még hozzak egy kis plusz sebességet. Az időmérő kulcsfontosságú lesz, főleg, ha Lewis az ellenfél. Akkor kritikus fontosságú.”


A címvédő Sebastian Vettel a harmadik lett pénteken. Úgy gondolja, hogy a Mercedesekkel nem lehet bírni az egyenesekben, de nincs más választás, előre kell menekülni a Ferrarik és Williamsek elől. A kanyarokban akar időt fogni a német.

“Volt egy kis gondom a sebességváltóval, azt ellenőrizni kellett, de összességében rendben volt a nap, tisztességes távot mentünk. A Mercedes nagyon gyors, de mi is mindent beleadunk majd. Szerintem még bőven van tér a fejlődésre. A Mercedes nagyon gyors itt, felesleges is ismételgetni, hogy mi nem vagyunk olyan jók az egyenesekben, ez van. Nekünk arra kell figyelni, hogy a kanyarokhoz jól állítsuk be az autót, hogy ott nyerjük vissza a lehető legtöbb időt.”

A Vettelt gyakran verő Daniel Ricciardo csak a 12. lett. Nem tudja, mi volt a gond, de abban biztos, hogy kemény küzdelem lesz az időmérőn és vasárnap.

“Egy kicsit meglepett a tempóm, természetesen előrébb szerettem volna végezni. Nem éreztem magam teljesen magabiztosnak az autóban, de azért 1,5 másodperces lemaradást sem éreztem. Ezen még el kell gondolkodnunk. Az viszont pozitívum, hogy Seb gyors volt, szóval megnézhetjük az adatokat, hogy ő mit csinált, van összehasonlítási alap.”

“Azt hiszem, ha minden klappol, akkor a Mercedeseket is elkaphatjuk. De nagyon szoros a verseny, szóval ha nem tökéletes minden, akkor ugyanolyan távol lehetünk, mint eddig. Több csapat is hajthat a második sorra, ha nem is az elsőre. Ezen a hétvégén még a korábbinál is szorosabb.”

A Ferrari egész jónak tűnt Montrealban, délután Kimi Räikkönen néhány ezreddel elverte Fernando Alonsót is. A finn optimista. “Az első edzésen különböző beállításokat próbáltunk ki, ahogy mindig” – így Räikkönen. “Délelőtt volt egy műszaki hibánk, de a csapat gyors munkájának hála délután mindent bepótoltunk.”

“Noha korai még jósolgatni, nem ment ez rosszul, és úgy érzem, hogy javult az autó. Továbbra sem vagyok százszázalékosan elégedett a kezelhetőséggel, de az adatok azt mutatják, hogy a jó irányba megyünk.

Fernando Alonsónak nem volt gondja, amit külön ki is emelt a spanyol. “Többé-kevésbé elégedett vagyok, mert probléma nélkül zártuk a napot. Teszteltünk néhány új alkatrészt, most alaposan ki kell elemeznünk, hogy mennyire működtek. A gumik viselkedése hasonló ahhoz, mint amit Monacóban figyeltünk meg, az biztos, hogy a szuperlágy a múlttal ellentétben a versenyen is sok kört bír majd. Az időmérőn és az első etapban várhatóan nem lesz problémánk.”

A Mercedes-motort használó Williamsnél bizakodva érkeztek a Gilles Villeneuve pályára, és a 6-7. idő pénteken igazolta is a reményeket.


“Jó volt ez a péntek. Sajnos délelőtt (műszaki hiba miatt) elúszott pár köröm, de délután eleget mentem, hogy átnézzük a beállításokat, ismerkedjünk a gumikkal a hosszú etapokon. Elégedett voltam a balansszal, remélem, hogy versenyképes lesz az autó, és a Red Bullok és a Ferrarik ellen küzdhetünk – ami persze nem könnyű” – mondta Felipe Massa.

“Nagyjából erre számítottunk. A legutóbbi futamon kipróbált beállítások eredményt hoztak, jó látni, hogy előrébb léptünk. Egyelőre úgy tűnik, hogy mindenki küszködik egy kicsit a lágy gumik felmelegítésével, de a szuperlágy jónak tűnt. Szerintem még javulhatunk a mai naphoz képest. A szuperlágyon nem volt tökéletes köröm, van még tartalék” – fogalmazott Valtteri Bottas.

Reménykedhet a McLaren is, Jenson Button és Kevin Magnussen a Williamsek mögött zárt. “Jónak tűnt az autó, a gumikat remélhetőleg tudom majd kímélni a versenyen” – nyilatkozta Magnussen. “Ha esetleg felmelegszik az idő, a túlmelegedéssel lehetnek gondjaink, különösen a szuperlágy gumikkal. Jól felkészültünk, úgy tűnik, tudunk majd az élmezőnnyel menni.”

“Elméletileg fekszik nekünk a pálya” – vélekedett Jenson Button. “Az autó az egyenesekben nagyon jó, itt nincs túl sok gyors kanyar, és a leglágyabb gumikat kaptuk a hétre. A hosszú etapok egész jónak tűntek délelőtt, délutánra változtattunk a beállításokon. Kevés benzinnel jók voltunk, sokkal kevésbé. A hátsó gumikra nagyon kell majd figyelnünk.”

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.