Hamilton: Ez a verseny sem lesz izgalmas

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.07. 11.00

A Kanadai Nagydíj első szabadedzését megnyerte ugyan Fernando Alonso, de a másodikon Lewis Hamilton állt az élre. Megint nem lesz izgalom?

A Kanadai Nagydíj első szabadedzését megnyerte ugyan Fernando Alonso, de a másodikon Lewis Hamilton állt az élre. Az edzés után az angol azt mondta, hogy a Mercedesben még van tartalék, amit az adatok elemzése után, további beállításokkal aknázhatnak majd ki szombaton. Szeretne izgalmas versenyt, de úgy érzi, megint házon belül dől el a csata.


“Még nincs meg a jó beállítás, de ez benne a szép, mindig keressük a tökéletességet. Minden egyes módosítás után alkalmazkodni kell, és hajtani a még jobb tempót” – mondta Hamilton. “De Nico is gyors volt ma, szóval bőven lesz adatunk, amikből dolgozhatunk. Én nem ködösítettem, nem rejtegettem a tempóm, igyekszem olyan gyorsan menni, ahogy csak tudok. Mások szoktak sumákoni, de ez nem az én stílusom.”

“A Ferrarik egész közel voltak, remélem, valós a kép, és bízom benne, hogy a Red Bull is közelebb került. De úgy gondolom, hogy valójában nem sok minden változott. Elég nagy előnyünk volt a többiekhez képest, két hét alatt nem érhettek be minket.”

A bajnokságban jelenleg vezető, csapattársa mögött másodikként zárt Nico Rosberg magabiztosan beszélt. “Nagyon elégedett vagyok. Elégedett voltam az autóval, nagyon jó napom volt. Jó a tempónk, számítottunk rá, hogy erősek leszünk itt, és úgy néz ki, így is van. De keményen dolgozok majd, hogy még hozzak egy kis plusz sebességet. Az időmérő kulcsfontosságú lesz, főleg, ha Lewis az ellenfél. Akkor kritikus fontosságú.”


A címvédő Sebastian Vettel a harmadik lett pénteken. Úgy gondolja, hogy a Mercedesekkel nem lehet bírni az egyenesekben, de nincs más választás, előre kell menekülni a Ferrarik és Williamsek elől. A kanyarokban akar időt fogni a német.

“Volt egy kis gondom a sebességváltóval, azt ellenőrizni kellett, de összességében rendben volt a nap, tisztességes távot mentünk. A Mercedes nagyon gyors, de mi is mindent beleadunk majd. Szerintem még bőven van tér a fejlődésre. A Mercedes nagyon gyors itt, felesleges is ismételgetni, hogy mi nem vagyunk olyan jók az egyenesekben, ez van. Nekünk arra kell figyelni, hogy a kanyarokhoz jól állítsuk be az autót, hogy ott nyerjük vissza a lehető legtöbb időt.”

A Vettelt gyakran verő Daniel Ricciardo csak a 12. lett. Nem tudja, mi volt a gond, de abban biztos, hogy kemény küzdelem lesz az időmérőn és vasárnap.

“Egy kicsit meglepett a tempóm, természetesen előrébb szerettem volna végezni. Nem éreztem magam teljesen magabiztosnak az autóban, de azért 1,5 másodperces lemaradást sem éreztem. Ezen még el kell gondolkodnunk. Az viszont pozitívum, hogy Seb gyors volt, szóval megnézhetjük az adatokat, hogy ő mit csinált, van összehasonlítási alap.”

“Azt hiszem, ha minden klappol, akkor a Mercedeseket is elkaphatjuk. De nagyon szoros a verseny, szóval ha nem tökéletes minden, akkor ugyanolyan távol lehetünk, mint eddig. Több csapat is hajthat a második sorra, ha nem is az elsőre. Ezen a hétvégén még a korábbinál is szorosabb.”

A Ferrari egész jónak tűnt Montrealban, délután Kimi Räikkönen néhány ezreddel elverte Fernando Alonsót is. A finn optimista. “Az első edzésen különböző beállításokat próbáltunk ki, ahogy mindig” – így Räikkönen. “Délelőtt volt egy műszaki hibánk, de a csapat gyors munkájának hála délután mindent bepótoltunk.”

“Noha korai még jósolgatni, nem ment ez rosszul, és úgy érzem, hogy javult az autó. Továbbra sem vagyok százszázalékosan elégedett a kezelhetőséggel, de az adatok azt mutatják, hogy a jó irányba megyünk.

Fernando Alonsónak nem volt gondja, amit külön ki is emelt a spanyol. “Többé-kevésbé elégedett vagyok, mert probléma nélkül zártuk a napot. Teszteltünk néhány új alkatrészt, most alaposan ki kell elemeznünk, hogy mennyire működtek. A gumik viselkedése hasonló ahhoz, mint amit Monacóban figyeltünk meg, az biztos, hogy a szuperlágy a múlttal ellentétben a versenyen is sok kört bír majd. Az időmérőn és az első etapban várhatóan nem lesz problémánk.”

A Mercedes-motort használó Williamsnél bizakodva érkeztek a Gilles Villeneuve pályára, és a 6-7. idő pénteken igazolta is a reményeket.


“Jó volt ez a péntek. Sajnos délelőtt (műszaki hiba miatt) elúszott pár köröm, de délután eleget mentem, hogy átnézzük a beállításokat, ismerkedjünk a gumikkal a hosszú etapokon. Elégedett voltam a balansszal, remélem, hogy versenyképes lesz az autó, és a Red Bullok és a Ferrarik ellen küzdhetünk – ami persze nem könnyű” – mondta Felipe Massa.

“Nagyjából erre számítottunk. A legutóbbi futamon kipróbált beállítások eredményt hoztak, jó látni, hogy előrébb léptünk. Egyelőre úgy tűnik, hogy mindenki küszködik egy kicsit a lágy gumik felmelegítésével, de a szuperlágy jónak tűnt. Szerintem még javulhatunk a mai naphoz képest. A szuperlágyon nem volt tökéletes köröm, van még tartalék” – fogalmazott Valtteri Bottas.

Reménykedhet a McLaren is, Jenson Button és Kevin Magnussen a Williamsek mögött zárt. “Jónak tűnt az autó, a gumikat remélhetőleg tudom majd kímélni a versenyen” – nyilatkozta Magnussen. “Ha esetleg felmelegszik az idő, a túlmelegedéssel lehetnek gondjaink, különösen a szuperlágy gumikkal. Jól felkészültünk, úgy tűnik, tudunk majd az élmezőnnyel menni.”

“Elméletileg fekszik nekünk a pálya” – vélekedett Jenson Button. “Az autó az egyenesekben nagyon jó, itt nincs túl sok gyors kanyar, és a leglágyabb gumikat kaptuk a hétre. A hosszú etapok egész jónak tűntek délelőtt, délutánra változtattunk a beállításokon. Kevés benzinnel jók voltunk, sokkal kevésbé. A hátsó gumikra nagyon kell majd figyelnünk.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.