F1: Ejthetik az első szabadedzést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.07. 13.30

A Forma-1-es csapatok a költségek csökkentésére a pénteki szabadedzések megnyirbálását fontolgatják, kettő helyett csak egy másfél órás gyakorlás lehet jövőre.

A Forma-1-es csapatok komoly birkózást folytatnak a költségek csökkentését illetően. A kis- és középcsapatok az egységes költségplafon bevezetéséért küzdenek, de a nagyok inkább csak a műszaki és sportszabályok átírásával szorítanák lejjebb a kiadásokat.
A Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a McLaren és a Williams egy-egy képviselőjével, valamint az F1-et szervező FOM hat, és a sportágat felügyelő FIA szintén hat szavazatával működő Stratégiai Munkacsoport most a szabadedzések megkurtításán keresztül spórolna.


A terv szerint a pénteki kétszer másfél órás edzések helyett csak egy másfél, legfeljebb kétórás edzést tartanának, és azt is kora este, hogy a dolgozók és a diákok számára kényelmesebb időpontba kerüljön a gyakorlás, a pályára is kijuthassanak a nézők.
Emellett szintén felmerült, hogy befagyasztják az erőforrások és a sebességváltók cseréjét, egy-egy egységnek péntektől vasárnapig kellene szolgálnia az autókban. Szintén korlátoznák a felfüggesztések elemeinek cseréjét.
Korábban arról lehetett hallani, hogy 2015-re ejtenék a csak idén visszahozott idény közbeni tesztelést. A legfrissebb tervezet szerint a szezon előtt négyszer két napot, az idény közben pedig kétszer két napot tesztelnének a csapatok.
A tervezeteket június 18-án vitatja meg az összes csapat, a szponzorok és motorgyártók képviselőit is magába foglaló Forma-1-es Bizottság, többségi egyetértés mellett lehet belőlük hivatalos szabály a jövő évre.
A csapatok költségcsökkentési törekvéseit az FIA elnöke, Jean Todt is szorgalmazza majd, a francia a hétvégén ott van Kanadában, majd a következő két hétvégén is elutazik a futamokra. 

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.