A Forma-1-es csapatok komoly birkózást folytatnak a költségek csökkentését illetően. A kis- és középcsapatok az egységes költségplafon bevezetéséért küzdenek, de a nagyok inkább csak a műszaki és sportszabályok átírásával szorítanák lejjebb a kiadásokat.
A Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a McLaren és a Williams egy-egy képviselőjével, valamint az F1-et szervező FOM hat, és a sportágat felügyelő FIA szintén hat szavazatával működő Stratégiai Munkacsoport most a szabadedzések megkurtításán keresztül spórolna.


A terv szerint a pénteki kétszer másfél órás edzések helyett csak egy másfél, legfeljebb kétórás edzést tartanának, és azt is kora este, hogy a dolgozók és a diákok számára kényelmesebb időpontba kerüljön a gyakorlás, a pályára is kijuthassanak a nézők.
Emellett szintén felmerült, hogy befagyasztják az erőforrások és a sebességváltók cseréjét, egy-egy egységnek péntektől vasárnapig kellene szolgálnia az autókban. Szintén korlátoznák a felfüggesztések elemeinek cseréjét.
Korábban arról lehetett hallani, hogy 2015-re ejtenék a csak idén visszahozott idény közbeni tesztelést. A legfrissebb tervezet szerint a szezon előtt négyszer két napot, az idény közben pedig kétszer két napot tesztelnének a csapatok.
A tervezeteket június 18-án vitatja meg az összes csapat, a szponzorok és motorgyártók képviselőit is magába foglaló Forma-1-es Bizottság, többségi egyetértés mellett lehet belőlük hivatalos szabály a jövő évre.
A csapatok költségcsökkentési törekvéseit az FIA elnöke, Jean Todt is szorgalmazza majd, a francia a hétvégén ott van Kanadában, majd a következő két hétvégén is elutazik a futamokra.