Vettel újratanulja az F1-et

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.04. 09.30

A Red Bull sztármérnöke, Adrian Newey szerint Sebastian Vettelnek valóban gondot okoz a befújt diffúzorok eltűnése, egyelőre újra kell tanulnia a vezetést.

Az elmúlt négy idényben sorozatban az összes bajnoki címet bezsebelő Red Bull számára keservesen indult 2014, elsősorban az új Renault-motorok versenyképtelenségét szenvedték meg. 
A csapaton belül is nagy azonban a kontraszt a címvédő Sebastian Vettel és az idénre előléptetett Daniel Ricciardo között, az ausztrál rendre jobban teljesít a négyszeres bajnoknál, aki maga is elismerte már, hogy gondban van az idei, a befújt diffúzor eltűnése miatt (is9) gyengébb tapadású autóval. A Red Bull mérnökzsenije, Adrian Newey is erről beszél:


“Igen, ez jócskán benne van. Sebnek megvan a maga vezetési stílusa, és ha sikerült ehhez hozzáigazítanunk az autót, akkor nagyon eredményes. Ha viszont nem tudjuk, akkor nem képes ezt kiaknázni. Szóval még dolgozunk ezen. Nyilván a befújt diffúzort nem tudjuk pótolni, de Sebastian azért azelőtt is gyors volt, hogy azt bevezettük volna. Egyszerűen csak újra kell tanulnia a dolgot.” 
Ricciardót viszont – Red Bull-os kollégáihoz és a külső szemlélőkhöz hasonlóan – viszont Newey is csak dicsérni tudja: 
“Az első pillanattól formában volt. Amikor egy viszonylag tapasztalatlan pilóta új csapathoz kerül, gyakran eltart egy darabig a belerázódás, de ő gyakorlatilag azonnal alkalmazkodott az új motorszabályokhoz és az új autók eltérő jellegéhez. Nagyon jó!”


Ami a hétvégi, Kanadai kilátásokat illeti, Newey óvatos. A Red Bull korábban is hátrányban volt az egyenesekben mért végsebesség tekintetében, az idei – Montrealban talán már 100 %-os – Renault-erőforrással pedig még inkább hátrányban lehetnek majd.
“Monaco biztató volt, de az a pálya kedvező színben tüntette fel a helyzetet, szóval a következő pályákon újra nagyobb lehet a különbség (a Mercedeshez képest). Montreal nem igazán a mi pályánk.”

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.