F1: Nincs mese, Räikkönen lassabb Alonsónál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.04. 16.30

A Ferrari technikai főnöke szerint be kell ismerni, hogy Kimi Räikkönen hátránya nem fogható teljes egészében az autóra, a finn egyszerűen lassabb Fernando Alonsónál.

Kimi Räikkönen ugyan jobban járt azzal, hogy nem maradt a Lotusnál, de a 2014-es ferraris visszatérése sem alakult valami fényesen eddig. A finnt balszerencse is sújtotta, azonban a lemaradása komoly Fernando Alonsóhoz képest: míg a spanyol 61 ponttal a bajnokság 3. helyén áll, a 2007-es bajnok 17 egységgel csak a 12.
Räikkönen az idény kezdetétől panaszkodott arra, hogy nem igazán érzi az autót, de a technikai főnök, a finnel előtte a Lotusnál is együtt dolgozó James Allison szerint ez így túlzó leegyszerűsítés, és hamis képet mutat.


“Nem hiszem, hogy fair azt mondani, hogy neki több baja van az autóval, mint Fernandónak. Mindketten ugyanazzal szembesülnek az autóban, az idei szabályoknak megfelelő autók minden csapatnál feladják a leckét a pilótáknak. Sokkal nyomatékosabb a motor, jóval kisebb a leszorítóerő, a gumik egyértelműen konzervatívabbak, mint tavaly” – magyarázta.
“Ezek miatt aztán cseppet sem könnyű az autókat vezetni, senkinek sem gyerekjáték, mindegy, hogy a mezőny élén vagy végén van. Kimi fékezési, a visszaváltási problémái ugyanúgy megvannak Fernandónál is, és gyakorlatilag minden pilóta ezekkel szembesül. Egyszerűen egyelőre egy kicsit lassabb Fernandónál, de az idény előrehaladtával egyre csökken a lemaradása.”
Räikkönent talán segítheti, hogy a Ferrari a hétvégére igen átfogó fejlesztési csomagot visz a Kanadai Nagydíjra, már-már B variánssal vágnak neki Montrealnak.

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.