F1: Nincs mese, Räikkönen lassabb Alonsónál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.04. 16.30

A Ferrari technikai főnöke szerint be kell ismerni, hogy Kimi Räikkönen hátránya nem fogható teljes egészében az autóra, a finn egyszerűen lassabb Fernando Alonsónál.

Kimi Räikkönen ugyan jobban járt azzal, hogy nem maradt a Lotusnál, de a 2014-es ferraris visszatérése sem alakult valami fényesen eddig. A finnt balszerencse is sújtotta, azonban a lemaradása komoly Fernando Alonsóhoz képest: míg a spanyol 61 ponttal a bajnokság 3. helyén áll, a 2007-es bajnok 17 egységgel csak a 12.
Räikkönen az idény kezdetétől panaszkodott arra, hogy nem igazán érzi az autót, de a technikai főnök, a finnel előtte a Lotusnál is együtt dolgozó James Allison szerint ez így túlzó leegyszerűsítés, és hamis képet mutat.


“Nem hiszem, hogy fair azt mondani, hogy neki több baja van az autóval, mint Fernandónak. Mindketten ugyanazzal szembesülnek az autóban, az idei szabályoknak megfelelő autók minden csapatnál feladják a leckét a pilótáknak. Sokkal nyomatékosabb a motor, jóval kisebb a leszorítóerő, a gumik egyértelműen konzervatívabbak, mint tavaly” – magyarázta.
“Ezek miatt aztán cseppet sem könnyű az autókat vezetni, senkinek sem gyerekjáték, mindegy, hogy a mezőny élén vagy végén van. Kimi fékezési, a visszaváltási problémái ugyanúgy megvannak Fernandónál is, és gyakorlatilag minden pilóta ezekkel szembesül. Egyszerűen egyelőre egy kicsit lassabb Fernandónál, de az idény előrehaladtával egyre csökken a lemaradása.”
Räikkönent talán segítheti, hogy a Ferrari a hétvégére igen átfogó fejlesztési csomagot visz a Kanadai Nagydíjra, már-már B variánssal vágnak neki Montrealnak.

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.