F1: 4,5 milliárd kellene a román csapatnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.04. 13.30

Az új, amerikai Forma-1-es csapat semmiképp sem lép be 2015-ben, míg a román projekt jövője a pénzügyi háttéren múlik.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013 végén úgy döntött, új Forma-1-es csapatoknak ad indulási engedélyt.


A jelentkezők közül először az amerikai Gene Haas kapott zöld utat, azonban a NASCAR-főnök mostanra elismerte, hogy a jövő évben semmiképp sem tud élni a lehetőséggel:
“A terv az, hogy 2016-ban mindenképpen elinduljunk, ehhez tartjuk magunkat, ez egyáltalán nem kétséges. Úgy gondolom, hogy a 2016-os debütáláskor erősebb lehet a csapat, mert lesz időnk a tervezésre és komolyabb technikai munkát tudunk végezni itt, Kannapolisban. Úgy döntöttünk, hogy okosabb 100 százalékos felkészültséggel beszállni, mint kapkodni és elbukni a belépés előtt” – mondta Haas.
Az amerikai szakember ragaszkodik hozzá, hogy a csapat főhadiszállása, aerodinamikai fejlesztőközpontja a virginiai Kannapolisban legyen, de emellett egy angliai logisztikai bázis kiépítése is a tervek között van. Haas a kasztnit az olasz Dallarától rendelné, míg az erőforrásokat és a technikai támogatást a Ferraritól várják.


Míg Haasék legkorábban csak 2016-ban érkezhetnek, azért jövőre is jöhet új csapat, miután hétfőn felröppent, hogy az egykori Force India- és HRT-főnök Colin Kolles által vezetett román projekt is megkapta az indulási engedélyt.
Azóta egy kicsit világosabb lett a kép: a Forza Rosso nevezése sem garantált még, az FIA csak egy szándéknyilatkozatot adott ki nekik, ahhoz, hogy hivatalosan is indulhassanak, 20 millió dolláros (kb. 4,5 miliárd Ft) pénzügyi garanciát kell felmutatniuk. Erre június 23-áig van lehetőségük, írja a PA Sport. 

Kommentek

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.