F1: 4,5 milliárd kellene a román csapatnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.04. 13.30

Az új, amerikai Forma-1-es csapat semmiképp sem lép be 2015-ben, míg a román projekt jövője a pénzügyi háttéren múlik.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013 végén úgy döntött, új Forma-1-es csapatoknak ad indulási engedélyt.


A jelentkezők közül először az amerikai Gene Haas kapott zöld utat, azonban a NASCAR-főnök mostanra elismerte, hogy a jövő évben semmiképp sem tud élni a lehetőséggel:
“A terv az, hogy 2016-ban mindenképpen elinduljunk, ehhez tartjuk magunkat, ez egyáltalán nem kétséges. Úgy gondolom, hogy a 2016-os debütáláskor erősebb lehet a csapat, mert lesz időnk a tervezésre és komolyabb technikai munkát tudunk végezni itt, Kannapolisban. Úgy döntöttünk, hogy okosabb 100 százalékos felkészültséggel beszállni, mint kapkodni és elbukni a belépés előtt” – mondta Haas.
Az amerikai szakember ragaszkodik hozzá, hogy a csapat főhadiszállása, aerodinamikai fejlesztőközpontja a virginiai Kannapolisban legyen, de emellett egy angliai logisztikai bázis kiépítése is a tervek között van. Haas a kasztnit az olasz Dallarától rendelné, míg az erőforrásokat és a technikai támogatást a Ferraritól várják.


Míg Haasék legkorábban csak 2016-ban érkezhetnek, azért jövőre is jöhet új csapat, miután hétfőn felröppent, hogy az egykori Force India- és HRT-főnök Colin Kolles által vezetett román projekt is megkapta az indulási engedélyt.
Azóta egy kicsit világosabb lett a kép: a Forza Rosso nevezése sem garantált még, az FIA csak egy szándéknyilatkozatot adott ki nekik, ahhoz, hogy hivatalosan is indulhassanak, 20 millió dolláros (kb. 4,5 miliárd Ft) pénzügyi garanciát kell felmutatniuk. Erre június 23-áig van lehetőségük, írja a PA Sport. 

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.