F1: A pilóták nem szeretik az új autókat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.03. 14.30

A versenyzők kimondottan nem szeretik a 2014-es autókat, állítja a korábbi versenyző, David Coulthard.

Bár a mezőnyből csak a címvédő Sebastian Vettel kritizálta nyilvánosan a 2014-es új stílusú, “zöldebb” és közútilag relevánsabb Forma-1-et, az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-pilóta, manapság szakkommentátorként dolgozó David Coulthard azt mondja, a háttérben a többiek is elégedetlenek.
“Nem elégedettek. A marketingesek örülnek, mert így van értelme a Forma-1-be fektetni, amit meg is értek, de a versenyzők már nem élvezik annyira a vezetést. Nico (Rosberg) és Lewis (Hamilton) talán egy kicsit boldogabb, jobb autójuk van, de négyszemközt még ők is elismerik, hogy a vezetési élmény nem olyan tiszta ma, mint régen” – mondta egy szponzori rendezvényen a 13-szoros futamgyőztes skót.
Coulthard a hangra is kitért, ő is az elégedetlenek táborát gyarapítja: 


“A Forma-1-es élmény része volt, hogy már a pályára való megérkezéskor a zaj izgalmat keltett. Emlékszem amikor kissrácként Silverstone-ban a Stowe kanyarban álltam, még ködös volt egy kicsit az idő, de jött a V12-es Ferrarival Jean Alesi, és a hang elképesztő volt. Már előre lehetett tudni, hogy egy Ferrari közelít, amikor pedig elhúzott, wow!”  
“Vicces, hogy olyan dolgokat imádunk, amik ártanak a fülünknek, hiszen amikor az asszony túl sokat beszél, azért nem rajongunk. De a versenyautók vagy a zene esetében ez hozzátartozik az élményhez” – viccelődött.
“Ha elmennénk egy Rolling Stones koncertre, a zenekar meg azzal állna elő, hogy akkor csak akusztikus estet tartanak, nem akarnak zajongani, a közönség joggal lenne felháborodva. Így van ez az F1-gyel is. Úgy hallottam, hogy Monacóban idén 20 százalékkal kevesebb jegy fogyott. Kötelességeink vannak a nézőkkel szemben, ők tudják, mit akarnak.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.