F1: A hétvégén eldől, mire képes a Renault

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.03. 16.35

A Renault-nál azt mondják, a hétvégi Kanadai Nagydíjon befejeződik a szezon eleje óta tartó javítgatás, elvileg teljesen versenyképes lehet a Red Bullban is dolgozó motor

A téli teszteken hamar kiderült, hogy a Renault erőforrásai a többiekhez viszonyítva katasztrofálisan megbízhatatlanok és nem versenyképesek, de a francia gyártó az elmúlt hónapokban éjt nappallá téve dolgozott, hogy gatyába rázzák a motort.
A Renault 1,6 literes V6-os turbómotorjainak “köszönhetően” a Red Bull címvédési esélyei gyakorlatilag elúsztak, de a szezon második felében azért még az élre kerülhetnek. A motorszállítónál azt mondják, a hétvégi Kanadai nagydíjra befejeződik a felzárkózás, most kiderül, milyen munkát végeztek. 


“Az idény elején azt mondtuk, hogy felzárkózási módba kapcsolunk és a Kanadai Nagydíjtól leszünk sínen. Az elmúlt négy futamon számos fejlesztést hoztunk, a folyamat pedig Montrealban zárul, most először mérhetjük fel, hol is állunk a riválisokhoz képest. Mostanra is több fejlesztést hozunk, elsősorban a megbízhatóság javítására. Ahogy korábban, szoftverfrissítéseink is lesznek, amelyek tovább javíthatják a vezethetőséget és az energiafelhasználást” – magyarázta a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin. 
“Ezek a fejlesztések nagyon hasznosak lesznek Montrealban, amely az erőforrás tekintetében az év eddigi legnagyobb kihívását jelenti majd. Bár tudjuk, hogy nagyon erősek az ellenfelek, bizakodva megyünk Montrealba, mindent megteszünk a győzelemért. Szükséges persze az alázat is, de ez most mindenképp jó mércéje lesz annak, hogy mennyit fejlődtünk a téli tesztidőszak óta, és hogy milyen munkák várnak még ránk.”
Taffin elmondta, hogy a monacói meghibásodásokat is kivizsgálták – négy renault-s autó, köztük a címvédő Sebastian vettel Red Bullja adta meg magát -, bíznak benne, hogy nem fognak megismétlődni.


“Különös figyelmet fordítottunk Vettel problémájára, amelyet végül a hőenergia-visszanyerő mechanikai meghibásodására vezettünk vissza. A kérdéses alkatrészt újra megvizsgáltuk, és mostanra tartósabbá tettük.” 
“A Toro Rossók kipufogós gondjait a csapattal közösen vizsgáltuk, és úgy látjuk, a fejlesztéseknek köszönhetően jobban értjük a teljes rendszer működését, így a jövőben elkerülhetők lesznek ezek a hibák.”

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.