F1: A hétvégén eldől, mire képes a Renault

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.03. 16.35

A Renault-nál azt mondják, a hétvégi Kanadai Nagydíjon befejeződik a szezon eleje óta tartó javítgatás, elvileg teljesen versenyképes lehet a Red Bullban is dolgozó motor

A téli teszteken hamar kiderült, hogy a Renault erőforrásai a többiekhez viszonyítva katasztrofálisan megbízhatatlanok és nem versenyképesek, de a francia gyártó az elmúlt hónapokban éjt nappallá téve dolgozott, hogy gatyába rázzák a motort.
A Renault 1,6 literes V6-os turbómotorjainak “köszönhetően” a Red Bull címvédési esélyei gyakorlatilag elúsztak, de a szezon második felében azért még az élre kerülhetnek. A motorszállítónál azt mondják, a hétvégi Kanadai nagydíjra befejeződik a felzárkózás, most kiderül, milyen munkát végeztek. 


“Az idény elején azt mondtuk, hogy felzárkózási módba kapcsolunk és a Kanadai Nagydíjtól leszünk sínen. Az elmúlt négy futamon számos fejlesztést hoztunk, a folyamat pedig Montrealban zárul, most először mérhetjük fel, hol is állunk a riválisokhoz képest. Mostanra is több fejlesztést hozunk, elsősorban a megbízhatóság javítására. Ahogy korábban, szoftverfrissítéseink is lesznek, amelyek tovább javíthatják a vezethetőséget és az energiafelhasználást” – magyarázta a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin. 
“Ezek a fejlesztések nagyon hasznosak lesznek Montrealban, amely az erőforrás tekintetében az év eddigi legnagyobb kihívását jelenti majd. Bár tudjuk, hogy nagyon erősek az ellenfelek, bizakodva megyünk Montrealba, mindent megteszünk a győzelemért. Szükséges persze az alázat is, de ez most mindenképp jó mércéje lesz annak, hogy mennyit fejlődtünk a téli tesztidőszak óta, és hogy milyen munkák várnak még ránk.”
Taffin elmondta, hogy a monacói meghibásodásokat is kivizsgálták – négy renault-s autó, köztük a címvédő Sebastian vettel Red Bullja adta meg magát -, bíznak benne, hogy nem fognak megismétlődni.


“Különös figyelmet fordítottunk Vettel problémájára, amelyet végül a hőenergia-visszanyerő mechanikai meghibásodására vezettünk vissza. A kérdéses alkatrészt újra megvizsgáltuk, és mostanra tartósabbá tettük.” 
“A Toro Rossók kipufogós gondjait a csapattal közösen vizsgáltuk, és úgy látjuk, a fejlesztéseknek köszönhetően jobban értjük a teljes rendszer működését, így a jövőben elkerülhetők lesznek ezek a hibák.”

Kommentek

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.