2014-re az új V6-os turbós hibrid erőforrásokhoz új fogyasztási megkötéseket is bevezettek: a versenyt az autóknak legfeljebb 100 kg benzinnel kell teljesíteniük, emellett óránként sem fogyaszthatnak 100 kg-nál többet.
Az utóbbi ellenőrzésére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egységes, hitelesített szenzorokat építtetett az autókba, a Gill által gyártott átfolyásmérők azonban a teszteléstől kezdve pontatlanul, megbízhatatlanul működtek minden csapatnál.

Fotó: Eurporess

Fotó: Eurporess


A Red Bull a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon ki is kerülte a hibás szenzor használatát, amiért utólag kizárták Daniel Ricciardót. A csapat fellebbezett, véleményük szerint a műszaki hibás alkatrészre nem lehetett hagyatkozni, de az FIA Fellebbviteli Bírósága elutasította a fellebbezést.
A többi csapat már a botrányt megelőzően sem “ugrált”, az ítélet után pedig a Red Bull is “meghúzta magát”, de úgy tűnik, az ígéretek ellenére a háttérben nem történt javulás.
A Racecar Engineering értesülése szerint az FIA még idén ejti a Gillt, és új beszállítótól szerzik a szenzorokat. Az új cég a Sentronics lesz, amely a tavaly még a Gill-lel együttműködő Hyspeed segítségével fejlesztette ki saját eszközét.
A Sentronics szenzora egyszerűbb, kevésbé összetett alkatrész, így a meghibásodás esélye kisebb, nagyobb megbízhatóság és pontosság várható vele, emellett pedig könnyű is, a megengedett maximális, 500 gramm helyett mindössze 250 grammot nyom.