F1: Még idén lecserélik a selejtes szenzort

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.06.02. 13.35

A Nemzetközi Automobil Szövetség lecseréli az idény eleje óta problémás Forma-1-es üzemanyagszenzor beszállítóját. A Gill leszerepelt.

2014-re az új V6-os turbós hibrid erőforrásokhoz új fogyasztási megkötéseket is bevezettek: a versenyt az autóknak legfeljebb 100 kg benzinnel kell teljesíteniük, emellett óránként sem fogyaszthatnak 100 kg-nál többet.
Az utóbbi ellenőrzésére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egységes, hitelesített szenzorokat építtetett az autókba, a Gill által gyártott átfolyásmérők azonban a teszteléstől kezdve pontatlanul, megbízhatatlanul működtek minden csapatnál.

Fotó: Eurporess

Fotó: Eurporess


A Red Bull a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon ki is kerülte a hibás szenzor használatát, amiért utólag kizárták Daniel Ricciardót. A csapat fellebbezett, véleményük szerint a műszaki hibás alkatrészre nem lehetett hagyatkozni, de az FIA Fellebbviteli Bírósága elutasította a fellebbezést.
A többi csapat már a botrányt megelőzően sem “ugrált”, az ítélet után pedig a Red Bull is “meghúzta magát”, de úgy tűnik, az ígéretek ellenére a háttérben nem történt javulás.
A Racecar Engineering értesülése szerint az FIA még idén ejti a Gillt, és új beszállítótól szerzik a szenzorokat. Az új cég a Sentronics lesz, amely a tavaly még a Gill-lel együttműködő Hyspeed segítségével fejlesztette ki saját eszközét.
A Sentronics szenzora egyszerűbb, kevésbé összetett alkatrész, így a meghibásodás esélye kisebb, nagyobb megbízhatóság és pontosság várható vele, emellett pedig könnyű is, a megengedett maximális, 500 gramm helyett mindössze 250 grammot nyom.

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.