Korábbi F1-pilóták a Hungaroringen a hétvégén

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.30. 16.30

Szoros és izgalmas versenyre számítanak a hétvégén a Hungaroringen a német túraautó-bajnokság (DTM) résztvevői, akik közül többen is bizonyítottak már Magyarországon.

Timo Glock például már május 1-jén, a belvárosban rendezett Nagy Futamon is bemutatta tudását a rajongóknak.
“Fantasztikusan éreztem akkor magam, hihetetlen volt látni, mennyien rajonganak itt az autósportért” – mondta a pénteki sajtótájékoztatón a német pilóta, aki korábban a Forma-1-ben is versenyzett, ráadásul a száguldó cirkusz tagjaként 2008-ban a Toyotával második lett Mogyoródon, megszerezve ezzel pályafutása első dobogós helyezését.

Balról Martin Tomczyk, Augusto Farfus, Marco Wittman és az F1-ből érkezett Timo Glock a Lánchíd előtt

Balról Martin Tomczyk, Augusto Farfus, Marco Wittman és az F1-ből érkezett Timo Glock a Lánchíd előtt


A Hungaroringen az idei DTM-sorozat harmadik versenyét rendezik, Glock a szezonnyitó hockenheimi hétvégén pontszerzéssel kezdett, legutóbb Oscherslebenben azonban kiesett, miután ütközött a címvédő Mike Rockenfellerrel.
“Természetesen mindig nyerni szeretnénk. Leginkább az időmérőn kellene fejlődnöm, ugyanis ezen a pályán nem könnyű előzni, így rendkívül fontos a jó rajtpozíció” – nyilatkozta az összetett pontversenyben jelenleg is élen álló Rockenfeller.
Szintén Forma-1-es múlttal a háta mögött érkezett Budapestre Paul di Resta, aki – még a Force India színeiben – legjobb eredményeként 2011-ben hetedikként zárt a Hungaroringen.
“Sajnos nem úgy kezdtük a szezont, ahogyan szerettük volna, ugyanis a  nyitányon még pontot sem szereztünk, és bár Oscherslebenben ez már összejött, jól látszik, hogy továbbra is nagy a lemaradásunk a két riválissal, az Audival és a BMW-vel szemben” – mondta a Mercedes skót pilótája, hozzátéve, hogy ha esetleg esne az eső a hétvégén, az az ő csapatának segítene a legtöbbet.
Gyulay Zsolt, Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a DTM illetékeseivel egy hosszú tárgyalássorozat végén három plusz kétéves megállapodást sikerült kötni, s a Hungaroringnek rendkívül fontos, hogy minél több nemzetközi versenynek lehessen a házigazdája.

1988-ban a Mercedes-Benz nyerte mindkét futamot a hungaroringi versenyen. A kép illusztráció

1988-ban a Mercedes-Benz nyerte mindkét futamot a hungaroringi versenyen. A kép illusztráció


A DTM a hétvégén 26 év szünet után tér vissza a Hungaroringre, a legnagyobb német autógyárak közül ebben az évben az Audi, a Mercedes-Benz és a BMW képviselteti magát a sorozatban, amelyben kilenc csapat 23 pilótája szerepel.
A versenyzők először pénteken délután ismerkednek a pályával, majd szombaton szabadedzés és időmérő edzés következik, vasárnap 13.30 órakor pedig elrajtol a futam. Az érdeklődők a betétprogramok során a Forma-3-as Európa-bajnokság, a német Porsche Carrera Kupa, valamint a Maserati Trofeo versenyeit is megtekinthetik.
    
A Hungaroring Sport Zrt. honlapja szerint szombaton és vasárnap ingyenes buszjáratokat indítanak az Árpád hídtól Mogyoródra, és vissza. A jegyek különböző árkategóriákban vásárolhatóak meg elővételben és a helyszínen, erről részletes információkat találnak az érdeklődők a www.hungaroring.hu weboldalon.
Forrás: MTI
DTM

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.