A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013 végén döntött arról, hogy 2015-re egy vagy két új csapatnak Forma-1-es indulási engedélyt ad. 
A pályázók közül az amerikai motorsportban komoly múlttal rendelkező, jelenleg a NASCAR-ban érdekelt Gene Haas projektje tavasszal meg is kapta az indulási engedélyt, de egyre valószínűbbnek látszik, hogy 2015-ben nem, csak 2016-ban tud majd élni vele. 


A határozottan USA-központú, talán irreális terveket dédelgető Haas az Autoweeknek maga is elismerte, hogy a jövő évig már nincs elég ideje.
“Már itt van a június, szóval csak hét hónapunk van, az időtényező kezd elég húzós lenni. Megvan a listánk az alkalmazni kívánt emberekről, de az a gond, hogy sokak most is alkalmazásban állnak, három-hat hónapon belül pedig nem tudjuk kiváltani őket a szerződéseikből, sok jogi kérdést kell rendezni, mielőtt hozzánk szegődhetnének.”
Bár a kasztni építésére a Dallarát, motorszállítónak pedig a Ferrarit szemelték ki, még sem az alapvető technikai partnerek, sem a leendő versenyzők kérdése sem tisztázott.
“Egyelőre nincs hivatalos szerződésünk a Ferrarival, de már közel járunk hozzá. Mindenki (a Ferrari és a Dallara) szívesen segítene minket, szerintem hosszú távú partnerként tekintenek ránk, egyszerűen csak a dolgok rendezésén múlik, de a dolgok rendezése, az időzítés eltart egy darabig. Úgy tűnik, tovább tart a megvalósítás, mint gondoltuk.”
Haas mellett a másik komolyan vehető jelöltnek az egykori Jordan/Midland/Force India-, HRT-főnök Colin Kolles projektje tűnt korábban, de az állítólag romániai és szintén Ferrari-támogatással rendelkező kezdeményezésről jó ideje nem lehetett hallani semmit.