F1: 2015-re nem lesz kész az új csapat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.30. 10.30

Gyakorlatilag biztos, hogy az amerikai Gene Haas nem tudja 2015-re kiállítani új Forma-1-es csapatát.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013 végén döntött arról, hogy 2015-re egy vagy két új csapatnak Forma-1-es indulási engedélyt ad. 
A pályázók közül az amerikai motorsportban komoly múlttal rendelkező, jelenleg a NASCAR-ban érdekelt Gene Haas projektje tavasszal meg is kapta az indulási engedélyt, de egyre valószínűbbnek látszik, hogy 2015-ben nem, csak 2016-ban tud majd élni vele. 


A határozottan USA-központú, talán irreális terveket dédelgető Haas az Autoweeknek maga is elismerte, hogy a jövő évig már nincs elég ideje.
“Már itt van a június, szóval csak hét hónapunk van, az időtényező kezd elég húzós lenni. Megvan a listánk az alkalmazni kívánt emberekről, de az a gond, hogy sokak most is alkalmazásban állnak, három-hat hónapon belül pedig nem tudjuk kiváltani őket a szerződéseikből, sok jogi kérdést kell rendezni, mielőtt hozzánk szegődhetnének.”
Bár a kasztni építésére a Dallarát, motorszállítónak pedig a Ferrarit szemelték ki, még sem az alapvető technikai partnerek, sem a leendő versenyzők kérdése sem tisztázott.
“Egyelőre nincs hivatalos szerződésünk a Ferrarival, de már közel járunk hozzá. Mindenki (a Ferrari és a Dallara) szívesen segítene minket, szerintem hosszú távú partnerként tekintenek ránk, egyszerűen csak a dolgok rendezésén múlik, de a dolgok rendezése, az időzítés eltart egy darabig. Úgy tűnik, tovább tart a megvalósítás, mint gondoltuk.”
Haas mellett a másik komolyan vehető jelöltnek az egykori Jordan/Midland/Force India-, HRT-főnök Colin Kolles projektje tűnt korábban, de az állítólag romániai és szintén Ferrari-támogatással rendelkező kezdeményezésről jó ideje nem lehetett hallani semmit.

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.