F1: Megint betiltanák a tesztelést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.29. 16.30

Alighogy 2014-re újra bevezették az idény közbeni tesztelést a Forma-1-ben, máris az újbóli betiltáson gondolkodnak. Az ok a régi: a költségek csökkentése.

A Forma-1-ben 2009-től 2013-ig – a 2012 tavaszi, utólag feleslegesnek ítélt mugellói alkalmon kívül – nem tartottak közös teszteket az idény közben. A tilalmat a csapatok önként vállalták, a cél a költségek csökkentése volt.
2014-re visszahozták a szezon közbeni teszteket, idén négyszer – a bahreini, a barcelonai, a silverstone-i és az abu-dzabi  versenyhétvége után – 2-2 napot dolgoznak a csapatok, de úgy tűnik, jövőre újra jöhet a tilalom.


A kis és nagy F1-es csapatok komoly birkózást folytatnak a kiadások lefaragásával kapcsolatban, ennek része a tesztek megkurtítása vagy kiiktatása is. Az Autosport értesülése szerint a műszaki és sportszabályokon keresztül végbevihető költségcsökkentés mellett merült fel a tesztelés eltörlése.
Az idény közbeni tesztelés mellett még a téli felkészülési időszakon is faragnának, a három helyett mindössze kétszer négy napig folyhatna a munka, méghozzá csak Európában. 2014-ben egy spanyolországi teszt után két hetet Bahreinben töltöttek a csapatok, hogy a hűvös, esős európai időjárás ne hátráltassa a felkészülést, de úgy tűnik, az ezzel járó költségek fájdalmasabbak, mint a száraz, meleg helyszín nyújtotta előny.
A csapatoknak júniusra kellene kidolgozniuk a költségcsökkentési program részleteit ahhoz, hogy normális ügymenet szerint szabályokba foglalhassák a módosításokat 2015-re. 
Ha addig nincs legalább többségi támogatást élvező javaslatcsomag, később valószínűleg nem is lesz, ugyanis a következő idényre szóló szabályokat július után már csak a csapatok egyhangú egyetértése mellett lehet bevezetni.

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.