A Forma-1-ben 2009-től 2013-ig – a 2012 tavaszi, utólag feleslegesnek ítélt mugellói alkalmon kívül – nem tartottak közös teszteket az idény közben. A tilalmat a csapatok önként vállalták, a cél a költségek csökkentése volt.
2014-re visszahozták a szezon közbeni teszteket, idén négyszer – a bahreini, a barcelonai, a silverstone-i és az abu-dzabi  versenyhétvége után – 2-2 napot dolgoznak a csapatok, de úgy tűnik, jövőre újra jöhet a tilalom.


A kis és nagy F1-es csapatok komoly birkózást folytatnak a kiadások lefaragásával kapcsolatban, ennek része a tesztek megkurtítása vagy kiiktatása is. Az Autosport értesülése szerint a műszaki és sportszabályokon keresztül végbevihető költségcsökkentés mellett merült fel a tesztelés eltörlése.
Az idény közbeni tesztelés mellett még a téli felkészülési időszakon is faragnának, a három helyett mindössze kétszer négy napig folyhatna a munka, méghozzá csak Európában. 2014-ben egy spanyolországi teszt után két hetet Bahreinben töltöttek a csapatok, hogy a hűvös, esős európai időjárás ne hátráltassa a felkészülést, de úgy tűnik, az ezzel járó költségek fájdalmasabbak, mint a száraz, meleg helyszín nyújtotta előny.
A csapatoknak júniusra kellene kidolgozniuk a költségcsökkentési program részleteit ahhoz, hogy normális ügymenet szerint szabályokba foglalhassák a módosításokat 2015-re. 
Ha addig nincs legalább többségi támogatást élvező javaslatcsomag, később valószínűleg nem is lesz, ugyanis a következő idényre szóló szabályokat július után már csak a csapatok egyhangú egyetértése mellett lehet bevezetni.