F1: Felemás gumikkal próbálkozna a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.29. 12.35

Az újabb kritikák miatt a Forma-1 gumiszállítója fontolgatja, hogy az autók első és hátsó tengelyére eltérő keveréket ajánljon.

A Pirelli 2011-ben szállt be a Forma-1-be, majd hosszas huzavona után 2013 végén újabb három évre hosszabbított. A cég elnöke azt mondja, egyelőre nem gondolkodnak 2016-on túl.


“A Forma-1 szerves része a Pirelli tevékenységének, bemutathatjuk a szakembereink munkáját, a technológiánkat. Folyamatosan működő mozgó laboratórium” – nyilatkozta Marco Tronchetti Provera az Tuttosportnak, hosszú távú kötelezettséget azonban nem akart vállalni. “2016-ig tart a szerződésünk, majd meglátjuk, mi lesz utána.”
A Pirellit leginkább a céget rossz színben feltüntető állandó kritikák űzhetik el. Míg az első három évben az abroncsaik érzékenységére és kiszámíthatatlanságára voltak panaszok, idén már a túl konzervatív hozzáállásuk, a túl kemény gumi miatt kapnak kritikákat. 
“Halljuk a kritikákat. Túl bevállalósak voltunk tavaly, túl konzervatívok idén” – mondta a epésen a motorsportfőnök Paul Hembery a francia L’Equipe-nek.


A szakember elmondta, hogy az idei, jóval nagyobb nyomatékú autóknál esetleg eltérő keverékek egyidejű alkalmazásával is megpróbálkozhatnának.
“Tervezzük, hogy eltérő keverékeket tesztelünk majd az autó első és hátsó tengelyein. Ez a stabilitás veszélyeztetése nélkül növelhetné a teljesítményt. A hátsó, keményebb keverék csökkentené a nagyobb nyomaték okozta csúszkálást, míg a lágyabb elsők miatt vissza lehetne térni 2-3 cseréhez, fel lehetne pörgetni a show-t.”

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.