A Pirelli 2011-ben szállt be a Forma-1-be, majd hosszas huzavona után 2013 végén újabb három évre hosszabbított. A cég elnöke azt mondja, egyelőre nem gondolkodnak 2016-on túl.


“A Forma-1 szerves része a Pirelli tevékenységének, bemutathatjuk a szakembereink munkáját, a technológiánkat. Folyamatosan működő mozgó laboratórium” – nyilatkozta Marco Tronchetti Provera az Tuttosportnak, hosszú távú kötelezettséget azonban nem akart vállalni. “2016-ig tart a szerződésünk, majd meglátjuk, mi lesz utána.”
A Pirellit leginkább a céget rossz színben feltüntető állandó kritikák űzhetik el. Míg az első három évben az abroncsaik érzékenységére és kiszámíthatatlanságára voltak panaszok, idén már a túl konzervatív hozzáállásuk, a túl kemény gumi miatt kapnak kritikákat. 
“Halljuk a kritikákat. Túl bevállalósak voltunk tavaly, túl konzervatívok idén” – mondta a epésen a motorsportfőnök Paul Hembery a francia L’Equipe-nek.


A szakember elmondta, hogy az idei, jóval nagyobb nyomatékú autóknál esetleg eltérő keverékek egyidejű alkalmazásával is megpróbálkozhatnának.
“Tervezzük, hogy eltérő keverékeket tesztelünk majd az autó első és hátsó tengelyein. Ez a stabilitás veszélyeztetése nélkül növelhetné a teljesítményt. A hátsó, keményebb keverék csökkentené a nagyobb nyomaték okozta csúszkálást, míg a lágyabb elsők miatt vissza lehetne térni 2-3 cseréhez, fel lehetne pörgetni a show-t.”