F1: Felemás gumikkal próbálkozna a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.29. 12.35

Az újabb kritikák miatt a Forma-1 gumiszállítója fontolgatja, hogy az autók első és hátsó tengelyére eltérő keveréket ajánljon.

A Pirelli 2011-ben szállt be a Forma-1-be, majd hosszas huzavona után 2013 végén újabb három évre hosszabbított. A cég elnöke azt mondja, egyelőre nem gondolkodnak 2016-on túl.


“A Forma-1 szerves része a Pirelli tevékenységének, bemutathatjuk a szakembereink munkáját, a technológiánkat. Folyamatosan működő mozgó laboratórium” – nyilatkozta Marco Tronchetti Provera az Tuttosportnak, hosszú távú kötelezettséget azonban nem akart vállalni. “2016-ig tart a szerződésünk, majd meglátjuk, mi lesz utána.”
A Pirellit leginkább a céget rossz színben feltüntető állandó kritikák űzhetik el. Míg az első három évben az abroncsaik érzékenységére és kiszámíthatatlanságára voltak panaszok, idén már a túl konzervatív hozzáállásuk, a túl kemény gumi miatt kapnak kritikákat. 
“Halljuk a kritikákat. Túl bevállalósak voltunk tavaly, túl konzervatívok idén” – mondta a epésen a motorsportfőnök Paul Hembery a francia L’Equipe-nek.


A szakember elmondta, hogy az idei, jóval nagyobb nyomatékú autóknál esetleg eltérő keverékek egyidejű alkalmazásával is megpróbálkozhatnának.
“Tervezzük, hogy eltérő keverékeket tesztelünk majd az autó első és hátsó tengelyein. Ez a stabilitás veszélyeztetése nélkül növelhetné a teljesítményt. A hátsó, keményebb keverék csökkentené a nagyobb nyomaték okozta csúszkálást, míg a lágyabb elsők miatt vissza lehetne térni 2-3 cseréhez, fel lehetne pörgetni a show-t.”

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.