F1: Felemás gumikkal próbálkozna a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.29. 12.35

Az újabb kritikák miatt a Forma-1 gumiszállítója fontolgatja, hogy az autók első és hátsó tengelyére eltérő keveréket ajánljon.

A Pirelli 2011-ben szállt be a Forma-1-be, majd hosszas huzavona után 2013 végén újabb három évre hosszabbított. A cég elnöke azt mondja, egyelőre nem gondolkodnak 2016-on túl.


“A Forma-1 szerves része a Pirelli tevékenységének, bemutathatjuk a szakembereink munkáját, a technológiánkat. Folyamatosan működő mozgó laboratórium” – nyilatkozta Marco Tronchetti Provera az Tuttosportnak, hosszú távú kötelezettséget azonban nem akart vállalni. “2016-ig tart a szerződésünk, majd meglátjuk, mi lesz utána.”
A Pirellit leginkább a céget rossz színben feltüntető állandó kritikák űzhetik el. Míg az első három évben az abroncsaik érzékenységére és kiszámíthatatlanságára voltak panaszok, idén már a túl konzervatív hozzáállásuk, a túl kemény gumi miatt kapnak kritikákat. 
“Halljuk a kritikákat. Túl bevállalósak voltunk tavaly, túl konzervatívok idén” – mondta a epésen a motorsportfőnök Paul Hembery a francia L’Equipe-nek.


A szakember elmondta, hogy az idei, jóval nagyobb nyomatékú autóknál esetleg eltérő keverékek egyidejű alkalmazásával is megpróbálkozhatnának.
“Tervezzük, hogy eltérő keverékeket tesztelünk majd az autó első és hátsó tengelyein. Ez a stabilitás veszélyeztetése nélkül növelhetné a teljesítményt. A hátsó, keményebb keverék csökkentené a nagyobb nyomaték okozta csúszkálást, míg a lágyabb elsők miatt vissza lehetne térni 2-3 cseréhez, fel lehetne pörgetni a show-t.”

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.