A Red Bull a Forma-1-be hozza a Volkswagent?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.29. 11.30

A Red Bull nem zárja ki a Renault ejtését, az új motorszállító megtalálása viszont nehéz kérdés. Talán a Volkswagenhez fordulnak?

A napnál is világosabb, hogy míg az elmúlt 4-5 évben – az időnként bosszantó műszaki hibák ellenére is – nagyon jól megvolt a Red Bull és a Renault, a francia gyártó 2014-ben azonban csúnyán “cserben hagyta” a címvédő csapatot.
Bár a nehézségek kapcsán mindig megjegyzik, hogy hosszú távú szerződésük van, nyilvánvaló, hogy az osztrák-brit csapat fontolgatja a motorszállító lecserélését. A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a Sport Bildnek azt mondta, hogy a júniusi haza futamukon, az Osztrák Nagydíjon már versenyképes Renault-motort szeretnének látni, ott mérik majd fel, mi is a helyzet. 


“Majd aztán döntünk a jövőbeli motorszállítónkról” – szögezte le.
A váltás persze nehéz ügy, hiszen az idén végre a korábbi munka gyümölcseit élvező, a bajnoki címekre hajtó Mercedes garantáltan nem adna motort a Red Bullnak, ahogy a Ferraritól sem számíthatnak erre. A jövőre a McLarennél visszatérő Honda a wokingiakat kiemelt partnerként, sőt talán félgyári csapatként támogatja majd, így a Red Bull a japánoknál is csak “másodosztályú” kliens lehetne.
A megoldás egy külső partner, méghozzá a Volkswagen F1-be léptetése lehetne. A német óriás évek óta fontolgatja, hogy valamelyik márkájával próbát tesz a Forma-1-ben, de aztán újra és újra elvetik a dolgot. 


A VW belépése mellett szól, hogy a Red Bull-lal korábban a Dakaron, ma a rali-világbajnokságban (WRC) működnek együtt sikeresen, valamint hogy a volt FIA-elnök, Max Mosley víziója lassan beérik: a raliban, a tartóssági versenyzésben és az F1-ben használt motorok egyre közelebb kerülnek egymáshoz, az erőforrások tekintetében relatíve kis ráfordítással lehetséges az átjárás. 
Ellene, hogy a Volkswagennek valószínűleg tökéletesen megfelel az F1-nél sokkal erősebb közúti relevanciával rendelkező ralizás, amelyben ráadásul nem csak motorpartnerként, hanem teljes értékű gyártóként gyűjthetik a bajnoki címeket.
Marko azért a VW-t sem zárta ki: “A Volkswagen már jelenleg is részt vesz olyan szériákban, amelyek motorjai nem esnek messze a Forma-1-es technológiától.” 

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.