A Red Bull a Forma-1-be hozza a Volkswagent?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.29. 11.30

A Red Bull nem zárja ki a Renault ejtését, az új motorszállító megtalálása viszont nehéz kérdés. Talán a Volkswagenhez fordulnak?

A napnál is világosabb, hogy míg az elmúlt 4-5 évben – az időnként bosszantó műszaki hibák ellenére is – nagyon jól megvolt a Red Bull és a Renault, a francia gyártó 2014-ben azonban csúnyán “cserben hagyta” a címvédő csapatot.
Bár a nehézségek kapcsán mindig megjegyzik, hogy hosszú távú szerződésük van, nyilvánvaló, hogy az osztrák-brit csapat fontolgatja a motorszállító lecserélését. A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a Sport Bildnek azt mondta, hogy a júniusi haza futamukon, az Osztrák Nagydíjon már versenyképes Renault-motort szeretnének látni, ott mérik majd fel, mi is a helyzet. 


“Majd aztán döntünk a jövőbeli motorszállítónkról” – szögezte le.
A váltás persze nehéz ügy, hiszen az idén végre a korábbi munka gyümölcseit élvező, a bajnoki címekre hajtó Mercedes garantáltan nem adna motort a Red Bullnak, ahogy a Ferraritól sem számíthatnak erre. A jövőre a McLarennél visszatérő Honda a wokingiakat kiemelt partnerként, sőt talán félgyári csapatként támogatja majd, így a Red Bull a japánoknál is csak “másodosztályú” kliens lehetne.
A megoldás egy külső partner, méghozzá a Volkswagen F1-be léptetése lehetne. A német óriás évek óta fontolgatja, hogy valamelyik márkájával próbát tesz a Forma-1-ben, de aztán újra és újra elvetik a dolgot. 


A VW belépése mellett szól, hogy a Red Bull-lal korábban a Dakaron, ma a rali-világbajnokságban (WRC) működnek együtt sikeresen, valamint hogy a volt FIA-elnök, Max Mosley víziója lassan beérik: a raliban, a tartóssági versenyzésben és az F1-ben használt motorok egyre közelebb kerülnek egymáshoz, az erőforrások tekintetében relatíve kis ráfordítással lehetséges az átjárás. 
Ellene, hogy a Volkswagennek valószínűleg tökéletesen megfelel az F1-nél sokkal erősebb közúti relevanciával rendelkező ralizás, amelyben ráadásul nem csak motorpartnerként, hanem teljes értékű gyártóként gyűjthetik a bajnoki címeket.
Marko azért a VW-t sem zárta ki: “A Volkswagen már jelenleg is részt vesz olyan szériákban, amelyek motorjai nem esnek messze a Forma-1-es technológiától.” 

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.