Vettel: Még nem szálltam ki

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.28. 09.30

A már-már katasztrofális idénykezdés ellenére Sebastian Vettel még nem mondott le a bajnoki cím megvédéséről. A Red Bull-főnök szerint a négy hónapos a lemaradásuk.


A sorozatban megszerzett négy egyéni és konstruktőri bajnoki cím után Sebastian Vettel és a Red Bull igen keservesen kezdte a 2014-es évet. A címvédő német az idény első harmadában kétszer is kiesett, dobogóra még nem jutott, 45 pontjával csak a 6., miközben Nico Rosberg 122, Lewis Hamilton 118 ponttal áll az élen.
Vettel a csalódások és az elkeserítő kezdés ellenére nem adta még fel: “Matematikailag még van esélyünk. Versenyről versenyre nézzük a helyzetet. Tény, hogy mostanában nem alakultak jól a dolgok, de már a következő futamokra koncentrálok.”
“Egyértelműen javultunk, világos, hogy a jó irányba tartunk. A közeljövőben biztosan nem lesz belőlünk favorit, de a versenyeken bármi megtörténhet. A kudarcoknak mindig van valami oka, én nem hiszek a szerencsében. Egyszerűen meg kell oldanunk a problémákat” – magyarázta egy eseményen a Red Bull spielbergi pályáján, ahol pár hét múlva újra megrendezik az Osztrák Nagydíjat. 


A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is bízik a javulásban: “A Toro Rossóval és Renault-val közösen van egy munkacsoportunk, szorosan együttműködve igyekszünk megoldásokat találni, és sikerülni is fog. Nem állítjuk le az RB10-es fejlesztését azért, hogy átálljunk a 2015-ös felkészülésre. Továbbra is 2014-re koncentrálunk.”
Bár Vettel kiesett Monacóban, Daniel Ricciardo Barcelona után újra a 3. lett a mercedeses pilóták mögött. A csapatfőnök, Christian Horner szerint világos, hogy javulnak.  
“Jelenleg egyértelműen mi vagyunk a második leggyorsabb csapat, lassan faragjuk a Mercedes előnyét. Hatalmas elszántság, kemény munka és okos mérnöki megoldások kellenek a felzárkózáshoz. De nagyjából a Renault-n múlik a sorsunk. Fejődünk és ők is fejlesztenek. A Total is fejleszti az üzemanyagot.”
“Azonban az az igazság, hogy most tartunk ott, ahol januárban kellett volna, és nyilván a Mercedesnél sem malmoznak. De még csak hat futamon vagyunk túl, hosszú az idény.”


Horner a fentiekkel együtt tart tőle, hogy Monacóban újra messzebb kerülnek az ezüst nyilaktól.
“Montreal nehéz lesz számunkra, kíváncsian várjuk, hogy tudunk majd szerepelni. Természetesen a Renault-nál keményen dolgoznak. Monacóban közelebb voltunk a Mercedeshez, mint eddig bármikor, tényleg versenyben voltunk velük. Dan (Ricciardo) tempója, különösen a futam utolsó harmadában, nagyon jó volt, ő volt a leggyorsabb a pályán. Azt hiszem, ebből erőt meríthetünk”
“Viszont most egyik szélsőség után a másik következik. Monaco az autó vezethetőségéről szólt, Kanadában elsősorban az egyenesbeli tempó számít majd. Érdekes lesz látni, mire leszünk képesek a Mercedes-motoros csapatok ellen Montrealban.”

Kommentek

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.