Vettel: Még nem szálltam ki

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.28. 09.30

A már-már katasztrofális idénykezdés ellenére Sebastian Vettel még nem mondott le a bajnoki cím megvédéséről. A Red Bull-főnök szerint a négy hónapos a lemaradásuk.


A sorozatban megszerzett négy egyéni és konstruktőri bajnoki cím után Sebastian Vettel és a Red Bull igen keservesen kezdte a 2014-es évet. A címvédő német az idény első harmadában kétszer is kiesett, dobogóra még nem jutott, 45 pontjával csak a 6., miközben Nico Rosberg 122, Lewis Hamilton 118 ponttal áll az élen.
Vettel a csalódások és az elkeserítő kezdés ellenére nem adta még fel: “Matematikailag még van esélyünk. Versenyről versenyre nézzük a helyzetet. Tény, hogy mostanában nem alakultak jól a dolgok, de már a következő futamokra koncentrálok.”
“Egyértelműen javultunk, világos, hogy a jó irányba tartunk. A közeljövőben biztosan nem lesz belőlünk favorit, de a versenyeken bármi megtörténhet. A kudarcoknak mindig van valami oka, én nem hiszek a szerencsében. Egyszerűen meg kell oldanunk a problémákat” – magyarázta egy eseményen a Red Bull spielbergi pályáján, ahol pár hét múlva újra megrendezik az Osztrák Nagydíjat. 


A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is bízik a javulásban: “A Toro Rossóval és Renault-val közösen van egy munkacsoportunk, szorosan együttműködve igyekszünk megoldásokat találni, és sikerülni is fog. Nem állítjuk le az RB10-es fejlesztését azért, hogy átálljunk a 2015-ös felkészülésre. Továbbra is 2014-re koncentrálunk.”
Bár Vettel kiesett Monacóban, Daniel Ricciardo Barcelona után újra a 3. lett a mercedeses pilóták mögött. A csapatfőnök, Christian Horner szerint világos, hogy javulnak.  
“Jelenleg egyértelműen mi vagyunk a második leggyorsabb csapat, lassan faragjuk a Mercedes előnyét. Hatalmas elszántság, kemény munka és okos mérnöki megoldások kellenek a felzárkózáshoz. De nagyjából a Renault-n múlik a sorsunk. Fejődünk és ők is fejlesztenek. A Total is fejleszti az üzemanyagot.”
“Azonban az az igazság, hogy most tartunk ott, ahol januárban kellett volna, és nyilván a Mercedesnél sem malmoznak. De még csak hat futamon vagyunk túl, hosszú az idény.”


Horner a fentiekkel együtt tart tőle, hogy Monacóban újra messzebb kerülnek az ezüst nyilaktól.
“Montreal nehéz lesz számunkra, kíváncsian várjuk, hogy tudunk majd szerepelni. Természetesen a Renault-nál keményen dolgoznak. Monacóban közelebb voltunk a Mercedeshez, mint eddig bármikor, tényleg versenyben voltunk velük. Dan (Ricciardo) tempója, különösen a futam utolsó harmadában, nagyon jó volt, ő volt a leggyorsabb a pályán. Azt hiszem, ebből erőt meríthetünk”
“Viszont most egyik szélsőség után a másik következik. Monaco az autó vezethetőségéről szólt, Kanadában elsősorban az egyenesbeli tempó számít majd. Érdekes lesz látni, mire leszünk képesek a Mercedes-motoros csapatok ellen Montrealban.”

Kommentek

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.