Vettel: Még nem szálltam ki

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.28. 09.30

A már-már katasztrofális idénykezdés ellenére Sebastian Vettel még nem mondott le a bajnoki cím megvédéséről. A Red Bull-főnök szerint a négy hónapos a lemaradásuk.


A sorozatban megszerzett négy egyéni és konstruktőri bajnoki cím után Sebastian Vettel és a Red Bull igen keservesen kezdte a 2014-es évet. A címvédő német az idény első harmadában kétszer is kiesett, dobogóra még nem jutott, 45 pontjával csak a 6., miközben Nico Rosberg 122, Lewis Hamilton 118 ponttal áll az élen.
Vettel a csalódások és az elkeserítő kezdés ellenére nem adta még fel: “Matematikailag még van esélyünk. Versenyről versenyre nézzük a helyzetet. Tény, hogy mostanában nem alakultak jól a dolgok, de már a következő futamokra koncentrálok.”
“Egyértelműen javultunk, világos, hogy a jó irányba tartunk. A közeljövőben biztosan nem lesz belőlünk favorit, de a versenyeken bármi megtörténhet. A kudarcoknak mindig van valami oka, én nem hiszek a szerencsében. Egyszerűen meg kell oldanunk a problémákat” – magyarázta egy eseményen a Red Bull spielbergi pályáján, ahol pár hét múlva újra megrendezik az Osztrák Nagydíjat. 


A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is bízik a javulásban: “A Toro Rossóval és Renault-val közösen van egy munkacsoportunk, szorosan együttműködve igyekszünk megoldásokat találni, és sikerülni is fog. Nem állítjuk le az RB10-es fejlesztését azért, hogy átálljunk a 2015-ös felkészülésre. Továbbra is 2014-re koncentrálunk.”
Bár Vettel kiesett Monacóban, Daniel Ricciardo Barcelona után újra a 3. lett a mercedeses pilóták mögött. A csapatfőnök, Christian Horner szerint világos, hogy javulnak.  
“Jelenleg egyértelműen mi vagyunk a második leggyorsabb csapat, lassan faragjuk a Mercedes előnyét. Hatalmas elszántság, kemény munka és okos mérnöki megoldások kellenek a felzárkózáshoz. De nagyjából a Renault-n múlik a sorsunk. Fejődünk és ők is fejlesztenek. A Total is fejleszti az üzemanyagot.”
“Azonban az az igazság, hogy most tartunk ott, ahol januárban kellett volna, és nyilván a Mercedesnél sem malmoznak. De még csak hat futamon vagyunk túl, hosszú az idény.”


Horner a fentiekkel együtt tart tőle, hogy Monacóban újra messzebb kerülnek az ezüst nyilaktól.
“Montreal nehéz lesz számunkra, kíváncsian várjuk, hogy tudunk majd szerepelni. Természetesen a Renault-nál keményen dolgoznak. Monacóban közelebb voltunk a Mercedeshez, mint eddig bármikor, tényleg versenyben voltunk velük. Dan (Ricciardo) tempója, különösen a futam utolsó harmadában, nagyon jó volt, ő volt a leggyorsabb a pályán. Azt hiszem, ebből erőt meríthetünk”
“Viszont most egyik szélsőség után a másik következik. Monaco az autó vezethetőségéről szólt, Kanadában elsősorban az egyenesbeli tempó számít majd. Érdekes lesz látni, mire leszünk képesek a Mercedes-motoros csapatok ellen Montrealban.”

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.