A Forma-1-be 6 év után visszatérő Honda 2015-ben motorszállítóként váltja a Mercedest a McLarennél, de egyes sajtóértesülések szerint ennél komolyabb szerepvállalásra is készülhetnek a japánok.
A svájci Speed Week szerint a 2008 végén a gyári F1-es projektjét lefújó Honda akár a McLaren cégcsoport résztulajdonosává is válhat, a bahreini Mumtalakat befektetési csoport 50 százalékos részvénycsomagját vehetnék meg. 


Ez egyelőre persze csak spekuláció, az azonban biztos, hogy 2014 sem megy valami ragyogóan a McLarennek. Hiába kezdték az évet kettős dobogóval az Ausztrál Nagydíjon, a wokingi csapat utána csúnyán visszaesett, Bahreinben, Kínában és Spanyolországban pontot sem tudtak szerezni. A szériát Monacóban sikerült megtörni, Jenson Button a 6., Kevin Magnussen pedig – műszaki probléma és ütközés után – a 10. lett.
A versenyfőnök, Eric Boullier szerint a monte-carlói pontok nagyon sokat számítanak a csapatnak, bizonyítják, hogy nem hiába dolgoztak:
“Nyilván fontos volt! A győzelmet célozzuk, de ha győzni nem lehet, akkor a pontokra kell hajtani. Jó tett ez a csapat moráljának. Valójában a 6-7. helyen is végezhettünk volna, de Kevinnél pár körre elszállt az elektronika, ezért nem volt képes tartani a tempót, után pedig Kimi (Räikkönen) tönkre vágta a versenyét” – mondta az Autopsortnak.
A főnök szerint a Kanadára szánt közepes leszorítóerejű csomag, majd az Ausztriára és a hazai pályára, Silverstone-ra előkészített átfogó fejlesztési lépcsőknek köszönhetően még nem kell lemondaniuk 2014-ről:
 
“Vissza kell térnünk a méltó helyünkre, ez a legfontosabb. Monaco egyedi verseny. Jó, hogy pontokat szereztünk ott, de minden pályán ez kell, minél több pont.”


Magnussen szerint is fejlődik a McLaren, még ha a külső szemlélők számára ez nem is látványos.
“Sajnos rosszul alakult a futam vége, de a kilátások jók, van még 13 verseny, ez a lényeg. Tényleg haladunk. Kívülről talán nem látni, mert ilyen-olyan tényezők miatt nem tudjuk beváltani a potenciálunkat, de valós a fejlődés” – állítja a dán újonc, hozzátéve, hogy Monacóban egy helyett akár 10 pontot is szerezhetett volna.
“Végül egy pontot hoztam, de jóval több, tíz is lehetett volna. Szerintem az 5-6. lehettem volna, valószínűleg 5., mert Hülkenberg komoly gumikopással küszködött, elkaphattam volna a vége felé. De amikor a támadásra készültem, jött a motorprobléma, visszaestem, aztán pedig jött Kimi…”