A Ferrarihoz idén visszatért Kimi Räikkönennek keservesen indult a második maranellói korszak, a finn eddig nem tudta tartani a lépést Fernando Alonsóval, nem “érzi” igazán az F14 T-t.


A Monacói Nagydíjon a jó rajtot követően Räikkönen a 3. helyig kapaszkodott, és inkább csak a balszerencsén múlott, hogy megszerezze idei első dobogós helyezését, utólag azonban elárulta, hogy az autóval továbbra is küszködik.
“Továbbra sem vagyok kibékülve az autóval. A futam jobb volt, mint az időmérő, de még nagyon messze vagyunk attól, ahol szeretnénk lenni. Nagyon sok területen kellene javítani” – mondta.
A 2007-es bajnok szerint azonban a Ferrarinál már tisztában vannak vele, merre induljanak, de a fejlődés nem megy egyik pillanatról a másikra.
“Máris nagyon sok dolgot csináltunk, főleg a motort illetően, de még mindig gyenge a tempónk. A Mercedes a mérce, ők pedig messze előttünk járnak. Tudjuk, hogy mit kell tennünk, de nem könnyű a javítás, időbe telik. Folyamatosan fejlődünk, de a többi csapat is fejleszt. Ismerjük a gyenge pontjainkat, de ha könnyű lenne a kijavítás, akkor senkinek nem lenne lassú autója.”


A Ferrari magára találási kísérletének része, hogy új ember, Marco Mattiacci irányítja a csapatot. Stefano Domenicali utódja kifelé eddig nem mutatott sokat magából, de azt állítja, hogy Kimi Räikkönennel már megtalálta a hangot:
“Egyszer hónapokig dolgoztam Finnországban – azt nem mondhatom meg, milyen projektben -, szóval elég jól ismerem a finneket. Kimi finn, de a versenyzés, az utazások miatt a nemzetközi színtéren nőtt fel. Szerintem szuper cool fickó, én nagyon bírom. Mindig teljesen nyílt és őszinte, nagyon profi a munkában, nagyszerű vele dolgozni.” 
“Minden ember más, időnként úgy kell kommunikálnunk, hogy megtaláljuk a közös hullámhosszot, de nekem semmi problémát nem jelent a Kimivel való munka, épp ellenkezőleg, nagyon is élvezetes vele dolgozni, semmi gond!”