F1: Itt az ideje eladni a Saubert

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.27. 10.35

Legalábbis így véli az egykori csapattulajdonos, Eddie Jordan. A svájci alakulat története legrosszabb évét teljesíti.

A Sauber bő 20 éves Forma-1-es története legrosszabb idénykezdését produkálta 2014-ben, hat futam alatt egyetlen pontot sem szereztek, sőt, a kiesések miatt a helyezések alapján még Caterham is megelőzi őket, nem is beszélve a Monacóban már a a ponttáblázatra is feliratkozott Marussiáról.
A svájci Blick veterán szakújságírója, Roger Benoit a Sauberhez hasonlóan a 90-es évek elején indult Jordan-csapat főnökét, Eddie Jordant kérdezte a svájciak helyzetéről, Jordan szerint itt lenne az ideje eladni a hinwili alakulatot, ő maga áldja a napot, amikor ezt megtette. (Az egykori Jordan ma a Force India.)


“Az volt a pályafutásom legjobb döntése. Azóta tudom élvezni az életem minden egyes napját. A Sauber sosem volt még ekkora válságban, de én mindig is drukkoltam nekik, mert Peter Sauber (alapító-résztulajdonos) a Forma-1 legrendesebb embere. Magamról már nem mondhatnám el ugyanezt!” – magyarázta az extravagáns ír.
“Viszont egyértelmű, hogy eljutottak arra a pontra, ahonnan nem mehet minden ugyanígy tovább. A legjobb megoldás az eladás lenne, mielőtt még nagyobb lesz a baj. Nem szívesen mondom ezt, de a Sauber egyszerűen nem képes már megbirkózni az anyagi és a motorral kapcsolatos nehézségekkel” – állapította meg Jordan.
A Saubert Peter Sauber és a csapatfőnök, Monisha Keltenborn birtokolja, a csapat hinwili bázisa pedig igen jól felszerelt, jó vétel lehetne bárkinek. Gondot jelent viszont, hogy a hírek szerint már van egy csapat a piacon, a Forma-1-ből kiábrándult Tony Fernandes is el akarja adni a Caterhamet, F1-es csapatostul, sportkocsigyárastul, úgy ahogy van. 
Monacóban lehetséges vevőként megkérdezték az egykori Benetton- és Renault-főnök Flavio Briatorét is, hogy érdekelné-e egy ilyen üzlet: “A tuti, hogy egy ilyen csapat csak veszteséget termel, engem pedig nem vonz, hogy veszteséges csapatot vásároljak.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.