F1: 52 milliárdos bukóban a Marussia

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.26. 15.30

Lehet, hogy a Monacói Nagydíjon megszerezte első pontjait a Marussia, de a csapat egyelőre minden, csak nem nyereséges vállalkozás.

Lehet, hogy a Monacói Nagydíjon megszerezte első pontjait a Marussia, de a csapat egyelőre minden, csak nem nyereséges vállalkozás. A jogelődökkel együtt számolt, 2010-es F1-es beszállás óta a csapat összesen 140,6 millió fontos (52 milliárd forint) veszteséget termelt. Ez akkora szám, hogy önmagában majdnem a felét adja a kilenc Nagy-Britanniában bejegyzett alakulat veszteségének.


Érdekes, hogy a Marussia már 2009 végén veszteséges volt, amikor az alapjait adó Manor Grand Prix Racing 1,3 millió fontos veszteséggel zárta az évet. Ennek oka az volt, hogy 8,9 millió fontért felvásárolta a korábbi technikai igazgató Nick Wirth cégét, a WR Technologyt, amely kizárólag számítógépes szimulációk alapján próbált autót tervezni. Nem jött össze, sőt az F1 történetének egyik legnagyobb bukása is Wirthé, mert sikerült túl kicsire terveznie a tankot.

A Marussia Jules Bianchi két monacói pontjával nemcsak a Caterhamet, hanem a Saubert is megelőzi összetettben. Ha véletlenül így maradna a végéig, az 28,5 millió fontos (tízmilliárd forint) pénzdíjat jelentene az alakulatnak, amely egyben a megmenekülést is jelentené.

A Marussia sportigazgatója, Graeme Lowdon Monacóban elárulta, hogy az anyagi nehézségek miatt rendkívül kis költségvetésből készült a csapat a hétvégére, mindössze kétezer fontot (747 ezer forint) költöttek fejlesztésre Barcelona óta. “Ha még egy kicsit költhettünk volna, még gyorsabbak lehettünk volna” – mondta Lowdon.

“Ki kell fizetnünk az embereket, a beszállítókat, szóval fejlesztésre nem sok marad. Ez egy drága üzlet, de amennyire a lehetőségeink engedik, próbálunk gyorsulni.”

Kommentek

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.