F1: 52 milliárdos bukóban a Marussia

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.26. 15.30

Lehet, hogy a Monacói Nagydíjon megszerezte első pontjait a Marussia, de a csapat egyelőre minden, csak nem nyereséges vállalkozás.

Lehet, hogy a Monacói Nagydíjon megszerezte első pontjait a Marussia, de a csapat egyelőre minden, csak nem nyereséges vállalkozás. A jogelődökkel együtt számolt, 2010-es F1-es beszállás óta a csapat összesen 140,6 millió fontos (52 milliárd forint) veszteséget termelt. Ez akkora szám, hogy önmagában majdnem a felét adja a kilenc Nagy-Britanniában bejegyzett alakulat veszteségének.


Érdekes, hogy a Marussia már 2009 végén veszteséges volt, amikor az alapjait adó Manor Grand Prix Racing 1,3 millió fontos veszteséggel zárta az évet. Ennek oka az volt, hogy 8,9 millió fontért felvásárolta a korábbi technikai igazgató Nick Wirth cégét, a WR Technologyt, amely kizárólag számítógépes szimulációk alapján próbált autót tervezni. Nem jött össze, sőt az F1 történetének egyik legnagyobb bukása is Wirthé, mert sikerült túl kicsire terveznie a tankot.

A Marussia Jules Bianchi két monacói pontjával nemcsak a Caterhamet, hanem a Saubert is megelőzi összetettben. Ha véletlenül így maradna a végéig, az 28,5 millió fontos (tízmilliárd forint) pénzdíjat jelentene az alakulatnak, amely egyben a megmenekülést is jelentené.

A Marussia sportigazgatója, Graeme Lowdon Monacóban elárulta, hogy az anyagi nehézségek miatt rendkívül kis költségvetésből készült a csapat a hétvégére, mindössze kétezer fontot (747 ezer forint) költöttek fejlesztésre Barcelona óta. “Ha még egy kicsit költhettünk volna, még gyorsabbak lehettünk volna” – mondta Lowdon.

“Ki kell fizetnünk az embereket, a beszállítókat, szóval fejlesztésre nem sok marad. Ez egy drága üzlet, de amennyire a lehetőségeink engedik, próbálunk gyorsulni.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.