F1: 52 milliárdos bukóban a Marussia

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.26. 15.30

Lehet, hogy a Monacói Nagydíjon megszerezte első pontjait a Marussia, de a csapat egyelőre minden, csak nem nyereséges vállalkozás.

Lehet, hogy a Monacói Nagydíjon megszerezte első pontjait a Marussia, de a csapat egyelőre minden, csak nem nyereséges vállalkozás. A jogelődökkel együtt számolt, 2010-es F1-es beszállás óta a csapat összesen 140,6 millió fontos (52 milliárd forint) veszteséget termelt. Ez akkora szám, hogy önmagában majdnem a felét adja a kilenc Nagy-Britanniában bejegyzett alakulat veszteségének.


Érdekes, hogy a Marussia már 2009 végén veszteséges volt, amikor az alapjait adó Manor Grand Prix Racing 1,3 millió fontos veszteséggel zárta az évet. Ennek oka az volt, hogy 8,9 millió fontért felvásárolta a korábbi technikai igazgató Nick Wirth cégét, a WR Technologyt, amely kizárólag számítógépes szimulációk alapján próbált autót tervezni. Nem jött össze, sőt az F1 történetének egyik legnagyobb bukása is Wirthé, mert sikerült túl kicsire terveznie a tankot.

A Marussia Jules Bianchi két monacói pontjával nemcsak a Caterhamet, hanem a Saubert is megelőzi összetettben. Ha véletlenül így maradna a végéig, az 28,5 millió fontos (tízmilliárd forint) pénzdíjat jelentene az alakulatnak, amely egyben a megmenekülést is jelentené.

A Marussia sportigazgatója, Graeme Lowdon Monacóban elárulta, hogy az anyagi nehézségek miatt rendkívül kis költségvetésből készült a csapat a hétvégére, mindössze kétezer fontot (747 ezer forint) költöttek fejlesztésre Barcelona óta. “Ha még egy kicsit költhettünk volna, még gyorsabbak lehettünk volna” – mondta Lowdon.

“Ki kell fizetnünk az embereket, a beszállítókat, szóval fejlesztésre nem sok marad. Ez egy drága üzlet, de amennyire a lehetőségeink engedik, próbálunk gyorsulni.”

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.